וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ בחר מחליף ליועץ לביטחון לאומי במקומו של פלין

16.2.2017 / 0:16

גורמים המעורים בנושא מסרו כי נשיא ארה"ב הציע לאדמירל רוברט הרווארד להחליף את היועץ שהתפטר בשל קשריו עם רוסיה. הוא שירת בעבר במועצה לביטחון לאומי ולמד בתור ילד באיראן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלו של דונלד טראמפ הציע את תפקיד היועץ לביטחון לאומי לאדמירל רוברט הרווארד בעקבות התפטרותו של מייקל פלין – כך אמרו אתמול (רביעי) שני גורמים אמריקניים המעורים בנושא. לפי הגורמים, לא ברור אם הרווארד, לשעבר סגן מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית ולוחם ביחידה המיוחדת "אריות הים", הסכים לקבל את התפקיד. מהבית הלבן טרם נמסרה תגובה.

פלין פרש ביום שלישי אחרי שנחשף כי קיים שיחות עם שגריר רוסיה בארצות הברית בטרם טראמפ הושבע לתפקידו. התפטרות היועץ לביטחון לאומי זמן כה קצר אחרי שנכנס לתפקיד הביכה את הנשיא הרפובליקני החדש, שהציב בראש סדר העדיפויות של ממשלו את נושא הביטחון.

הרווארד, ילד רוד איילנד שלמד בבית ספר בטהראן בטרם הופל השאה במהפכה ב-1979, כבר שירת במועצה לביטחון לאומי תחת הנשיא ג'ורג' וו. בוש, כשעסק במלחמה בטרור. יש לו גם ניסיון קרבי ביחידת "אריות הים" והוא שירת בעיראק ובאפגניסטן. כיום הוא עובד בהנהלת חברת "לוקהיד מרטין", ואחראי על הקשרים העסקיים עם איחוד האמירויות הערביות.

(עדכון ראשון: 21:53)

לקריאה נוספת בנושא
בכיר מודיעין אמריקני: ה-CIA מדליף מידע במטרה להגן על טראמפ
דיווח: בכירי מטה טראמפ היו בקשר נרחב עם המודיעין הרוסי
דיווח: "ה-FBI חקר את פלין על קשריו עם רוסיה בימיו הראשונים בתפקיד"

רוברט הרווארד, אדמירל בצבא ארצות הברית, 2011. רויטרס
בעל ניסיון במועצה לביטחון לאומי. הרווארד, 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully