וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לבחישה רוסית בבחירות, הולנד חוזרת לספירת קולות ידנית

שר הפנים הודיע כי בשל חולשת המערכת הממוחשבת, המדינה תשוב "לעט ולנייר הטובים והישנים". במערב חוששים מהתערבות של מוסקבה הרוצה לערער את האיחוד האירופי. לפי הסקרים, הימין הקיצוני ינצח - אך יתקשה להקים ממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(טראמפ מתייחס לריגול הרוסי במסיבת עיתונאים בחודש שעבר)

כל הקולות בבחירות הקרובות לפרלמנט בהולנד ייספרו באופן ידני בשל החשש ממתקפות סייבר - כך הודיעה אתמול (רביעי) הממשלה. ההחלטה התקבלה בשל דיווחים על כך שהמערכות ששימשו לספירת הקולות בבחירות הכלליות והמחוזיות עלולות להיות לא מאובטחות מספיק. זאת ברקע הטענות של סוכנויות המודיעין בארצות הברית, ולפיהן רוסיה התערבה בבחירות האחרונות לנשיאות לטובתו של דונלד טראמפ.

ב-15 במרץ יתקיימו הבחירות בהולנד, שיהיו הראשונות בשורת מערכות בחירות חשובות ברחבי מדינות מרכזיות באיחוד האירופי. גם בגרמניה, שבה יתקיימו בחירות באוקטובר, הזהירו מפני בחישה אפשרית של מוסקבה, המעוניינת בהתחזקותם של הכוחות הלאומניים והפופוליסטיים המתנגדים לאיחוד האירופי.

"אני לא יכול לשלול את האפשרות שמדינות מסוימות ינסו להשפיע על החלטות פוליטיות ועל דעת הקהל בהולנד כדי לגרוף רווחים", הסביר שר הפנים רונאלד פלאסטרק במכתב ששלח אתמול לפרלמנט, ואמר כי אחת מהן היא רוסיה. לדבריו, התכנה הממוחשבת שבה משתמשת ועדת הבחירות במדינה אינה בטוחה מספיק, "כך שיש חשש שניתן יהיה להשפיע על הבחירות". שר הפנים התעקש כי "אסור שיוטל צל של ספק על תוצאות הבחירות". לכן, הסביר שר הפנים ההולנדי, "עלינו לחזור לעט ולנייר הישנים והטובים".

מפלגת החירות של חירט וילדרס צפויה לפי הסקרים לנצח בבחירות, ולגרוף יותר מ-30 מושבים בפרלמנט בן 150 המושבים. עם זאת, היא תתקשה להקים קואליציה מאחר שיתר המפלגות מסרבות לחבור אל המפלגה התומכת בעזיבת האיחוד האירופי ומתנגדת להגירה. המפלגה הליברלית של ראש הממשלה מארק רוטה יורדת לפי הסקרים אל המקום השני, עם 27-23 מושבים. כ-12.6 מיליון תושבים מחזיקים בזכות בחירה בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, ו-31 מפלגות נרשמו עד כה למרוץ. ועדת הבחירות תכריע מחר מי מהן תוכל להתמודד ולהציג מועמדים.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: קציני מודיעין ואיש אבטחת מידע מואשמים בריגול לארה"ב
דוח סוכנויות המודיעין: פוטין הורה להשפיע על הבחירות בארה"ב
מחשש להתערבות רוסיה: צ'כיה תקים יחידה למלחמה ב"פייק ניוז"

מנהיג הימין הקיצוני של הולנד חירט וילדרס, 2016. רויטרס
מוביל בסקרים. מנהיג הימין הקיצוני וילדרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully