וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפעם הולכים עד הסוף": הכנות אחרונות לקראת פינוי עמונה

פעילים במאחז הפיצו הודעות בקרב תושבי האזור המבקשות להגיע למקום עקב טענה לא מבוססת כי הפינוי יחול בימים הקרובים. מזכ"ל בני עקיבא קרא לחברי התנועה לא להגיע למאחז, כ-300 פעילי ימין כבר נמצאים בעמונה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(פעילים מגיעים לעמונה, דיווח באולפן וואלה! NEWS)

"לפי כל הידיעות צפוי פינוי של עמונה במוצאי שבת, להגיע עם שקי שינה!" כך קוראים היום (חמישי) פעילים במאחז הבלתי חוקי עמונה בהודעה שהפיצו לתושבי האזור ולפעילי ימין. ההודעה מופצת על רקע הסברה שלפיה במערכת הביטחון מתכוונים לערוך את הפינוי כבר בימים הקרובים. אף שלסברה זו אין כל אישוש, כמה עשרות בני נוער כבר עושים את דרכם למאחז. הכוונה היא להגיע למאחז ולא לעזוב אותו מחשש שצה"ל והמשטרה יחסמו את הכבישים באזור. "זוכרים את כפר מימון?", כתבו הפעילים בהודעות, "הפעם הולכים עד הסוף!".

במקביל, במשטרה ממשיכים להיערך לקראת הפינוי וגם היום קיימו תרגיל גדול בבסיס צה"ל בדרום שבו תרגלו את פינוי התושבים. עיקר החשש של המשטרה הוא מהגעת פעילי ימין קיצוניים, ולכן שחלק מהערכות כוללת גם אפשרות של שימוש בכוח. לפי החלטת בג"ץ, המאחז צפוי להתפנות עד 25 בדצמבר, בעוד במערכת הפוליטית והמשפטית מנסים לדחות את המועד.

ח"כ יהודה גליק מהליכוד קרא היום לא להיענות לקריאה ולהגיע למאחז. "שום דבר טוב לא ייצא מזה, אין סיכוי למנוע את הפינוי, אל תובילו אותנו למאבק מיותר", אמר חבר הכנסת.
הפעילים דחו את דבריו. במאחז נמצאים כבר כ-300 פעילי ופעילות ימין ונערכים לקראת הפינוי הצפוי.

עוד באותו עניין:
תושבי עמונה פוצצו דיון של בכירי יש"ע: "סוגרים עסקה מאחורי גבנו"
קשיים ביישום המתווה להעתקת תושבי עמונה לחלקות סמוכות
"כולם זכאים להפגין": בוטל צו הרחקה נגד נערים שמחו על עמונה

שוטרים וחיילים מתכוננים לפינוי המאחז עמונה, 8 בדצמבר 2016. ארגון צעירי עפרה, מערכת וואלה! NEWS
שוטרים בתרגיל שנערך הבוקר בדרום/מערכת וואלה! NEWS, ארגון צעירי עפרה
תושבי המאחז עמונה לפני הפינוי המשוער ב25 בדצמבר , 7 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
"התחושות מאוד קשות". צעירים בעמונה/ראובן קסטרו

גם יאיר שחל, מזכ"ל תנועת בני עקיבא, קרא לחברי התנועה שלא להגיע לעמונה. "תנועה גדולה ואחראית פועלת מתוך שיקול דעת ולא על פי מסרונים אנונימיים אלה או אחרים", אמר. "תוך הזדהותנו עם תושבי ארץ ישראל כולה, וביניהם תושבי עמונה היקרים, אני קורא לחבירנו להמשיך לפעול בסניף ולא לנסוע לעמונה או לכל מקום אחר בו עלול להתפתח עימות חזיתי ועקר עם חיילי צה"ל. את אהבתנו לארץ ישראל לא נוכיח בהימצאות הנוער מול חיילינו ושוטרינו. לא זו הדרך לשמירה על עמונה, ולא זו הדרך לשמירה על מרחבי ארצנו הקדושה".

הם מסתובבים במקום, מסייעים למשפחות הגרות במאחז ובונים חממות למגורי הפעילים. אחד הצריפים שהוקם לאחרונה הוסב לחדר אוכל עבור הפעילים, ולצדו מונחים ארגזי ירקות ומוצרי מזון נוספים שנתרמו עבור המאבק על המאחז. בין העבודות השונות במאחז הם גם נכנסים לבית הכנסת כדי ללמוד ולהתפלל. בגן השעשועים נראו כמה נערות משחקות עם תינוקות של משפחות המאחז, ואחרות תולות שלטים נגד הפינוי הצפוי.

"התחושות מאוד קשות", סיפרה לוואלה! NEWS יעל יהב, נערה בת 15 שנולדה בעמונה וגרה בו עד היום. "אבל אנחנו מאמינים שחוק ההסדרה יעבור עם סעיף 7 והוא יכול לעבור אם הפוליטיקאים ירצו". הסעיף אליו מתייחסת יהב, ובינתיים הוסר מהצעת החוק, מחיל רטרואקטיבית את החוק על מאחזים שלגביהם כבר יש פסיקה של בג"ץ, ובהם עמונה.

יהב מאוכזבת מחברי מפלגות הימין בשל הסרת הסעיף. "זו אכזבה שהפוליטיקאים מהימין השמיטו את הסעיף של עמונה", אמרה, "הם נלחמו על זה, ודווקא לפני הסוף הם וויתרו. זה חבל ומאכזב". תושבת המקום הצעירה התייחסה גם לפעילים הרבים שבאו לחזק את התושבים, ולדבריה הפעילים הרבים מוכיחים כי המאבק אינו רק של התושבים, אלא הוא מאבק על משהו "גדול הרבה יותר". יהב אמרה כי "הפעילים הגיעו, והם מראים שזה לא רק המאבק שלנו, אלא משהו הרבה יותר גדול. הם מראים שזה אכפת להם".

היאחזות עמונה לפניי הפינוי המיועד ב25 בדצמבר , 7 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
"חבל ומאכזב". נשים בחצר בית במאחז/ראובן קסטרו

יהב לא חוששת שיהיה פינוי אלים, אך יחד עם זאת היא מדגישה כי היא עצמה לא תצא מביתה מרצונה החופשי, והיא תיאבק נגד הפינוי. "אני לא חוששת שיהיה פינוי אלים", אמרה הצעירה והדגישה "לא אבוא עם אלימות נגד השוטרים והחיילים, אבל אני לא אצא מהבית שלי על הרגליים. הם יצטרכו לפנות אותי כי זה הבית שלי, זו הארץ שלי ולא אסכים לצאת מפה".

אור יוסף, נער צעיר שבא היום לעמונה עם כמה מחבריו כדי לתמוך במאבק נגד הפינוי אמר כי הפעילים הוא מתכוון להיות במקום בעת הפינוי עצמו. "המדינה רוצה לפנות יישוב", אמר יוסף, "אנחנו למעשה מקיימים את מורשת התורה שזו הארץ שלנו ואנחנו רוצים להישאר כאן. אנחנו לומדים במשך היום בבית הכנסת ועוזרים לתושבים במה שצריך להעביר ציוד לבנות כל מה שצריך".

שלא כמו יהב, יוסף חושש מעט שבמהלך הפינוי כן תופעל אלימות. "זו הארץ שלי אני מתכוון להיות פה בפינוי, כי אני מתנגד לפינוי היישוב. אני קצת חושש שתהיה אלימות אבל לא יודע מה יהיה". הוא הוסף כי לדעתו לא צריך לפעול באלימות, "אלא להראות שאנחנו לא מסכימים לפינוי ישוב בארץ ישראל".

השר נפתלי בנט, הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"יתקע את הסכין עד הסוף". נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

"הגעתי לשהות כאן עם הבחורים והתושבים שסובלים פה וממתינים לפינוי", סיפר יוסף פריסמן על הסיבות שהביאו אותו למאחז. בדבריו, מתוח פריסמן ביקורת על יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ש"תקע סכין" בגב התושבים. פריסמן סבור שבנט לא יפעל למנוע את הפינוי המתוכנן. "אני מאמין שבנט יתקע את הסכין עד הסוף ויהיה פינוי". הוא קרא לציבור לבוא למאחז ולמחות נגד הפינוי הצפוי.

לשאלה אם הוא חושש לפינוי אלים, משיב פריסמן כי אין לו חששות לגבי שום דבר. "אני יהודי מאמין, שמאמין שצריך להילחם על הארץ", אמר פריסמן, "אצלי לא משחק הדבר הזה - מה שיהיה יהיה. אני לא הולך לשאול ולדון מה הישוב יעשה ומה אחרים יעשו. צריך להתנגד לפינוי בכל מקרה, וזה מה שחשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully