וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אבטחה כבדה הוצמדה לשר בנט מחשש לפגיעה מצד פעילי ימין

לידי וואלה! NEWS הגיע תיעוד של שר החינוך מבקר בבית ספר כשהוא ברכב משוריין ומלווה בשני מאבטחים. זאת, בעקבות חומרים שהופצו במסגרת המאבק נגד פינוי עמונה והעלו חשש לאיומים על חייו. בלשכתו של בנט אישרו את הפרטים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: השר בנט בישיבת סיעת הבית היהודי אתמול: "הצלחנו להשאיר את עמונה על ההר")

שב"כ תגבר בימים האחרונים את האבטחה סביב יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, בעקבות חומרים שונים שהופצו במסגרת המאבק נגד פינוי מאחז עמונה שהעלו חשש להסתה ואיומים על חייו. לידי וואלה! NEWS הגיעה תמונה של בנט הבוקר (שלישי), בסיור עם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בבית ספר ברמלה, שבה הוא יושב ברכב משוריין ומלווה בשני מאבטחים. בלשכתו של בנט אישרו כי בימים האחרונים הודיעו גופי הביטחון כי הוחלט להצמיד לשר אבטחה כבדה.

במסגרת ההיערכות לפינוי המאחז והביקורת על השמטת סעיף עמונה מחוק ההסדרה, בימים האחרונים הופצו בקרב פעילי ימין מאות מסרונים הקוראים להתנגד לפינוי ומותחים ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי, שלטענתם מכשירים את המהלך. במטה המאבק נגד פינוי עמונה האשימו את נתניהו ובנט ב"דיל פוליטי" שהפקיר את התושבים, ואמרו: "בגדו בנו בסוף הדרך".

עוד בנושא:
הפתרון החדש לתושבי עמונה: ישהו עד שנתיים בשטחים סמוכים למאחז
נתניהו ובנט סיכמו: תושבי עמונה יפונו בהסכמה לקרקע חלופית בסמוך למאחז
מחאת חיילים ברשת: "גם אני אסרב לפנות את עמונה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנט מבקר בבית הספר, מלווה במאבטחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בנט ויתר על עמונה, אנחנו לא!", לשון הודעה שהופצה בשבוע שעבר וקראה להפגין מול ביתו של שר החינוך ברעננה. "גלגלי מכונת ההרס והפינוי התחילו לנוע והאחראים הבלעדיים לכך הם בנט וביבי", נכתב בהודעה שבה השניים הואשמו בהפקרת המאבק, בצירוף מספר הטלפון האישי של בנט ושל יו"ר הקואליציה דוד ביטן. "החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו", היה לשון מסרון אחר. הודעה אחרת, שקראה לבני נוער להגיע לעמונה בסוף השבוע כדי להיערך לפינוי, הזהירה כי "זה יהיה כמו כפר מימון – אבל הפעם עד הסוף".

בשבוע האחרון אמש דווח בערוץ 2 כי יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות, קובי אלירז, הותקף באלימות מילולית ופיזית בידי מתיישבים מעמונה שכינו אותו "זבלון, אפסון, פקיד עלוב, חלק מחבורת כלומניקים". בשבוע שעבר הוזעקה המשטרה לעימות שפרץ בישיבה של ראשי מועצת יש"ע בהתנחלות עפרה, לאחר שתושבי עמונה פוצצו אותה במחאה על כך שלא הוזמנו אליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע הדברים, במערכת הפוליטית ממתינים לתשובתם של תושבי עמונה בנוגע למתווה נכסי הנפקדים החדש שהוצג להם אתמול על ידי אנשי הבית היהודי. לפי המתווה, שעליו הסכימו ראש הממשלה ויו"ר הבית היהודי בגיבויו של היועץ המשפטי לממשלה, תושבי עמונה יוכלו להישאר במשך שנתיים בחלקות הסמוכות למיקום המאחז כיום, על הר עמונה. המתווה יאפשר להם לקבל היתר זמני להתגורר באדמות, שיחודש בכל שנתיים.

אתמול בישיבת סיעת הבית היהודי בנט הודיע על ההסכמות החדשות, ואמר: "העתקת יישוב היא עוול ואנחנו כואבים אותו. בנסיבות שנוצרו הצלחנו להשאיר את תושבי עמונה על ההר". בהתייחס לרוחות הסוערות במגזר והעימותים המתוקשרים שפרצו בימים האחרונים, בנט הזהיר כי "אסור בשום מצב ובשום תנאי ולמען שום מטרה להפעיל אלימות". אם התושבים יקבלו את המתווה, המדינה צפויה לפנות לבג"ץ ולבקש דחייה בפינוי המאחז כדי לאפשר זמן מעשי להעתקת היישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully