וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ה-FBI חקר את פלין על קשריו עם רוסיה בימיו הראשונים בתפקיד"

14.2.2017 / 22:36

גורמים רשמיים בוושינגטון אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי פלין תושאל בידי סוכנים פדרליים, אך לא ברור אם אמר להם את האמת על שיחותיו עם השגריר על הסנקציות שהוטלו על מוסקבה. אם פלין שיקר, הרי שמדובר בעבירה פלילית

רויטרס

סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) תשאלו את מייקל פלין בימיו הראשונים בתפקיד יועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ על שיחותיו עם שגריר רוסיה – כך מסרו היום (שלישי) גורמים רשמיים בעבר ובהווה ל"ניו יורק טיימס".

כמו כן, אם פלין לא דיבר אמת בשיחה עם ה-FBI, הוא עשוי לעמוד לדין פלילי. אמש ביקש טראמפ מפלין לפרוש מתפקידו. בעוד שלא ברור מה אמר פלין בתשאול, בזמן האחרון הוא טען כי שיחותיו עם השגריר בלתי מזיקות ולא היו קשורות בסנקציות על רוסיה, דבר שהתגלה שקרי.

העובדה שהתקיים תשאול כזה סותרת את דברי טראמפ מיום שישי האחרון, שלפיהם, הוא לא ידע כלל על הדיווחים על שיחותיו של פלין מבעוד מועד. דובר הבית הלבן שון ספייסר נדרש היום בתדרוכו לעיתונאים לפרישתו המפתיעה של פלין. ספייסר סתר גם הוא בתדרוכו את הנשיא כשאמר שבממשל היו מודעים לדיווחים על פלין מאז החודש שעבר ועסקו בהם על בסיס יומי.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן: טראמפ ביקש מפלין להתפטר - בגלל משבר אמון
התומך הנלהב של פוטין התפטר – והותיר כאוס בממשל טראמפ
התפטרות היועץ של טראמפ: העדות ליחסים המסתוריים עם הקרמלין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. רויטרס
פלין מאחורי טראמפ/רויטרס

ספייסר אמר כי לא מדובר בסוגיה משפטית, אלא בסוגיה הקשורה באמון. הוא הוסיף כי הנשיא לא ביקש מפלין לדבר עם שגריר רוסיה על הסנקציות. אמירה זו באה ברקע קריאה של סנאטורים רפובליקנים לפתיחת חקירה בגין הקשרים בין טראמפ לרוסיה, וזימון פלין לעדות בנושא.

פלין הגיש בלילה מכתב התפטרות, ברקע הביקורת שהוטחה בו על כך שהטעה את סגן הנשיא מייק פנס באשר לפגישתו בחודש דצמבר - בטרם נכנס לתפקיד - עם שגריר רוסיה במדינה, סרגיי קיסליאק. במכתב ההתפטרות טען פלין, גנרל לשעבר בצבא, כי כחלק מההכנה לתפקיד ניהל מספר רב של שיחות עם בעלי תפקידים ברחבי העולם, כפי שנהוג. "בשל קצב האירועים המהיר תדרכתי בטעות את סגן הנשיא במידע לא שלם לגבי שיחתי עם שגריר רוסיה", הבהיר.

השיחה עם השגריר הרוסי על הסנקציות היא עבירה על החוק לכאורה, שכן לאזרחים פרטיים אסור להתערב במדיניות החוץ של וושינגטון, ובאותה העת היה פלין אזרח פרטי. בקרמלין הכחישו כי השניים שוחחו על כך. פלין עצמו הכחיש זאת תחילה בתוקף, אולם לאחר הפרסום דוברו מסר לעיתון כי הוא "לא יכול להיות בטוח שהנושא לא עלה כלל בשיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully