וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במסר חריף לוונצואלה: "לשחרר מיד את מנהיג האופוזיציה מהכלא"

16.2.2017 / 2:50

לאחר שנפגש בבית הלבן עם רעייתו של לאופולדו לופז, שהורשע בהסתה נגד הממשלה בוונצואלה ונידון לכמעט 14 שנות מאסר, קרא הנשיא האמריקני לשחרורו המידי מהכלא. זאת, זמן קצר לאחר שהכריז נשיא המדינה הדרום אמריקנית: "איני רוצה בעיות עם טראמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נשיא ונצואלה הורה לסגור את מעבר הגבול עם קולומביה, דצמבר 2016)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא הלילה (חמישי) לוונצואלה לשחרר מהכלא את מנהיג האופוזיציה, לאופולדו לופז, שנידון לכמעט 14 שנות מאסר בשנה שעברה, לאחר שהורשע בהסתה נגד הממשלה במחאות שנערכו במדינה בשנת 2014. "ונצואלה צריכה לאפשר ללופז, אסיר פוליטי ובעלה של ליליאן טינטורי, לצאת מהכלא באופן מידי", צייץ הנשיא האמריקני בטוויטר, לאחר פגישה שערך בבית הלבן עם טינטורי, יחד עם הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו.

זמן קצר לפני כן אמר הנשיא הסוציאליסטי של המדינה, ניקולס מדורו, כי אין בכוונתו להיכנס לעימותים עם הנשיא האמריקני הנכנס. "אני לא רוצה בעיות עם ממשל טראמפ", אמר בנאומו. "אנחנו רוצים יחסים של כבוד עם הממשל החדש".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ בחר מחליף ליועץ לביטחון לאומי במקומו של פלין
אחרי שדווח שהכה את אשתו: שר העבודה המיועד של טראמפ הסיר מועמדותו
שר ההגנה האמריקני לנאט"ו: "שלמו יותר - או שנמתן את תמיכתנו"

את דבריו אמר מדורו בעקבות שיחות שערך טראמפ עם מנהיגים בדרום אמריקה, בהם נשיא ארגנטינה מאוריציו מקרי. מלשכתו של מקרי נמסר כי בשיחה טלפונית שערכו אתמול שני הנשיאים, הביעו את "דאגתם המשותפת" בנוגע לוונצואלה. בהצהרה רשמית מלשכתו של הנשיא הארגנטינאי נמסר כי השניים שוחחו במשך חמש דקות על אמריקה הלטינית "ובאופן ספציפי על ונצואלה", וכי טראמפ הזמין את מקבילו לביקור בבית הלבן.

לאחר מעצרו של לופז ב-2014 יצאו עשרות אלפי מפגינים לרחובות קראקס, בירת ונצואלה. לופז, בן 42, שהסגיר עצמו במהלך הפגנה. לפחות ארבעה בני אדם נהרגו באירועים אלימים סביב ההפגנות למען שחרורו.

"אין לי מה להסתיר", אמר לופז לפני מעצרו, אולם דקות לאחר מכן הסגיר עצמו לקציני צבא. הוא נכנס לרכב הביטחון עם אגרוף מורם וכשהוא אוחז בדגל ונצואלה ביד אחת ופרח לבן בידו השנייה. "אני מוסר את עצמי למערכת משפט לא צודקת" אמר בנאום שנשא, "לו רק כליאתי תצליח לעורר את העם".

ליליאן טינטורי, אשתו של מנהיג האופוזיציה בוונצואלה לאופולדו לופז, ינואר 2017. רויטרס
נפגשה עם טראמפ במסגרת המאבק לשחרור בעלה. טינטורי/רויטרס

השבוע הטילה ארצות הברית הטילה סנקציות על סגן נשיא ונצואלה טריק אל-איסאמי בשל מעורבותו בסחר בסמים. זה היה הצעד הראשון של ממשל טראמפ נגד בכיר בממשלתו של מדורו. גם שותפו של סגן הנשיא, סמרק חוזה לופז בלו, הוכנס לרשימה השחורה של משרד האוצר בוושינגטון, לצד 13 חברות שנמצאות בבעלותו או בשליטתו של לופז בלו או לגורמים אחרים החברים ברשת בינלאומית המשתרעת מאיי הבתולה הבריטיים, פנמה, בריטניה, ארצות הברית וונצואלה.

"אל-איסאמי ארגן משלוחי סמים מוונצואלה, דרך מטוסים שיצאו מבסיס אווירי בוונצואלה, כמו גם על שליטת נתיבי הסחר דרך נמלי ונצואלה", אמר גורם בכיר בממשל האמריקני בשיחת ועידה עם כתבים. לפי משרד האוצר, סגן הנשיא, שמוצאו מלבנון ומסוריה, פיקח או היה אחראי על משלוחים במשקל של יותר מאלף ק"ג מוונצואלה למקומות שונים, כולל למקסיקו ולארצות הברית. אל-איסאמי, שהיה בעבר גם שר הפנים, מואשם על ידי גורמי אופוזיציה בקשרים לחיזבאללה. ברשת CNN דווח בשבוע שעבר כי הוא העביר דרכונים לאזרחי מדינות ערביות שונות, כולל לכאלו הקשורים לארגון השיעי.

מחאות לשחרורו של מנהיג האופוזיציה בוונצואלה לאופולדו לופז. AP
מחאות המוניות לשחרורו של לופז בקראקס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully