וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כנסת דרשו תוספת שכר לעוזריהם – ועוררו את זעמו של אדלשטיין

8.12.2016 / 8:30

רגע לפני אישור תקציב הכנסת דרשו ח"כ מרב מיכאלי וח"כ יואב קיש להחריגו ב-8-7 מיליון שקלים, כדי לאפשר תוספת שכר של 6,000 שקלים בחודש לעוזר אחד של כל חבר כנסת. גורם בכנסת העיד: "יולי אדלשטיין זעם על הדרישה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכנס עם מיכאלי לפגישה ממושכת עם אדלשטיין. קיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה המשותפת לוועדות הכספים והכנסת, בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד), אישרה אמש (רביעי) פה אחד את תקציב הכנסת לשנים 2017-2018, שיעמוד בשנת 2017 על 725,977,000 שקלים, ובשנת 2018 על 744,592,000 שקלים. אולם, לפני אישור התקציב התחוללה דרמה מאחורי הקלעים עקב דרישתם של ח"כ קיש וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) להחריג את התקציב כדי להוסיף למשכורתו של אחד משלושת העוזרים של כל חבר כנסת 6,000 שקלים בחודש.

מיכאלי וקיש ביקשו להכניס תוספת של 7-8 מיליון שקלים לתקציב טרם אישורו, אך בקשתם עוררה התנגדות רבה. גורם בכנסת העיד כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זעם על הדרישה והשניים נכנסו ללשכתו למשך זמן ממושך. בפגישה נזף אדלשטיין בשניים והביע את התנגדותו נחרצות לדרישתם. לאחר מכן חזרו חברי הכנסת לוועדה והתקציב אושר ללא ההחרגה. בלשכתו של אדלשטיין סירבו להגיב.

עוד בוואלה! NEWS:
הצעה על קצבת נכות של ח"כ גילאון עברה - והוא בכה בהתרגשות. צפו
נתניהו לנשיא הולנד: "תבטל את ועידת השלום - ואפגוש את אבו מאזן"
חוק ההסדרה אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
מלשכתו סירבו להגיב. אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "הכנסת היא הרשות הכי מוחלשת משלוש הרשויות, בין השאר כי לחברי הכנסת אין מספיק כלים כדי לעשות את עבודתם. אנחנו אמרנו כל הזמן שצריך יכולת להציע ליועצות וליועצים המקצועיים והוותיקים קידום, כדי לשמור אותם איתנו, כדי לשמור את הידע והניסיון שלהם במערכת, לטובת הציבור".

לדבריה, "זה מה שהצענו להוסיף בתקציב הבא. כל חברות וחברי הכנסת צריכות וצריכים את האפשרות הזאת. לצערי, היא נדחתה כרגע. אני מקווה שבהמשך זה יהיה אפשרי".

מח"כ יואב קיש לא נמסרה תגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ח"כ מרב מיכאלי, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"צריך יכולת להציע ליועצים קידום, כדי לשמור אותם איתנו". מיכאלי/נועם מושקוביץ

בשנים האחרונות התקבלו תלונות רבות מצד חברי כנסת כי לנוכח כמות העבודה הרבה שיש להם הם זקוקים ליועץ פרלמנטרי נוסף, כדי שיוכל למפות את החומרים והמידע שמועבר להם לפני דיונים על הצעות חוק בוועדות ובמליאת הכנסת. בעקבות כך, אושרה בשנה שעברה העסקת עוזר שלישי על ידי כל אחד מחברי הכנסת.

שכרו של יועץ פרלמנטרי מותאם להשכלתו, לוותק שלו ולמקום מגוריו. שכר הבסיס של יועץ פרלמנטרי ללא תואר אקדמי הוא כ–9,800 שקל ברוטו בחודש, כולל דמי כלכלה בהתאם למרחק מגוריו מהכנסת. בנוסף, היועצים הפרלמנטריים זכאים לקצבת ביגוד בסך 2,095 שקל בשנה. יועץ פרלמנטרי רשאי להשתכר מחוץ למשכן עד 50% משכרו הכולל כיועץ, אם יקבל אישור בכתב מהיועץ המשפטי לכנסת כי אין בעבודה הנוספת חשש לניגוד עניינים, ויעביר דיווחים בעניין לחשב הכנסת כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully