וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזריה בבית הדין: "המשפחה שלי התרסקה, מבקש רחמים"

1.2.2017 / 0:30

החייל עלה לדבר בתום שלב הטיעונים לעונש, לאחר שהתביעה הצבאית דרשה עונש מאסר של 5-3 שנים והורדה בדרגה. "יותר מעשרה חודשים שאני מושבת", אמר. מח"ט כפיר: "טעיתי בכך שאמרתי לצ'רלי שאפגיש אותו עם גורמים מרכזיים בצה"ל". גזר הדין צפוי להינתן בסוף פברואר

ספק 500

אלאור אזריה דיבר אמש (שלישי) בפני בית הדין הצבאי המיוחד, בתום שלב הטיעונים לעונש במשפטו. "יותר מעשרה חודשים אני מושבת, המשפחה שלי התרסקה", אמר אזריה, "אני מבקש מבית המשפט שידון אותי על פי מידת הרחמים". גזר הדין צפוי להינתן, להערכת השופטים, במחצית השנייה של חודש פברואר.

מוקדם יותר הציגה התביעה הצבאית בפני בית הדין הצבאי המיוחד את דרישתה לעונש מאסר של בין שלוש לחמש שנים לחייל שהורשע בהריגה ובהתנהגות בלתי הולמת, לצד הורדה לדרגת טוראי. התובע סגן-אלוף עו"ד נדב ויסמן הבהיר כי התביעה "מבקשת לשפוט את הנאשם במתחם הנמוך של העבירה", בין היתר בשל "התנהגותו הטובה, מצבו ומצב משפחתו".

במהלך הדיון הבהיר ויסמן כי "הנאשם אמר במפורשות, שהיה חוזר על המעשה גם מחר וכי למחבל הגיע למות לאחר שניסה לפגוע בחברו והגיע לו למות". לטענתו, אזריה פעל בכוונה, והשופטים קבעו זאת מפורשות. "לנאשם לא הייתה הזכות להרוג את המחבל גם אם בזוי, במחבלים יש דרך אחרת לטפל. ברור שהעבירה, היא אינה פרי תכנון ומחמת הספק שאותה מחשבה פלילית היא רגעית או קצרת מועד. העדויות מלמדות אותנו שהמעשה שעשה היה חריג לאופיו", הוסיף התובע.

עוד בוואלה! NEWS:
מח"ט כפיר במשפט אזריה: "טעיתי כשהבטחתי לאביו שיפגוש בכירים בצה"ל"
שלב הטיעונים לעונש: סניגורי אזריה רשמו ניצחון ראשון
אביו של אזריה בשיחה עם מח"ט כפיר: "קיבלנו איומים מגורמי טרור"

אלאור אזריה נכנס לבית הדין הצבאי לפניי הגעת מח"ט כפיר להעיד במשפטו, קריה בתל אביב. מגד גוזני
אזריה ובני משפחתו בבית הדין, אתמול/מגד גוזני

לאחר דברי התביעה, הציגו סנגוריו של אזריה את טיעוניהם לעונש, במטרה לשכנע את בית המשפט כי אזריה כלל לא צריך לשבת במאסר. עו"ד אייל בסרגליק מצוות ההגנה טען כי "לנוכח התנהלות המשפט, וגם לנוכח העדויות - וגם בסרטון אנו רואים תיעוד להיעלמות מפקדיו בזירה לאחר האירוע - הדברים יצאו משליטה. היה בלגן". לטענתו, "בפועל אין מפקד שאומר לאלאור איך לפעול בזירה".

"לאלאור אין ניסיון בהתמודדות עם המצבים האלה", הוסיף בסרגליק, "התמודדות עם פיגוע, התמודדות עם פציעה של חברו הקרוב, הנהגת טיפול לפצוע - ואי אפשר לנתק את הנסיבות, של ימים מתוחים של פיגועים ודקירות". הוא עוד ציין כי "המ"פ הזכיר שאלאור חייל טוב, המג"ד אמר שהוא חייל מצטיין".

לדברי הסנגור, "ההצהרות בעניינו של אזריה הן חריגות ויוצאות דופן. התבטאויות מאוד מאוד חריגות וקשות כלפי חייל, כולל המשפט שהחייל סרח, וכולל התבטאויות של הרמטכ"ל ושר הביטחון". הוא עוד טען כי "לאזריה יש אות קין, והוא תמיד יישאר 'החייל היורה מחברון, עד סוף חייו". בשלב זה ציינה השופטת כי הייתה זו ההגנה שביקשה להסיר את צו איסור הפרסום על זהותו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אלאור הוא עדיין חייל שלי"

הדיון אתמול התרכז בעיקר סביב עדויותיהם של מפקד חטיבת כפיר אלוף-משנה גיא חזות ושל אופיר סופר, שנפגשו עם אביו של אזריה, צ'רלי, לאחר הרשעתו של החייל. בהקלטת השיחה נשמע חזות מציע לצ'רלי אזריה להיפגש עם גורמים בכירים בצה"ל על מנת להיטיב עם בנו. בין היתר, הציע חזות כי המשפחה תקבל ייעוץ נוסף מהסנגוריה הצבאית ואף תוסיף פרקליט מטעמה. השניים הסבירו כי לא כדאי לערער על ההרשעה, וחזות הבהיר לאב כי לא ניתן יהיה להימנע מתקופת מאסר.

"טעיתי בכך שאמרתי לצ'רלי שאפגיש אותו עם גורמים מרכזיים בצה"ל, והרמטכ"ל העמיד אותי על טעותי", הבהיר חזות בעדותו, שנערכה לבקשת ההגנה. לדבריו, "השיחה בטלפון עם צ'רלי הייתה מאוד ידידותית וגם הפגישה התקיימה באווירה טובה". הוא הוסיף כי "אלאור לא אויב שלי, הוא עדיין חייל שלי, ועונד את הכתומה המנומרת".

חזות עוד סיפר כי שוחח עם אלאור אזריה פעמיים. "לא הכרתי אותו, והפעם ראשונה שנפגשנו הייתה שש שעות לאחר האירוע", סיפר, "אלאור הגיע לתחקיר מבצעי, אמרתי לאלאור שאני ממליץ לו לפנות לסנגור הצבאי". הוא הוסיף כי פנה לחוקרי מצ"ח ואמר להם: "אלאור לא פושע, ולא יצא מפה עם אזיקים או בניידת".

חזות הסביר כי ביקש לקיים את הפגישה עם אביו של אזריה מתוך דאגה לחייל ורצונו כי עונשו יהיה קל ככל האפשר. "אני יודע שהעונש על הריגה גבוה וכבד", אמר. "אני לא חושב שמגיע לאלאור עונש כזה, לכן היה חשוב לי לפגוש את המשפחה ואת צ'רלי בדחיפות, כדי שיפגוש את סגן הפרקליט הראשי וישמע דעה נוספת ואולי זה יסייע לו לקראת גזר הדין". בשלב מאוחר יותר של העדות הבהיר כי "לא דנתי בערעור או בהקלה לעונש".

אלאור אזריה נכנס לבית הדין הצבאי לפניי הגעת מח"ט כפיר להעיד במשפטו, קריה בתל אביב. מגד גוזני
"אלאור לא הסכים לענות לשאלות". אזריה, אתמול/מגד גוזני

הוא הוסיף כי פגישה נוספת בין השניים נערכה שבועיים לאחר מעצרו של אזריה. "הפגישה הייתה מוזרה", טען, "אלאור לא הסכים לענות לשאלות שלי, ורק אמר לי 'בעצת עורכי הדין אני לא עונה לשאלות'. שאלתי אותו אם הוא רוצה סיוע ממישהו מהיחידה והתשובה שלו הייתה 'לא'". בשלב זה התפרץ אביו של אזריה וקרא: "לא היה ולא נברא".

אופיר סופר, שתיווך בין אביו של אזריה לחזות, סיפר מוקדם יותר כי הוא זה שיזם את השיחה בין השניים. סופר הוסיף כי שיתף את המח"ט בקושי של המשפחה להתמודד עם סעיף ההריגה שבו מואשם בנם. "הרגשתי שאין פה ערוץ תקשורת והעסק תקוע. היה לי חשוב לומר למשפחה שהם שוגים", אמר סופר, כיום מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, שהיה סגן מפקד הגדוד תחת חזות.

הסנגורים שלי החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי בקריה, 24 בינואר 2017. מגד גוזני
דרשו להביא את חזות ואת סופר. צוות ההגנה של אזריה/מגד גוזני

בדיון הקודם הציגו סנגוריו של אזריה את הקלטת השיחה, וביקשו להביא את השניים למתן עדות בחשד לשיבוש מהלכי משפט. על פי צוות הסנגורים, חזות נשלח על ידי מפקדיו להציע הצעה ואף ללחוץ על האב במטרה למנוע לכאורה הגשת ערעור בתיק. הם טענו עוד כי מעשה זה משליך על התנהלות הצבא לאורך ההליך כולו, ומחזק את טענתם לזיהום ההליך מראשיתו.

השופטים קיבלו את בקשת ההגנה, אך הבהירו כי היא רלוונטית לשלב הטיעונים לעונש בלבד ולא תוכל להשפיע על הכרעת הדין, שניתנה עוד לפני פגישתם של השלושה. כמו כן, לא נענו השופטים לבקשת הסנגורים להוצאת פלט הטלפונים של השניים, כדי לבחון אם הפגישה נערכה על דעתם של קצינים בכירים בצה"ל.

(עדכון ראשון: 21:20)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזריה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully