וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון החדש לתושבי עמונה: ישהו עד שנתיים בשטחים סמוכים למאחז

12.12.2016 / 18:02

לפי המתווה שהוסכם בין ראש הממשלה נתניהו והשר בנט, יועברו תושבי המאחז לשטחים סמוכים שיאפשרו שהייה של עד שנתיים על הקרקע. המתווה, שאושר על ידי היועמ"ש, יוצג הערב לתושבים שיצטרכו להחליט אם הם מאמצים אותו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

האם נמצא פתרון לתושבי עמונה, בצל איום הפינוי? לפי הצעה שזוכה לגיבוי מצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, תושבי המאחז יוכלו להישאר שנתיים על חלקות סמוכות למיקומו כיום. בשלב זה, הביע מנדלבליט נכונות לבצע את ההליך, המכונה "פירוק שיתוף". על ההצעה הסכימו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט. השניים נועדו עם מנדלבליט, והחליטו על המתווה החדש.

הערב תוצג ההצעה לתושבי עמונה, ואם יקבלו אותו תוגש לבג"ץ בקשה לדחיית תאריך פינוי המאחז, שנקבע עד ה-25 בחודש. מדובר בחלקות שישנם פלסטינים הטוענים על בעלותן, אך הן יפורקו למספר שטחים, בצו של אלוף פיקוד מרכז, באופן שיאפשר להעתיק אליהם משפחות מעמונה. הצו יהיה ייחודי לשטח המאחז, בהתאם לייעוץ משפטי של הפרקליטות הצבאית ואנשי המנהל האזרחי.

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת חיילים ברשת: "גם אני אסרב לפנות את עמונה"
"הפעם הולכים עד הסוף": הכנות אחרונות לקראת פינוי עמונה
מבצע "גן נעול": כך נערכת המשטרה לפינוי המאחז עמונה

נערכים לפינוי עמונה, 12 בדצמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
נערכים לפינוי עמונה/תצפית TPS, הלל מאיר

כפי שמסתמן, ההצעה תאפשר לתושבים להישאר שנתיים על הקרקע, בזמן שמתווה קודם היה מאפשר להם לשהות בשטח החדש רק שמונה חודשים. בשלב זה, שתי התכניות עדיין עומדות על הפרק, כשזו המאפשרת את שהיית התושבים לזמן קצר יותר – היא גם ריאלית יותר. בשלב זה, לפי גורמים המעורים בסוגיה, ההחלטה מצויה בידי תושבי עמונה, שצריכים להחליט אם הם מקבלים את אחד המתווים המוצעים.

מתנועת "יש דין" נמסר בתגובה להצעה החדשה, כי "בנט ומתעלם מהעוול שהוא, מפלגתו וראש הממשלה גורמים לבעלי האדמות הפלסטינים. השר מלמד שאפשר לגנוב ולחמוק ללא עונש".

"לאחר מאמצים מרובים עם ראש הממשלה ומול היועץ המשפטי, הצלחנו לגבש מתווה נכסי נפקדים טוב ועמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו והוא להשאיר את עמונה על ההר", אמר בנט היום (שני) בישיבת סיעת הבית היהודי. הוא הסביר כי מדובר במתווה חדש "שנותן אופק לתקופה ארוכה הרבה יותר ועל שטח גדול שמכיל את כל המשפחות ואף פוטנציאל התרחבות בהמשך".

"אני מאמין שנקבל את הסכמת תושבי עמונה להעתקה לשטח החדש על גבעת עמונה בדרכי שלום ובכך נוכל לפנות לבג"ץ בבקשת ארכה", הוסיף השר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully