וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההסדרה אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

8.12.2016 / 0:28

החוק, שעתיד להסדיר את מעמדם של התנחלויות ומאחזים שנבנו על קרקע פרטית בגדה המערבית, עבר ברוב של 58 בעד לעומת 51 נגד. במהלך הדיון קרא בנט: "זה יום היסטורי של גאווה גדולה - תושבי יהודה ושומרון יכולים להרים את הראש"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

חוק ההסדרה, שצפוי להסדיר את מעמדתם של התנחלויות ומאחזים שנבנו על קרקעות פרטיות, עבר אמש (רביעי) בגרסתו המרוככת בכנסת ברוב של 58 בעד ו-51 נגד. הגרסה הנוכחית לא כוללת את הסדרתו של מאחז עמונה, שצפויה להתפנות לפי החלטת בג"ץ ב-25 בדצמבר.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, היה אחרון הדוברים בדיון ואמר: "לראשונה, הריבון במדינת ישראל קובע שחצי מיליון איש שחיים בה הם לא אורחים ולא כובשים. לראשונה מכיר בתושבי יהודה ושומרון כתושבי המקום. שואלים מה היסטורי פה? זה היסטורי פה. זה יום של גאווה גדולה. יום שבו חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון וכל אזרחי ישראל יכולים להרים את הראש".

השר נפתלי בנט, הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"אפשר לקרוא לזה 'חוק ההתחלה', כי זו רק ההתחלה". בנט/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

בנט הוסיף: "אפשר היה לקרוא לחוק הזה חוק ההתחלה, רבותיי, זו רק ההתחלה. החוק הבא והצעד הבא הוא להחיל את ריבונות מדינת ישראל במעלה אדומים. אתם תצעקו ואנחנו נבנה".

בנט הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו וכן לתנועת השמאל "שלום עכשיו". "משך שנים הם עוסקים בתיעוד ההתיישבות ביהודה ושומרון. זה נפלא. היום אפשר להודות להם הרבה יותר כי בעצם שלחו לנו יתושים קטנים, בג"ץ ועוד בג"ץ. והיום בזכותם אנחנו לא נלחמים ביתושים, אנחנו מייבשים את הביצה", אמר. "תם עידן. אני רוצה להודות גם לתושבי עמונה. בזכותם נראה עוד מאות עמונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שולי מועלם בוועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"ישראל לא כובשת. מה שקורה זה לא צדק, זה סדום". ח"כ מועלם רפאלי/נועם מושקוביץ

אחת מיוזמות החוק ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) אמרה במהלך הדיון כי "הכנסת והממשלה הן הריבון לקבל החלטות וחוקים במדינת ישראל. החוק לא מנוגד לדין הבינלאומי וצריך להפסיק את מחול השדים של הרס ההתיישבות באמצעות עתירות של ארגוני שמאל". לדבריה, "ישראל איננה כובשת ביהודה ושומרון. מה שקורה זה לא צדק. זה סדום. גם בסדום הכל היה לפי החוקים".

המחאה של בני בגין

ח"כ בני בגין (הליכוד), שמתנגד לחוק גם במתכונתו המרוככת, אמר: "מחפשים פתרון אחראי, מושכל ובגדר החוק. הצעת החוק המובאת הערב לקריאה ראשונה איננה כזאת. לו הייתה כזאת, לא הייתה הממשלה משקיעה מאמץ כה רב בחיפוש פתרון אחר. לכן אני מתנגד להצעת חוק זו המזיקה למדינת ישראל על פי הבנתי גם להתיישבות. לכן אצביע נגדה". בסיום הדברים עם רדתו מהדוכן, ניגשו אליו חברי כנסת מהאופוזיציה ולחצו את ידיו.

בגין נענש ביום שלישי האחרון על ידי יו"ר הקואליציה דוד ביטן לאחר שהצביע נגד החוק בהצבעה בקריאה טרומית והורחק לשלושה שבועות מועדת החוקה, חוק ומשפט שבה הוא חבר. בצהריים, נפגשו השניים במליאת הכנסת ולחצו ידיים. "בני, ידידי, הייתי חייב למען שלמות הקואליציה", אמר לו ביטן. בגין אמר בתגובה: "אני יודע שמלאת את תפקידך".

חבר הכנסת בני בגין וחבר הכנסת דוד ביטן במליאת הכנסת בזמן דיון על חוק ההסדרה, 7 בדצמבר 2016. יקי אדמקר, יקי אדמקר
בגין וביטן, אתמול/יקי אדמקר, יקי אדמקר

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר במליאה כי המומחיות של הממשלה היא "לקחת כל בעיה, כל נושא, כל מה שמורכב, מדמם, נפיץ, כואב, מייסר, מסובך, כל מה שצריך לגעת בו ביראת כבוד, בזהירות, בחרדת אלוהים – ולהפוך אותו לשתי מילים". הוא פירט: "חוק המואזין, חוק ההסדרה, חוק ההשעיה, חוק הנאמנות, חוק העמותות. תמיד שתי מילים. תמיד אחת מהן היא 'חוק', כדי שלא נשים לב שמדובר בהיפך מזה. שמדובר בשתי מילים שמטרתן לעקוף את החוק, לשבור את שלטון החוק, להעלים את שומרי החוק. הקואליציה תנצח היום. אני מברך אתכם. הצלחתם לקחת את המדינה הכי אינטליגנטית עלי אדמות, עם הבעיות הכי מורכבות עלי אדמות, והפכתם אותה לשתי מילים".

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully