וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גורמי מודיעין מונעים מטראמפ מידע בשל חשש להדלפתו

16.2.2017 / 9:37

לפי הדיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", החלטת הגורמים הרשמיים למניעת מידע מהנשיא מדגישה את חוסר האמון שהתפתח בין קהילת המודיעין לבין הנשיא. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי טראמפ ימנה איש עסקים מיליארדר לבחון את עבודת הסוכנויות

רויטרס

גורמי מודיעין אמריקניים מונעים מהנשיא דונלד טראמפ מידע מודיעיני רגיש משום שהם חוששים כי הוא יודלף או ייפגע – כך אמרו הלילה (חמישי) גורמים רשמיים בעבר ובהווה המעורים בנושא לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". החלטת הגורמים הרשמיים למניעת מידע מטראמפ מדגישה את חוסר האמון שהתפתח בין קהילת המודיעין לבין הנשיא בשל קשרי אנשיו עם הממשלה הרוסית, כמו גם בשל הטינה שהוא רוחש כלפי סוכנויות המודיעין של ארצות הברית.

ביום רביעי האחרון האשים טראמפ את הסוכנויות בהדלפת מידע כדי לחתור תחתיו. "הקשקוש של הקשר הרוסי הוא פשוט ניסיון לטייח את הטעויות הרבות שנעשו בקמפיין הכושל של הילרי קלינטון", כתב בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. לטענתו של טראמפ, ברמיזה לדיווחים מפי גורמי מודיעין אמריקנים שהתפרסמו בימים האחרונים, "מידע מודלף באופן לא חוקי ל'ניו יורק טיימס' ול'וושינגטון פוסט' הכושלים, על ידי קהילת המודיעין (NSA ו-FBI?)", בהתייחסות לסוכנות לביטחון לאומי ולבולשת הפדרלית – שניים משלושת גופי המודיעין הגדולים והחשובים ביותר תחת ממשלו, לצד סוכנות הביון המרכזית CIA.

בתוך כך, הלילה מסרו גורמי ממשל ל"ניו יורק טיימס" כי טראמפ מתכנן למנות מילארדר ניו יורקי שיערוך בחינה של סוכנויות המודיעין של ארצות הברית. לפי העיתון, קהילת המודיעין עשויה לראות במהלך זה ניסיון להצרת צעדיהם העצמאיים ולהפחתת זרם המידע שנוגד את נקודת ראותו של הנשיא. האיש שימונה לתפקיד הוא ככל הנראה סטיבן פיינברג, מייסד חברת השקעות פרטית.

לקריאה נוספת:
טראמפ: "המודיעין האמריקני מדליף לתקשורת – בדיוק כמו רוסיה"
בכיר מודיעין אמריקני: ה-CIA מדליף מידע במטרה להגן על טראמפ
דיווח: בכירי מטה טראמפ היו בקשר נרחב עם המודיעין הרוסי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, 15 בפברואר 2017. AP
טראמפ, אמש/AP

לפי "וול סטריט ג'ורנל", בכמה מקרים של מניעת מידע, החליטו הגורמים לא להציג בפני טראמפ את המקורות והשיטות שבהן משתמשות סוכנויות המודיעין כדי לאסוף מידע. המקורות והשיטות הללו עשויים לכלול את המתודות שבהן משתמשת סוכנות מסוימת לרגל אחר ממשלה זרה. בתגובה לידיעה מסר גורם רשמי בבית הלבן כי "אין שום ראיה שמובילה אותנו להאמין כי מדובר בדיווח מדויק של מה שמתרחש".

לעתים קרובות היו נמנעים גורמי מודיעין מחשיפה בפני הנשיא או חברי הקונגרס מידע על איסוף מודיעין. לעתים הם היו קובעים כי הסודיות הכרחית להגנת מקורות, וכל מה שהנשיא צריך לדעת הוא מה המידע שמקור זה העביר ומה קהילת המודיעין סבורה שחשוב לדעת. ואולם, במקרים קודמים שמידע זה נמנע, ההחלטה לא נבעה מהחשש מאמינות או חשאיות הנשיא, אמרו הגורמים לעיתון. עם זאת, לא ברור כמה פעמים הגורמים מנעו מידע מטראמפ עד כה. כמו כן, הגורמים לא יודעים לומר אם מידע שכן הועבר לנשיא נפגע או הודלף.

מוקדם יותר השבוע ביקש הנשיא מהיועץ הלאומי שלו מייקל פלין להתפטר משום שהוא והבית הלבן איבדו את האמון בו, בין היתר משום שהוא שיקר על אודות השיחות שלו עם שגריר רוסיה בארצות הברית. טראמפ האשים את סוכנויות המודיעין וכלי התקשורת שחשפו את תוכן השיחות בפרישתו של פלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מטה ה-NSA בפורט מיד, מרילנד , ארה"ב. AP
NSA/AP

הקשר בין הנשיא ואנשיו למודיעין הרוסי עורר מזמן את חששם של גורמי האכיפה והביון בוושינגטון, בעיקר בשל ההיקף הנרחב, לדברי הגורמים, של תקשורת בין הצדדים, לצד דיווחים רבים על קשרים לכאורה בין טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ארבעה גורמים בכירים בממשל האמריקני בהווה ובעבר אמרו השבוע ל"ניו יורק טיימס" כי אנשי קמפיין הבחירות לנשיאות של טראמפ ומקורבים נוספים של הנשיא היו בקשר עם גורמי מודיעין בכירים ברוסיה בשנה שלפני הבחירות. זאת, על בסיס שיחות טלפון ונתוני תקשורת שאספו סוכנויות המודיעין האמריקניות. עם זאת, הגורמים השונים ציינו כי לא נמצאו כל ראיות לתיאום בין מטה טראמפ למודיעין הרוסי בנוגע לפריצה למחשבים או לכל פעולה אחרת במהלך תקופת הבחירות.

(עדכון ראשון 9:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully