וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הבחירות: מנהיג הימין בהולנד הורשע בהסתה נגד מוסלמים

9.12.2016 / 18:13

בית משפט קבע כי קריאתו של חירט וילדרס לצמצם את מספר התושבים ממוצא מרוקאי היא הסתה לגזענות, אך לא גזר עליו עונש. וילדרס, שמוביל בחלק מהסקרים לקראת הבחירות במרץ, ערער: "לא ישתיקו אותי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס הורשע היום (שישי) בהסתה בעקבות דבריו נגד אזרחי המדינה ממוצא מרוקאי, אולם לא נגזר עליו עונש. החלטת בית המשפט עשויה להשפיע על הבחירות במדינה, שיתקיימו בשנה הבאה. וילדרס ערער על הפסיקה, והכרעה צפויה להתקבל רק במהלך הקמפיין עצמו.

זאת הפעם הראשונה שבה וילדרס, שזוכה לאבטחה צמודה זה כמעט עשור בשל הערותיו נגד מוסלמים, מורשע בשל עמדותיו הבוטות. וילדרס, שמוביל בחלק מהסקרים לקראת הבחירות ב-15 במרץ, הודיע כי יערער על פסק הדין "המשוגע לחלוטין" וטען כי השופטים היו מוטים נגדו.

מנהיג מפלגת החירות הורשע בעקבות דברים נשא בעצרת פוליטית ב-2014, אז הוא הוביל את תומכיו לצעוק שהם רוצים "פחות מרוקאים בהולנד". כשהוא מחייך, אמר אז וילדרס: "אנחנו הולכים לדאוג לכך". כ-400 אלף מרוקאים חיים בהולנד.

מנהיג הימין הקיצוני של הולנד חירט וילדרס, 2016. רויטרס
וילדרס/רויטרס

ראש הרכב השופטים הקריא את ההחלטה ואמר כי "אף אחד לא מעל החוק, גם לא פוליטיקאים". הוא קבע כי וילדרס תכנן מראש את הדברים המסיתים והעליב את כל האזרחים ממוצא מרוקאי החיים במדינה. "אם פוליטיקאי חוצה את הקו הזה, אין זה אומר שחופש הביטוי נפגע. פשע לא יכול מוגן בידי חופש הביטוי".

בסרטון ששחרר בתגובה לגזר הדין, שלא הוקרא בפניו, אמר וילדרס: "לעולם לא ישתיקו אותי". לדבריו, היה זה ניסיון "לנטרל את מנהיג מפלגת האופוזיציה הגדולה והפופולרית ביותר בהולנד".

בארגונים המייצגים את חברי הקהילה המרוקאית בהולנד בירכו על גזר הדין על כך שהבהיר מהם הקווים של חופש הביטוי. ראש הממשלה מארק רוטה לא הגיב על הפסיקה עצמה מאחר שהיא תחת ערעור, אולם הבהיר כי מפלגתו הליברלית לא תקים קואליציה יחד עם וילדרס, אלא אם הוא יחזור בו מדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully