וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: שבעה מהגרים מואשמים בהצתת חסר בית בברלין בחג המולד

הקבוצה נעצרה לאחר שהמשטרה פרסמה תיעוד ממצלמות האבטחה ברכבת התחתית בעיר שחוותה בשבוע שעבר פיגוע דריסה. הגבר לא נפגע לאחר שנהג רכב כיבה אותו עם מטף. "מקרה מזעזע"

צילום: משטרת ברלין, עריכה: שמרית גולדשטיין

שבעה מהגרים צעירים בגרמניה מואשמים בניסיון רצח לאחר שניסו להצית חסר בית בברלין בערב חג המולד. שישה מתוך חברי הקבוצה, בני 15 עד 18, הסגירו את עצמם לאחר שהמשטרה פרסמה תמונות ממצלמות אבטחה שתיעדו את התקרית בתחנת רכבת תחתית. הצעיר הנוסף, בן 21, נעצר ליד ביתו והוא הנאשם המרכזי בתקרית, שאירעה ביום ראשון ברקע פיגוע הדריסה בעיר בשבוע שעבר ומשבר המהגרים. חסר הבית, בן 37, לא נפגע אחרי שנהג רכבת כיבה את הלהבות עם מטף.

לפי משרד התביעה בברלין, הנאשמים הגיעו לגרמניה בתור מבקשי מקלט בין 2014 ל-2016. שישה מהם אזרחי סוריה ואחד מלוב. בתמונות ממלצמות האבטחה הם נראים ברכבת לאחר התקרית, כשהם מחויכים וצוחקים. אנדראס גייזל, שר הפנים של ברלין, אמר לאחר התקרית כי "בימים אלו אנו מצפים לחלמה אך במקום זאת אנו עדים לחרפה אנושית. אני מזועזע מהמקרה ומודה לכל אלו שסייעו באומץ לב. זאת אנושיות אמיתית".

כמיליון איש נכנסו לגרמניה מאז השנה שעברה, אז פתחה הקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל את שערי המדינה עבור אלו שנמלטו מהמזרח התיכון וממוקדי סכסוך ועוני אחרים. עם זאת, המהלך הוביל לפגיעה בפופולריות שלה ומעורבותם של מבקשי מקלט בשורת מתקפות טרור בחודשים האחרונים. כתוצאה מכך, היא הורתה על שורת צעדים נוקשים ברקע הבחירות המתקרבות והתחזקות הימין הקיצוני.

לקריאה נוספת בנושא
הפיגוע בברלין: "הנהג הפולני לא עצר את המחבל כי נורה בראשו"
הפיגוע בברלין: התשובות שמרקל תצטרך לספק על המחדל הגדול

קבוצת מהגרים המואשמת בהצתת חסר בית בברלין, גרמניה, דצמבר 2016. משטרת ברלין, צילום מסך
שישה מהנאשמים הם מסוריה. התוקפים ברכבת התחתית/צילום מסך, משטרת ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully