וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוב נפגש עם טילרסון לראשונה: "רוסיה לא מתערבת בעניינכם"

16.2.2017 / 18:11

שר החוץ של רוסיה נועד עם טילרסון בגרמניה, בפגישה הראשונה בין נציגים ממוסקבה לממשל החדש בבוושינגטון. זאת ברקע התפטרותו של פלין בשל קשריו עם רוסיה. השניים לא שוחחו על הסנקציות וטילרסון קרא לשמור על הפסקת האש באוקראינה

רויטרס

שרי החוץ של ארצות הברית ורוסיה נועדו היום (חמישי) בגרמניה ברקע היחסים המתוחים בין המדינות, בפגישה רשמית ראשונה בין הצדדים מאז חילופי הממשל בוושינגטון. רקס טילרסון וסרגיי לברוב שוחחו בשולי פסגת שרי החוץ של ה-G20 הנערכת בבון, ובמהלך השיחה הבהיר האחרון כי מוסקבה אינה מתערבת בעניינים פנימיים של מדינות אחרות. לדבריו, סוגיית הסנקציות לא עלתה בשיחה ביניהם. טילרסון דחק בלברוב לשמור על הפסקת האש באוקראינה.

"כמו שהבהרתי במהלך השימוע שלי בסנאט, ארצות הברית תשקול לעבוד יחד עם רוסיה כשהיא תמצא את המקומות שבהם זה יכול להועיל לאמריקנים", אמר טילרסון. "ארצות הברית תעמוד על שלה ותגן על בעלות בריתה בנושאים שבהם לא נסכים". מוקדם יותר היום אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי שיקום היחסים בין סוכנויות המודיעין של רוסיה ושל ארצות הברית הוא אינטרס של שתי המדינות.

השיחה בין השניים התקיימה ברקע התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין בעקבות שיחה שקיים עם שגריר רוסיה בארצות הברית בטרם נכנס לתפקיד, והטענות של סוכנויות המודיעין האמריקניות כי הקרמלין אחראי למתקפות סייבר נגד המפלגה הדמוקרטית משום שרצה לסייע לדונלד טראמפ. הנשיא שוב תקף היום את סוכנויות המודיעין, שלטענתו הדלפיו את המידע על פלין ואמר כי "יתפוס את המדליפים".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: גורמי מודיעין מונעים מטראמפ מידע בשל חשש להדלפתו
דיווח: טראמפ בחר מחליף ליועץ לביטחון לאומי במקומו של פלין
טראמפ: "המודיעין האמריקני מדליף לתקשורת – בדיוק כמו רוסיה"

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בבון, גרמניה, 16 בפברואר 2017. רויטרס
לא מתקשר עם התקשורת. טילרסון עם לברוב, היום/רויטרס

לברוב אמר לפני השיחה עם טילרסון כי לשתי המדינות יש "שלל נושאים" לדון עליהם, רובם כבר עלו בשיחה בין טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שנערכה בסוף החודש שעבר. "אני מאמין שאנחנו יכולים לדון ולבסס את היסודות של עבודתנו העתידית", אמר לברוב. "אני שמח מאוד לראות אותך שוב". לא ברור מתי השניים נפגשו לפני, אך טילרסון, ששימש מנכ"ל תאגיד האנרגיה "אקסון מובייל", היה מקורב לפוטין ולקרמלין ואף קיבל אות כבוד מנשיא רוסיה.

במהלך הפגישה בין השניים, נכחו העיתונאים בדברי הפתיחה של לברוב, אולם הוצאו כשטילרסון החל לדבר. "מדוע הם משתיקים אותם?", שאל לברוב את טילרסון. כלי תקשורת רבים התלוננו על חוסר התקשורת של שר החוץ של ארצות הברית עם העיתונאים. יחסיו השנויים במחלוקת עם התקשורת צצו במהלך פגישתו עם שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון, כשהם סירבו לענות על שאלה של אחד הכתבים כיצד ישפיעו השינויים בוושינגטון על נאט"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully