וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחאת החצאיות: הכנסת תבחן מחדש את קוד הלבוש במשכן

במחאה על מניעת כניסת עובדות לכנסת בשל לבושן, הגיעו הבוקר עובדות נוספות למקום בחצאיות ועוכבו אף הן. מעצב האופנה יובל כספין בריאיון באולפן וואלה! NEWS: "עוד לא ראיתי גבר שבא במכנסיים קצרים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

סערת החצאיות בכנסת: "נראה שמישהו כאן התחרפן"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יקים צוות לבחינת קוד הלבוש בכניסה לכנסת - כך הודיעה היום (רביעי) דוברות הכנסת. בפגישה שהתקיימה בין יו"ר הכנסת לבין כמה חברי כנסת הוסכם כי יוקם צוות משותף שיבחן את הנושא. חברי הכנסת שהשתתפו בדיון הדגישו באופן ברור את הצורך בשמירה על קוד לבוש בכניסה לכנסת, קוד לבוש מכבד לכול באי המשכן ושישמור על כבוד הכנסת.

ההודעה על הקמת הצוות באה בעקבות "מחאת החצאיות" שהתעוררה הבוקר בכניסה למשכן הכנסת, אותה יזם הוועד המייצג של היועצים הפרלמנטריים, בתגובה למניעת כניסתן של שתיים מהעובדות למשכן מוקדם יותר השבוע. במסגרת המחאה הגיעו הבוקר יועצות רבות לעבודתן כשהן לבושות בחצאיות ובשמלות. לפחות עשר מהן עוכבו הבוקר בכניסה למשכן בשל לבושן.

יו"ר הכנסת לשעבר, דן תיכון, סיפר על מתיחה שנערכה בכנסת בעת כהונתו, לפני כ-20 שנה. "ב-1 באפריל 1997 בבוקר הודענו ב'קול ישראל' על כך שהחל מהבוקר ייאסר על יועצות פרלמנטריות להיכנס לכנסת עם חצאית מיני". לדבריו, "תוך דקות בודדות ההד הציבורי היה גדול כל כך שנאלצנו להודיע כי מדובר במתיחה כבר שעה לאחר מכן, מוקדם משתכננו. עצוב שב-2016 מה שעבר יכול היה להיחשב רק למתיחת 1 באפריל קורה בפועל. נראה שמישהו בכנסת התחרפן!".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ ברקו לאישה שהתלוננה נגד עוזרה: "אל תפתחי את היחסים האינטימיים"
הצעה חדשה בכנסת: יועצים של ח"כים יתלוו אליהם לנסיעות לחו"ל
פרסום ראשון: אבטחה כבדה הוצמדה לשר בנט מחשש לפגיעה מצד פעילי ימין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאת החצאיות, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון לאולפן וואלה! NEWS ציינה טלי טסלר, העוזרת הפרלמנטרית של ח"כ תמר זנברג (מרצ) כי אכיפת קוד הלבוש הקפדנית היא מהלך חדש ותמוה שהחל בשבועות האחרונים. "אנחנו מכבדות ומכבדים את הכנסת ולא באים בכפכפים או בגופיות", אמרה טסלר. "מדובר בכל מקרה לגופו, ואיש משמר הכנסת בחן כל אחת מהיועצות לפי איך שזה נראה בעיניו", הוסיפה. בהמשך אמרה טסלר כי היא משמשת כעוזרת פרלמנטרית כבר ארבע שנים, ולא ראתה חצאית קצרה מדי, "אנחנו רואים כל מיני חצאיות, ומבחינתי זה בסדר".

גם מעצב האופנה יובל כספין השתתף בדיון באולפן, וטען כי לדעתו אין להתעסק בצניעות או באופנה, אלא בפן אסתטי שיש לתקן. "אני לא מדבר ממקום דתי אלא ממקום אסתטי. התמונה שרואים כאן היא תמונה חורפית, לכן יש לכולן ג'קטים ולא רואים זרועות חשופות והשמלות ארוכות יותר. אם זה היה בקיץ זה היה אחרת לגמרי", אמר. עוד אמר כספין כי "התמונות מביכות. הנשים לא רואות את עצמן? אומרים שאת הגברים לא בודקים אבל עוד לא ראיתי גבר מגיע עם מכנסיים קצרים". במהלך הריאיון הוסיף כי, "מדובר לא רק על חצאיות אלא על שמלות. הדבר הראשון שהוא נורא בעייני הוא שגברים בודקים את הנשים. גברים צריכים לבדוק את הגברים ונשים צריכות לבדוק את הנשים כמו שמקובל בהרבה מקומות אחרים, כמו שדות תעופה".

כשהתבקשה טסלר להציב רף לאורך השמלות השיבה כי, "לא ניכנס לדיון של אורך. אין טעם לנתח את זה כי זאת מחאה שהופעלה מתוך לחץ שהופעל עלינו. עוזרות פרלמנטריות לא הוכנסו למקום העבודה שלהן והעמדה שלנו זה פשוט לרדת מזה. אין טעם למדוד מה כן ומה לא, ועד עכשיו לא הייתה בעיה. הייתי בסיורים בכל מיני מקומות בעולם וראיתי חצאיות בכל מיני אורכים". "האיסור על מכנסיים קצרים הוא שוויוני לשני המינים, אבל כשנכנסים לחצאיות ושמלות זה מעגל שאי אפשר לצאת ממנו".

(עדכון ראשון: 14:00)

מחאת העוזרות הפרלמנטריות נגד משמר הכנסת והחצאיות הקצרות, כנסת. דצמבר 2016. נועם מושקוביץ
שתיים מהמוחות עם ח"כ תומא סלימאן וח"כ חנין/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully