וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד מתעמר שוב במרוקאים: "רובם חלאות"

חירט וילדרס, שהורשע לפני חודשיים בהסתה לגזענות משום שקרא לצמצם את מספר יוצאי מרוקו במדינה, האשים אותם בהפיכת הרחובות ללא בטוחים. "אם אתם רוצים להחזיר לעצמכם את המדינה אתם צריכים להצביע לי", אמר בעצרת בחירות לתומכיו, חודש לפני הבחירות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס השיק היום (שבת) את קמפיין הבחירות שלו וכינה חלק מאוכלוסיית המרוקאים במדינה, שבה הוא התעמר לא אחת, "חלאה". וילדרס, שמפלגתו מחזיקה כעת ב-12 מ-150 המושבים בפרלמנט, אף הבטיח לאסור הגירת מוסלמים וסגירת מסגדים, אם יזכה לתמיכה רבה.

חודש לפני הבחירות במדינה, פנה וילדרס למאות תומכיו במעוז מפלגתו, ספייקניסה, אזור מעורב אתנית סמוך לרוטרדם. "יש המון מרוקאים חלאות בהולנד שהופכים את הרחובות שלנו ללא בטוחים", אמר לקהל. "אם אתם רוצים להחזיר לעצמכם את המדינה, להשיב את הולנד לעם ההולנדי שוב, אתם צריכים להצביע רק למפלגה אחת". לאחר מכן הדגיש וילדרס כי הוא סבור שלא כולם "חלאות".

לקריאה נוספת:
מנהיג הימין הקיצוני בהולנד פרסם תמונה מזויפת של יריבו: "תומך חמאס"
ראש ממשלת הולנד נגד המהגרים: "תהיו נורמליים או שתלכו מכאן"
לפני הבחירות: מנהיג הימין בהולנד הורשע בהסתה נגד מוסלמים

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס בעצרת בספייקניסה, ליד רוטרדם, 18 בפברואר 2017. רויטרס
משתמש ברטוריקת טראמפ. וילדרס/רויטרס

דבריו של וילדרס נשמעים חודשיים לאחר שהורשע בהסתה לגזענות נגד מוסלמים בגין אמירותיו כי יפעל לצמצם את מספר התושבים במדינה ממוצא מרוקאי. עם זאת, בית המשפט לא גזר עליו עונש. לפי נתונים רשמיים בהולנד שפורסמו ב-2011, במדינה חיים יותר מ-167 אלף תושבים יוצאי מרוקו, מה שהופך אותם לקבוצה השלישית בגודלה של תושבים שאינם אזרחי האיחוד האירופי. המספרים לא כוללים דור שני או שלישי של מהגרים ממרוקו.

מפלגתו של וילדרס, שהובילה בסקרים לקראת הבחירות לפרלמנט שייערכו ב-15 במרץ, חווה בשבועות האחרונים צמצום בפער שלה אל מול המפלגות האחרות. יריבו העיקרי של וילדרס הוא ראש הממשלה מהימין מארק רוטה. אם וילדרס יזכה הוא עשוי להיתקל בקשיים ביצירת קואליציה משום שהמפלגות המרכזיות הצהירו כי לא ישתפו עמו פעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס בעצרת בספייקניסה, ליד רוטרדם, 18 בפברואר 2017. רויטרס
הפגנה קטנה נגדו נערכה בסמוך. וילדרס/רויטרס

לאחרונה נדמה כי מנהיג הימין הקיצוני משתמש יותר בשפתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי לצבור תמיכה. אלא שלפי ה-BBC, הרטוריקה הזו עובדת פחות בקרב המצביעים במדינה האירופית, שסבורים כי עמדות טראמפ מזיקות ליציבות העולמית.

לעצרת שקיים היום וילדרס בספייקניסה הגיעה קבוצה קטנה של מתנגדים למשנתו. "הדברים שהוא רוצה לעשות מפחידים", אמרה אחת המפגינים, אמה סמיתס לסוכנות אי-פי. "הרבה אנשים התרגלו לזה, אז הם לא מוחים נגד זה", הסבירה את כמות המפגינים הנמוכה. "אני חושבת שזה חשוב להשמיע את הקול שלך, כשאתה לא מסכים עם הדברים שקורים, וגם לנסות וליצור קשר עם האנשים שמצביעים עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully