וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת הולנד נגד המהגרים: "תהיו נורמליים או שתלכו מכאן"

שבועות ספורים לפני הבחירות במדינה ועל רקע הקרב הצמוד בסקרים מול מועמד מפלגת הימין הקיצוני, העביר מארק רוטה ביקורת על המהגרים שלא פועלים להשתלבות בחברה. "אם אתם מתרגזים כל כך מהאופן שבו האזרחים מתייחסים זה לזה, יש לכם ברירה - צאו מכאן", אמר

מארק רוטה ראש ממשלת הולנד, 2017. AP
"אתם לא חייבים להיות כאן". רוטה/AP

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, פרסם היום (שני) מודעה בעיתון מקומי ובה תקף בחריפות את המהגרים במדינה שלא פועלים כדי להשתלב בחברה. זאת, על רקע הקרב הצמוד בסקרים בין מפלגת המרכז-ימין שבראשותו למפלגת הימין הקיצוני, לקראת הבחירות לראשות הממשלה שייערכו ב-15 במרץ. "התנהגו באופן נורמלי, או שתלכו מכאן", נכתב במודעה.

רוטה הוסיף כי "ישנם אנשים שמטרידים נשים בחצאיות קצרות וגייז, ומסווגים בני אדם רגילים כגזענים". לדבריו, "אם אתם חיים במדינה שבה אתם מתרגזים כל כך מהאופן שבו האזרחים מתייחסים זה לזה, יש לכם ברירה. צאו מכאן, אתם לא חייבים להיות כאן".

עוד כתבות מהעולם:
רוסיה: שיתפנו פעולה לראשונה עם ארה"ב בסוריה; וושינגטון מכחישה
מיישם את ההבטחות: טראמפ נסוג מהסכם הסחר הענק של אובמה
נשיא גמביה בזז את קופת המדינה - ויצא לגלות: "גנב מיליונים"

מנהיג הימין הקיצוני של הולנד חירט וילדרס, 2016. רויטרס
"רוטה משקר ומרמה". וילדרס/רויטרס

רוטה אף התייחס לתיק משפטי שהסעיר את המדינה, וצידד בחברת אוטובוסים שסירבה לקבל לעבודה מהגר מוסלמי שנמנע מללחוץ יד לאישה. בית המשפט קבע כי לחיצת יד לאישה היא אינה חלק חשוב בעבודתו של נהג אוטובוס, ורוטה אמר: "אני חושב שמדובר בפסק דין מוזר. חברת האוטובוסים צודקת, נהג לא יכול להגיד 'אני מסרב ללחוץ את ידה של אישה בגלל שזה לא תואם לאמונותיי. זו בדיוק הסיבה שבגינה אני ורבים אחרים מורדים, בגלל שהנורמה כאן היא שאתה לוחץ ידים לאדם אחר".

מנהיג "המפלגה למען החירות" הקיצונית, חירט וילדרס, העביר ביקורת על הדברים בעמוד הטוויטר שלו. "איש הגבולות הפתוחים, איש צונאמי הפליטים, ההגירה ההמונית והאיסלמיזציה, משקר ומרמה", כתב. הקרב בין השניים כאמור צמוד, אך גם אם וילדרס יזכה בבחירות הוא יתקשה להרכיב קואליציה, שכן רוטה שלל את האפשרות של הצטרפות לממשלת אחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully