וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד פרסם תמונה מזויפת של יריבו: "תומך חמאס"

חמישה שבועות לבחירות, העלה חירט וילדרס לטוויטר שלו תמונה ובה נראה לכאורה מנהיג מפלגה ליברלית בעצרת עם מוסלמים קיצונים. האחרון הזהיר: "הפצת החדשות המזויפות מסוכנות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס פרסם היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו תמונה מזויפת של מנהיג מפלגה ליברלית, שלכאורה קיים עצרת תמיכה עם מוסלמים קיצונים. לפי הסקרים, וילדרס צפוי לזכות בבחירות שיתקיימו בעוד כחמישה שבועות אולם ייכשל בהקמת קואליציה. בתמונה המזויפת נראה אלכסנדר פצ'ולד, מנהיג מפלגת D66, עומד לצד מפגינים האוחזים בשלטים: "האסלאם יכבוש את אירופה" ו"שריעה להולנד".

וילדרס האשים את פצ'ולד, המחזיק בעמדות פרו-אירופיות וסוציאל-דמוקרטיות "בהפגנה לצד הטרוריסטים של חמאס" וכתב – "מה השלב הבא?" – בטרם העלה את התמונה המזויפת. מנהיג מפלגת החירות בהולנד, שהורשע בהסתה נגד מוסלמים, רוכב על משבר הפליטים באירופה ומנצל אותו לחיזוק התמיכה בו. על אף ניצחונו האפשרי, מפלגת השלטון הליברלית, שצפויה לסיים במקום השני, מתנגדת להקמת קואליציה עמו.

בתגובה לתמונה המזויפת שלו, כתב בפייסבוק מנהיג המפלה הליברלית הקטנה שמגיעה למקום החמישי לפי הסקרים: "אני בדרך כלל צוחק מתמונות פוטו-שופ, אבל לא הפעם. לא כי אני לא יכול להגן על עצמי, אלא מאחר שזה יוצר רושם מוטעה בפני הבוחרים". לדבריו, "בימים אלו של חדשות מזויפות ועובדות אלטרנטיביות, אנחנו לא יכולים להתעלם מההשפעות שעלול להיגרם כתוצאה מתמונה מזויפת. היום אני מותח את הקו". וילדרס השיב בחזרה לפצ'ולד: "תפסיק להתלונן, דרמה קווין. הפגנת לצד דגלים פלסטיניים, עם חברים של חמאס. #צבוע".

עוד על הבחירות בהולנד
מחשש לבחישה רוסית בבחירות, הולנד חוזרת לספירת קולות ידנית
ראש ממשלת הולנד נגד המהגרים: "תהיו נורמליים או שתלכו מכאן"
לפני הבחירות: מנהיג הימין בהולנד הורשע בהסתה נגד מוסלמים

תמונה מזויפת של מנהיג מפלגה ליברלית בהולנד לצד מוסלמים קיצונים. טוויטר, צילום מסך
"שריעה להולנד". פצ'ולד "מופיע" בהפגנה לצד מוסלמים קיצונים/צילום מסך, טוויטר

פצ'ולד התייחס בדבריו למונחים שאפיינו את הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שבמהלכן הפיצו תומכיו של דונלד טראמפ ידיעות מזויפות נגד יריבתו הילרי קלינטון. מאז ניצח המועמד הרפובליקני בבחירות, הוא מאשים את כלי התקשורת בהפצת חדשות מזויפות בכל פעם שמתפרסמת כתבה לא מחמיאה. המונח "עובדות אלטרנטיביות" נטבע על ידי יועצת בכירה של טראמפ, שניסתה ליישב בין מספר הנוכחים בטקס ההשבעה של הנשיא שהציג הממשל לאלו של הרשתות השנוות.

סוכנויות המודיעין האמריקניות סבורות כי רוסיה סייעה לטראמפ במהלך הבחירות כשפרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית, ובאירופה חוששים ממתקפות סייבר דומות של מוסקבה נגד גורמים ומפלגות במדינות אירופיות שונות. מתוך משנה של זהירות, שר הפנים של הולנד הודיע בשבוע שעבר כי ספירת הקולות בבחירות אלו תהיה ידנית ולא ממוחשבת, מחשש שמערכות ההגנה לא מספיק חזקות. פרט להולנד, יתקיימו במהלך השנה בחירות גם בצרפת ובגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully