וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להתערבות רוסיה: צ'כיה תקים יחידה למלחמה ב"פייק ניוז"

הרשויות בפראג מודאגות מהתעמולה שמפעיל הקרמלין לקראת הבחירות בשנה הבאה ויילחמו באתרים המפיצים מידע שקרי, הנוגע בעיקר למהגרים. לפי הסקרים, המפלגה הלאומנית האירו-ספקטית צפויה לנצח

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ממשלת צ'כיה תקים יחידה מיוחדת למלחמה ב"חדשות מזויפות" במטרה למנוע מאתרים המופעלים על ידי רוסיה להפיץ תעמולה שקרית לקראת הבחירות באוקטובר. זאת לאחר שסקרים אינטרנטיים הראו כי הדיסאינפורמציה, שעוסקת בעיקר במהגרים, משפיעה על דעת הקהל.

היחידה אמורה להתחיל לפעול בינואר, עם 20 מומחים שיאיישו את המבנה ששימש את המשטרה החשאית של צ'כוסלובקיה הקומוניסטית, שהייתה מקורבת למוסקבה עד להתפרקות הגוש הקומוניסטי לפני יותר מ-25 שנה. גורמים רשמיים סבורים כי הקרמלין מפעיל כ-40 אתרים בשפה הצ'כית שמציגים דעות קיצוניות, תיאוריות קונספירציות ודיווחים מעוותים. "המטרה המרכזית של התעמולה הרוסית היא לזרוע ספק בקרב הציבור בצ'כיה סביב השיטה הדמוקרטית", אמר לגרדיאן השר האחראי על הקשרים עם האיחוד האירופי, תומאש פרוזה.

עוד ידיעות מהעולם
"המפקד, אנחנו מתרסקים": השיחה האחרונה מהמטוס הרוסי שהתרסק
גרמניה: שבעה מהגרים מואשמים בהצתת חסר בית בברלין בחג המולד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכלבו יומה בקרמלין במוסקבה, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
ידו בכל. נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

החשש של הרשויות בצ'כיה דומה לזה שהוצג בידי גרמניה, וטענות הממשל האמריקני כי ולדימיר פוטין התערב לטובתו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות. החשש של הרשויות בצ'כיה דומה לזה שהוצג בידי גרמניה, וטענות הממשל האמריקני כי ולדימיר פוטין התערב לטובתו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות. מנגד, מבקרי המהלך רואים בכך צעד מסוכן לקראת צנזורה של דעות, ריגול ופגיעה בחופש הביטוי.

הנשיא מילוש זמאן נחשב למקורב למוסקבה, ומחזיק בעמדות קיצוניות נגד מהגרים. הקואליציה הנוכחית מורכבת על ידי שלוש מפלגות, בראשן הסוציאל-דמוקרטים, השמרנים והמפלגה הלאומנית "ANO" - שצפויה להיות המפלגה החזקה ביותר בפרלמנט לאחר הבחירות. היא מחזיקה בעמדות אירו-סקפטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully