וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב הפגישות החל: נתניהו נועד עם שר החוץ האמריקני

15.2.2017 / 11:25

ראש הממשלה נפגש עם טילרסון, אחד מאנשי המפתח ביחסים בין המדינות, לשיחה ולארוחה פרטית. נתניהו הזמין את טילרסון לבקר בישראל בהקדם: "הברית בינינו תמיד הייתה חזקה - והיא עומדת להתחזק עוד יותר!"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (רביעי) עם שר החוץ האמריקני רקס טילרסון לפגישה ראשונה במחלקת המדינה בוושינגטון. הפגישה עם טילרסון התקיימה ללא נוכחות כלי התקשורת ובסיומה קיימו השניים גם ארוחת ערב משותפת. בפגישה דנו השניים בכל הנושאים האזוריים ובראשם איראן.

ראש הממשלה הזמין את טילרסון לבקר בישראל בהקדם כדי למסד קשר ישיר עמו. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב כי הייתה "פגישה מצויינת עם טילרסון". לדבריו, "הברית בין ישראל לארה"ב תמיד הייתה חזקה - והיא עומדת להתחזק עוד יותר!".

לקריאה נוספת:
דיווח: "ה-FBI חקר את פלין על קשריו עם רוסיה בימיו הראשונים בתפקיד"
הבית הלבן: טראמפ ביקש מפלין להתפטר - בגלל משבר אמון
כשהנשיא מפנק: "המלון היוקרתי בעולם" סיפק בכניסה קוד סודי לנתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארה"ב רקס טילרסון במחלקת המדינה, וושינגטון, 15 בפברואר 2017. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
מתח ביקורת על החלטת האו"ם לגנות את ההתנחלויות. נתניהו וטילרסון, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

טילרסון עמד בראש חברת האנרגיה "אקסון מוביל" עד מינויו לתפקיד, ונחשב למקורב מאוד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולמנהיגים רבים במדינות ערב. הוא נתפס כאחד מסימני השאלה הגדולים עבור ירושלים מבין אנשי הממשל החדש, ומתוקף תפקידו הוא אחד מאנשי המפתח בניהול היחסים בין ישראל וארצות הברית.

טילרסון מיעט להתבטא מאז כניסתו לתפקיד, אך בשימוע שנערך לפני מינויו בסנאט אמר כי "ישראל הייתה ותמיד תהיה בעלת הברית הכי חשובה שלנו באזור". הוא מתח ביקורת על החלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם שגינתה את ישראל על ההתנחלויות. עם זאת, הוא נחשב למי שתומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טילרסון התכוון למנות לסגנו את אליוט אברמס, בכיר לשעבר בממשל בוש שנחשב לבעל עמדות תומכות ישראל מובהקות, אך מינויו נפסל בסוף השבוע בעקבות התנגדות הבית הלבן. במקביל, נועד שר הביטחון אביגדור ליברמן עם שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס, גם הוא נמצא בעמדה מכריעה ביחסים עם הממשל החדש, בוועידת הביטחון במינכן בסוף השבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו נחת שלשום בוושינגטון והקדיש את יומו הראשון להכנות והתייעצויות לקראת פגישתו היום עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. שלשום כינס התייעצות בבלייר האוס, מעון ההארחה הרשמי של הבית הלבן, בהשתתפות שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, ראש המל"ל יעקב נגל, ראש הסגל יואב הורביץ והמזכיר הצבאי אליעזר טולדנו.

במהלך ההתייעצות החלו הדיווחים על התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, שעשויה להשפיע גם על פגישת נתניהו-טראמפ. זאת, משום שבשבועות האחרונים פלין היה אחד מאנשי הקשר העיקריים של לשכת נתניהו בהכנות ותיאומים לקראת הפגישה. אתמול בבוקר המשיך נתניהו בדיונים והתייעצויות בפורום דומה, אך מיקומן עבר לשגרירות ישראל בוושינגטון, שנחשב למאובטח וסטרילי יותר לקיום שיחות חסויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצות בבית ההארחה הרשמי בבית הלבן, 14 בפברואר 2017. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הקדיש את היום הראשון בוושינגטון להתייעצויות והכנות. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

היום בשעות הצהריים צפוי נתניהו להתקבל בבית הלבן במשמר כבוד שאחריו תחל פגישתו עם הנשיא טראמפ. בסיום הפגישה, תתקיים מסיבת עיתונאים משותפת לשני המנהיגים. נתניהו הציב בראש סדר היום לפגישה את הנושא האיראני, בשאיפה להגיע להבנות על החרפה משמעותית של הטון האמריקני כלפי התוקפנות של הרפובליקה האסלאמית, וכן את הזירה הסורית.

עם זאת, מבחינה פוליטית בישראל, הנושא הבולט ביותר בפגישה הוא הנושא הפלסטיני, על רקע דרישת הימין בראשות יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט "לרדת מרעיון המדינה הפלסטינית", והציפייה להגיע להבנות מחודשות בנושא הבנייה בהתנחלויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עולים לטיסה לוושינגטון, פברואר 2016. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הברית איתנה מאוד ועומדת להתחזק עוד יותר". נתניהו ורעייתו לפני המראתו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מאז נחת בוושינגטון, לא שוחח נתניהו עם עיתונאים. עם זאת, לפני המראתו מישראל אמר כי "הברית בין ישראל לארצות הברית תמיד הייתה איתנה מאוד והיא עומדת להתחזק עוד יותר". הוא הוסיף: "הנשיא טראמפ ואנוכי רואים עין בעין את האיומים הגדולים באזור אבל גם את ההזדמנויות באזור, ואנחנו נדבר כמובן על שני הדברים וגם על שדרוגה של הברית החזקה הזאת בין ישראל לארצות הברית בהרבה תחומים". נתניהו הוסיף כי הוא מתכוון "להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית בין ישראל לארצות הברית לטובת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ולטובת כל אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully