וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "המודיעין האמריקני מדליף לתקשורת – בדיוק כמו רוסיה"

הנשיא האמריקני שב לתקוף את כלי התקשורת המובילים, כמו "וושינגטון פוסט והניו יורק טיימס הכושלים", וטען כי עובדי סוכנויות המודיעין שעליהן הוא מופקד פועלים "באופן לא חוקי". לדבריו, "הקשר הרוסי הוא קשקוש שמונע משנאה עיוורת"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו לדיווחים האחרונים על קשרים בין אנשי ממשלו ומטה הבחירות שלו לגורמי מודיעין וממשל ברוסיה. "הקשקוש של הקשר הרוסי הוא פשוט ניסיון לטייח את הטעויות הרבות שנעשו בקמפיין הכושל של הילרי קלינטון", כתב.

לטענתו של טראמפ, ברמיזה לדיווחים מפי גורמי מודיעין אמריקנים שהתפרסמו בימים האחרונים, "מידע מודלף באופן לא חוקי ל'ניו יורק טיימס' ול'וושינגטון פוסט' הכושלים, על ידי קהילת המודיעין (NSA ו-FBI?)", בהתייחסות לסוכנות לביטחון לאומי ולבולשת הפדרלית – שניים משלושת גופי המודיעין הגדולים והחשובים ביותר תחת ממשלו, לצד סוכנות הביון המרכזית CIA.

הנשיא הוסיף כי הם פועלים "בדיוק כמו רוסיה". לדבריו, "השערורייה האמיתית כאן היא שמידע שמסווג מחולק על ידי 'גורמי מודיעין' כמו ממתקים. מאוד לא אמריקני!".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר מודיעין אמריקני: ה-CIA מדליף מידע במטרה להגן על טראמפ
דיווח: בכירי מטה טראמפ היו בקשר נרחב עם המודיעין הרוסי
התומך הנלהב של פוטין התפטר – והותיר כאוס בממשל טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. רויטרס
"רשת פוקס נהדרת!". טראמפ והיועץ הביטחוני לשעבר פלין/רויטרס

"כלי התקשורת המזויפים משתגעים עם תיאוריות הקונספירציה והשנאה העיוורת שלהם", הוסיף טראמפ, "אי אפשר לצפות ב-MSNBC או ב-CNN". עם זאת, הבהיר הנשיא האמריקני כי רשת "פוקס", שהעניקה לו סיקור אוהד ונחשבת שמרנית יותר מרשתות אחרות רבות, "היא נהדרת!". טראמפ גם ציטט מאמר דעה שפרסם, לדבריו, אלי לייק ב"בלומברג", לפיו "NSA ו-FBI לא צריכים להתערב בפוליטיקה שלנו. המצב חמור מאוד".

לייק אמר דברים דומים לציטוט של טראמפ בתכנית ברשת "פוקס" של המגיש השמרן שון האניטי, ואכן פרסם מאמר בנושא ב"בלומברג", אולם אין בו את הדברים שציטט טראמפ. אלא שלטענתו של העיתונאי, בתגובה למגיבים בדף הטוויטר שלו, הוא כלל לא הביע תמיכה בחסינות של נבחרי ציבור מפני חקירה ציבורית - או מודיעינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הנשיא האמריקני המשיך בסערת הציוצים שלו, ובהודעה חמישית תוך שעה בחר לתקוף את קודמו בתפקיד הנשיא לשעבר ברק אובמה. "חצי האי קרים נלקח על ידי רוסיה במהלך ממשל אובמה", כתב, בהתייחסות לסיפוח השטח האוקראיני בשנת 2014, "האם אובמה היה רך מדי כלפי רוסיה?".

הקרמלין דחה את הדיווח האמריקני, בטענה כי הוא לא מבוסס על עובדות. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר בתדרוך לעיתונאים כי "מוטב להימנע מלהאמין למידע אנונימי". עוד התייחס פסקוב לקריאתו של הנשיא טראמפ לרוסיה להשיב לאוקראינה את חצי האי קרים ואמר כי אין בכוונת הקרמלין לדון בגבולותיה עם שותפים בזירה הבינלאומית.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
"רך מדי". אובמה ופוטין/רויטרס

לווואלה! NEWS נודע מוקדם יותר היום כי גורם בכיר בקהילת המודיעין האמריקנית ששוחח עם גורם ישראלי, אמר לו כי ההערכה היא שלרוסיה יש "קומפרומט", כלומר מידע מפליל המאפשר סחיטה, על טראמפ. אותו גורם אמריקני סיפר לעמיתו כי הם ממהרים לפרסם כל מה שידוע להם על קשרי טראמפ וצוותו עם רוסיה, כדי שהמידע הזה לא יוכל לאפשר סחטנות, שכן הוא יהיה גלוי וחשוף.

ארבעה גורמים בכירים בממשל האמריקני בהווה ובעבר אמרו ל"ניו יורק טיימס", בדיווח שפורסם הלילה, כי אנשי קמפיין הבחירות לנשיאות של טראמפ ומקורבים נוספים של הנשיא היו בקשר עם גורמי מודיעין בכירים ברוסיה בשנה שלפני הבחירות. זאת, על בסיס שיחות טלפון ונתוני תקשורת שאספו סוכנויות המודיעין האמריקניות.

מטה ה-NSA בפורט מיד, מרילנד , ארה"ב. AP
"מפרסמים כל מידע שיש, כדי שהרוסים לא יסחטו את טראמפ". מטה ה-NSA/AP

הקשר בין הנשיא ואנשיו למודיעין הרוסי עורר את חששם של גורמי האכיפה והביון בוושינגטון, בעיקר בשל ההיקף הנרחב, לדברי הגורמים, של תקשורת בין הצדדים, לצד דיווחים רבים על קשרים לכאורה בין טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עם זאת, הגורמים השונים ציינו כי לא נמצאו כל ראיות לתיאום בין מטה טראמפ למודיעין הרוסי בנוגע לפריצה למחשבים או לכל פעולה אחרת במהלך תקופת הבחירות.

לפי רשת CNN, השיחות נאספו ברובן "כחלק מפעילות איסוף מודיעין שגרתית". עצם השיחות הוא לא מה שגרם לנורות האדומות להידלק בקרב שירותי המודיעין וממשל אובמה, שתודרך על כך בזמן אמת - אלא התדירות והאינטנסיביות שלהן. הגורמים ברוסיה, כך דווח, האמינו שיש להם גישה ישירה למועמד טראמפ.

על פי הדיווחים, המידע שנאסף כולל שיחות בין מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ שהתפטר השבוע, לסרגיי קיסלק, שגריר רוסיה בוושינגטון. במהלך שיחותיהם, השניים דנו בסנקציות שממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה הטיל על רוסיה. פלין, שלא מסר לאנשי הבית הלבן מידע מלא לגבי מגעיו עם מוסקבה, נאלץ להתפטר בתחילת השבוע על רקע זה.

פול מנפורט, יועץ פוליטי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 21 ביוני, 2016. רויטרס
ניהל את קמפיין טראמפ למשך כמה חודשים - ושוחח עם המודיעין הרוסי. מנפורט/רויטרס

בצד הרוסי, אנשי הקשר כללו גם גורמי ממשל שאינם קשורים לסוכנויות הביון. אלה שוחחו, בין היתר, עם פול מנפורט, שניהל את קמפיין הבחירות של טראמפ למשך כמה חודשים בשנה שעברה והיה ידוע בקשריו הענפים ברוסיה ובאוקראינה, שם עבד בעבר כיועץ פוליטי בכיר. הגורמים האמריקנים סירבו לנקוב בשמותיהם של אישים אחרים שנקלטו באותן שיחות מדוברות.

ההתפתחות הזו מתווספת לסימני השאלה שצצו ביממה האחרונה לגבי השאלה מדוע הבית הלבן המתין 18 יום עם הבקשה ממייקל פלין להתפטר מתפקידו, שכן דיווחים על תוכן השיחה של פלין עם השגריר הרוסי נמסרו לבית הלבן כבר אז. במפלגה הדמוקרטית, בינתיים, מגבירים את הלחצים לכונן בדיקה מקיפה של הקשרים בין טראמפ לרוסיה.

(עדכון ראשון: 14:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully