וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי אזריה נערכים לגזר הדין: "אם יפסקו מאסר - יהיה בלאגן גדול"

20.2.2017 / 6:37

יממה לפני מתן גזר דינו, שוככות חגיגות יום ההולדת ה-21 של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, ומקורביו מתפנים להכנה הנפשית לפסיקת בית המשפט. "אני האחרון שיקרא לא להתגייס, אבל כשככה הדברים נראים - תהיה מצוקת לוחמים", סיפר חברו למחלקה

צילום: מירב לרנר, ערוץ 20, עריכה: יאיר דניאל

(שלב הטיעונים לעונש במשפט אזריה, לפני כשלושה שבועות)

כמעט שנה לאחר הירייה שטלטלה מדינה שלמה, מחר (שלישי) צפוי להינתן גזר הדין לחייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. ברקע המתיחות הגוברת אצל מקורביו, חגג החייל את יום הולדתו ה-21 יחד עם משפחתו וחבריו בביתו שברמלה בשבוע שעבר. המקורבים והמשפחה מכונסים ומצפים למתן גזר הדין, לאחר שהתביעה ביקשה בין שלוש לחמש שנים, בשילוב כוונה ברורה לטווח הנמוך בשל עברו הנקי של אזריה עד לירי.

לדברי אור שילון, חברו של אזריה למחלקה שהשתחרר לפני חודשים אחדים, חגיגות יום ההולדת היו מאורע מרגש עבור המשפחה. "היה מאוד מרגש לראות אותו בבית ולראות את הוריו ומשפחתו שמחים איתו ביום הולדתו. עברה עליהם שנה לא פשוטה, כולם התגעגעו אליו, והיה ממש שמח", סיפר.

עוד בנושא:
אזריה בבית הדין: "המשפחה שלי התרסקה, מבקש רחמים"
מח"ט כפיר במשפט אזריה: "טעיתי כשהבטחתי לאביו שיפגוש בכירים בצה"ל"
אביו של אזריה בשיחה עם מח"ט כפיר: "קיבלנו איומים מגורמי טרור"

אלאור אזריה נכנס לבית הדין הצבאי לפניי הגעת מח"ט כפיר להעיד במשפטו, קריה בתל אביב. מגד גוזני
"כואב לנו שככה מתייחסים אליו, זה הורג מבפנים"/מגד גוזני

ואולם, השמחה מגיעה באווירה עכורה מאוד מבחינת מקורביו. "התחושות אצל כולנו הן עצב ואכזבה. רובנו, החברים והלוחמים, חושבים שאם הוא יקבל עונש מאסר - וכך לצערנו נראה שיהיה - זה מעיד על המצב העגום שהגענו אליו במדינה", אמר שילון. "מדובר במקרה מורכב מכל כך הרבה כיוונים, וזה היה יכול להיות כל אחד מאיתנו. כל לוחם מהפלוגה היה יכול להיות בסיטואציה הזו והיה פועל באותה צורה וזה עצוב וכואב לנו שככה מתייחסים אליו בצבא, זה הורג מבפנים".

באי כוחו של אזריה כבר מתכננים את הערעור שיושלם ויוגש לאחר גזר הדין, במידה שיינתן עונש מאסר מכל סוג שהוא. במצב כזה, בכוונתם לבקש צו עיכוב ביצוע בשל הגשת הערעור על פסק הדין. לדברי שילון, גזר דין שיכלול מאסר בפועל יביא עמו השלכות לא פשוטות. "ב-100% יהיה פה בלאגן, ועוד יותר גדול ממה שהיה עד עכשיו", קבע. "ברגע שהורים ואזרחים יראו שזה מה שקורה לחייל שמנסה להגן על חייו ועל חיי חבריו והאזרחים, זה ישפיע בצורה לא פשוטה. אני האחרון שיגיד לא להתגייס, אני אוהב את הצבא, אבל כשככה הדברים מתנהלים - בסוף תהיה מצוקה בלוחמים ונמצא את עצמנו חסרי ישע מול זה".

הפגנת תמיכה באלאור אזריה, מחוץ לקריה בתל אביב במהלך הכרעת דינו. 4 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"אם יקבל מאסר, ב-100% יהיה פה בלאגן". מפגינים מתפרעים ביום הרשעתו של אזריה/ראובן קסטרו

כמו שטענו תומכי אזריה לאורך החודשים האחרונים, גם שילון סבור כי צה"ל הפנה גב לחייל. "הציפייה היא שהמערכת תגן עליך, וכמו שדואגים לכל צרכיו של חייל שהתגייס, גם פה, שיתנו לו גב. בסוף, מכניסים אותך לכלא אחרי שסיכנת את עצמך, כפי שמצופה מחייל", אמר, והפנה אצבע מאשימה למפקדים: "איפה הם? איפה מר תום נעמן הגדול? 90% מהאירוע הוא בכלל לא היה במקום, ומכר אותו בשביל איזה קידום. גם הוא, גם המג"ד והמח"ט המהולל, שעם כל העבר המפואר שלו - קודם כל חשוב שיהיה בן אדם ושלא ישקר בתחקירים ושלא ינסה לסחוט את אבא של אלאור בפגישה ההזויה הזו. כולם באו וזרקו אותו. כולם זרקו אותו בשנייה. לנו, כחיילים, מחדירים כל הזמן את חשיבות הרעות והאחווה. איפה זה?".

שילון סיפר כי בין היתר, החברים מוצאים את הכוחות גם לתמוך בהוריו של אזריה. "קשה להם מאוד, זה הילד שלהם. זה לא צחוק. אנחנו תומכים בהם ואנחנו נהיה שם תמיד, לא משנה מה יקרה, ומחבקים אותם כמה שאפשר. רואים עליהם את הקושי", אמר. "אימא שלו אישה מאוד חזקה וגם אבא שלו, אבל זה לא קל בכלל. אנחנו אוהבים אותם ונמשיך להיות שם בשבילם גם הלאה ככל שנוכל".

אלאור אזריה נכנס לבית הדין הצבאי לפניי הגעת מח"ט כפיר להעיד במשפטו, קריה בתל אביב. מגד גוזני
"הם אנשים חזקים, אבל זה לא קל". אזריה והוריו בבית המשפט/מגד גוזני

בתום שלב הטיעונים לעונש, לפני כשלושה שבועות, דיבר אזריה בפני בית הדין הצבאי. "יותר מעשרה חודשים אני מושבת, המשפחה שלי התרסקה", אמר. "אני מבקש מבית המשפט שידון אותי על פי מידת הרחמים".

לפני כן, הציגה התביעה הצבאית בפני בית הדין הצבאי המיוחד את דרישתה לעונש מאסר של בין שלוש לחמש שנים, לצד הורדה לדרגת טוראי. התובע סגן-אלוף עו"ד נדב ויסמן הבהיר כי התביעה "מבקשת לשפוט את הנאשם במתחם הנמוך של העבירה", בין היתר בשל "התנהגותו הטובה, מצבו ומצב משפחתו".

הסנגורים שלי החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי בקריה, 24 בינואר 2017. מגד גוזני
צוות ההגנה של אזריה/מגד גוזני

במהלך הדיון הבהיר ויסמן כי "הנאשם אמר במפורשות, שהיה חוזר על המעשה גם מחר וכי למחבל הגיע למות לאחר שניסה לפגוע בחברו והגיע לו למות". לטענתו, אזריה פעל בכוונה, והשופטים קבעו זאת מפורשות. "לנאשם לא הייתה הזכות להרוג את המחבל גם אם בזוי, במחבלים יש דרך אחרת לטפל. ברור שהעבירה, היא אינה פרי תכנון ומחמת הספק שאותה מחשבה פלילית היא רגעית או קצרת מועד. העדויות מלמדות אותנו שהמעשה שעשה היה חריג לאופיו", הוסיף התובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully