וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה חדשה בכנסת: יועצים של ח"כים יתלוו אליהם לנסיעות לחו"ל

13.12.2016 / 18:49

ח"כ דוד אמסלם מהליכוד מקדם הצעה לפיה גם ח"כים יוכלו לקחת עוזר פרלמנטרי לנסיעות לחו"ל - כך נודע לוואלה! NEWS. נוסף לעלות הכלכלית הגבוהה, בכנסת התנגדו בטענה כי "אין צורך לשנות את הנוהל הקיים". ח"כ חזן: "הצעה הזויה"

עריכה: ורד לידני

(בווידיאו: עימות בין ח"כ דוד ביטן לח"כ מיקי זוהר בוועדת הכספים)

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) מקדם לאחרונה הצעה שבמסגרתה חבר כנסת שייצא בנסיעה רשמית לחו"ל יוכל לקחת עמו את אחד מעוזריו - כך נודע לוואלה! NEWS. עד היום ח"כ שיצא לחו"ל מטעם משלחות הכנסת או מתוקף תפקידו לא יצא עם עוזר או מי מטעמו.

להצעה של אמסלם יש גם מחיר כלכלי גבוה, אך הוא מבחינתו טוען כי "אין כאן שאלה תקציבית, שזה ייפול על תקציב קשר עם הבוחר. אם שר או יו"ר הכנסת כשהם נוסעים לחו"ל, הם יכולים לקחת איתם עוזרים, גם חבר כנסת ראוי שיוכל לקחת איתו עוזר. צריך שיהיה לנבחרי הציבור מעמד, לא כל היום לרדות בח"כים שהם בזבזנים".

הכנסת מרבה לעסוק לאחרונה בטיסות של ח"כים לחו"ל. ועדת האתיקה התכנסה אתמול בעקבות התחקיר של דפנה ליאל בערוץ 2, שבמסגרתו הסכימו ח"כים להשתתף בסיור פיקטיבי להצלת חיות הכיס באוסטרליה. לפי הנוהל בוועדת האתיקה, על חבר כנסת המבקש לנסוע לחו"ל במסגרת התפקיד להגיש לוועדה טופס ובו פירוט תוכנית הסיור בחו"ל, הגורם המממן ופרטים נוספים.

לקריאה נוספת:
ח"כ ברקו לאישה שהתלוננה נגד עוזרה: "אל תפתחי את היחסים האינטימיים"
פרסום ראשון: אבטחה כבדה הוצמדה לשר בנט מחשש לפגיעה מצד פעילי ימין
סערה בליכוד: יו"ר הקואליציה דרש להדיח את ח"כ זוהר מהוועדה. צפו

דודי אמסלם. עומר מירון
"אם שר או יו"ר הכנסת יכולים, ראוי שגם ח"כ יוכל". אמסלם/עומר מירון

ההצעה של אמסלם אמורה להגיע בקרוב לוועדת הכנסת לאחר שביקש מהיו"ר, ח"כ יואב קיש (הליכוד) לכנס אותה בעניין, והיא כבר מעוררת התנגדות בין הח"כים. ח"כ אורן חזן (הליכוד) הביע חשש מכך שנסיעה של חברי או חברות כנסת עם עוזרים או עוזרות לחו"ל "יכולה להביא חלילה למצב של קרבה לא בריאה שלא תוסיף כבוד לכנסת". לדבריו, "בכנסת ישראל ישנם ח"כים שכנראה התבלבלו קצת. זה ממש מתחיל להיראות כמו 'מועדון חברים סגור' שחוגג על הקופה הציבורית בשביל הנוחות הפרטית שלו".

חזן הסביר כי התנגדותו נובעת מכך שלכל משלחת רשמית יש מלווים מטעם הגוף המזמין או משרד החוץ. "אז למה בדיוק צריך לצרף גם עוזר פרלמנטרי, שמתפקידו להמשיך לטפל בעניינים השוטפים בארץ, בזמן שחבר או חברת כנסת נמצאים בחו"ל? מה אמור לעשות העוזר שמצטרף לנסיעת עבודה של הח"כ? לסחוב את המזוודה והתיק? לעשות לו או לה שופינג בזמן שהם משתתפים במפגש או כינוס? זה מריח רע מאוד ומוטב היה שהצעה הזויה כזו כלל לא הייתה באה לאוויר העולם", אמר.

ח"כ אורן חזן במשפטו של אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
"עלול להביא למצב של קרבה לא בריאה". חזן/מגד גוזני

גם הכנסת הביעה התנגדות להצעה, ובמידה וההצעה תעלה לדיון בוועדת הכנסת, היא תעמוד על כך שהנוהל הקיים לא ישתנה. "הנוהל הקיים נותן מענה נכון ומקצועי ואין צורך לשנותו", נאמר בתגובה הרשמית מטעם הכנסת שבה גם הוסבר כי היות ו"חברי הכנסת היוצאים לחו"ל במשלחות רשמיות של הכנסת מלווים, במידת הצורך, על ידי גורמים מקצועיים של הכנסת, אין מקום כי הכנסת תממן נסיעות של יועצים פרלמנטריים שיתלוו לחברי הכנסת באותן נסיעות". עוד נטען כי גם "הנציגויות המקומיות מסייעות במקרים רבים לח"כים, בליווי ובשירותים שונים".

לפני שבוע נחשף בוואלה! NEWS כי ח"כ קיש וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) דרשו להחריג את תקציב הכנסת כדי להוסיף למשכורתו של אחד משלושת העוזרים של כל חבר כנסת 6,000 שקלים בחודש. השניים ביקשו להכניס תוספת של 7-8 מיליון שקלים לתקציב טרם אישורו, אך בקשתם עוררה התנגדות רבה. גורם בכנסת העיד כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זעם על הדרישה והשניים נכנסו ללשכתו למשך זמן ממושך. בפגישה נזף בהם אדלשטיין והביע את התנגדותו לדרישה. לאחר מכן חזרו חברי הכנסת לוועדה והתקציב אושר ללא ההחרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully