וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא לפגישתו עם טראמפ: "אנווט לטובת האינטרס הלאומי"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית ראש הממשלה לוושינגטון

13.2.2017 / 14:31

ראש הממשלה המריא לביקור בן ארבעה ימים בוושינגטון שם יפגוש את הנשיא האמריקני, סגנו, שר החוץ טילרסון ומנהיגים בקונגרס ובסנאט. בעלייתו למטוס סירב נתניהו להשיב לגבי עמדתו בפתרון שתי המדינות: "תשמעו ממני בבירור בפגישה"

צילום: לע"מ עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום (שני) לביקורו הרשמי הראשון בארצות הברית מאז היבחרו של הנשיא דונלד טראמפ, שיימשך ארבעה ימים. רגע לפני עלייתו למטוס נשאל לגבי תמיכתו בנאום בר אילן ב-2009, אז הודיע כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, אך לא השיב. "אתם תשמעו ממני בבירור בפגישה", אמר.

"אני יוצא עכשיו לביקור חשוב בוושינגטון, שם אפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה רקס טילרסון ומנהיגים בקונגרס ובסנאט", אמר נתניהו בפתח המטוס. "הברית עם ארצות הברית תמיד היתה איתנה מאודה והיא עומדת להתחזק עוד יותר. הנשיא טראמפ ואנוכי רואים עין בעין את האיומים וההזדמנויות באזור, ואנחנו נדבר כמובן על שני הדברים, וגם על שדרוגה של הברית החזקה הזאת בין ישראל לארה"ב בהרבה מאוד תחומים.

"היה דיון יסודי מעמיק בקבינט. בסוף הדיון אמרתי משהו שאני רוצה לשתף אתכם. אני אעשה לו פרפראזה. אמרתי בפשטות: 'אני אוביל ואני אנווט'. זה מה שאני מתכוון לעשות – להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית לטובת האינטרס הלאומי ולטובת כל אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

לקריאה נוספת:
במרכז פגישת נתניהו-טראמפ: סנקציות על איראן ומאבק בחיזבאללה
החיבוקים והמחלוקות: תקוות נתניהו יפגשו את האינטרסים של טראמפ
נתניהו לשרי הקבינט: "אסור להתעמת עם טראמפ בשל אופיו ומורכבותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עולים לטיסה לוושינגטון, פברואר 2016. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
סירב להשיב לגבי עמדתו על נאום בר אילן. נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לפני הטיסה חזר שר החינוך נפתלי בנט על דרישתו מראש הממשלה, כי יקבע בביקורו שישראל אינה תומכת בפתרון שתי המדינות. "אנחנו סומכים עליך, אנחנו מגבים אותך במאה אחוז בשמירה על מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. עם לא יכול להיות כובש בארצו. מצויד בטיעונים אלו ובגב חסר תקדים של עם ישראל כולו מקיר לקיר, ראש הממשלה יוצא לשליחות היסטורית ובשם עם ישראל אני מאחל לו חזק ואמץ", אמר יו"ר הבית היהודי בכנס ירושלים של עיתון "בשבע".

גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ חזר על עמדה זו. "ישראל צריכה להגיד בקול רם וברור. לא למדינה פלסטינית, כן לירושלים המורחבת, השלמה והמאוחדת בריבונות ישראל. לא להקפאה, כן להרחבת, פיתוח וחיזוק ההתיישבות היהודית ביו"ש. בראש ובראשונה צריך לממש ההבטחה להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים", אמר כץ בכנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החמיאו לנתניהו, אך דרשו שיחזרו בו מפתרון שתי המדינות. בנט ושקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישיבת הקבינט אתמול אמר נתניהו לנוכחים כי תהיה זו טעות לחשוב שלישראל יד חופשית ביהודה ושומרון עתה כשטראמפ בבית הלבן. הוא קרא להתנהלות "זהירה ורגישה" עם הממשל החדש ואמר כי "אסור להתעמת עם הנשיא החדש, בגלל אופיו ומורכבותו".

הישיבה נמשכה כארבע שעות. לדברי גורמים שנכחו בה, היא התנהלה על מי מנוחות, למרות הקולות הפוליטיים הרמים שהשמיעו שרי הבית היהודי בימים האחרונים, שהציגו דרישה נוקשה מנתניהו להודיע בפגישה עם טראמפ על ביטול רעיון שתי המדינות. במהלך הישיבה הציגו בנט ושרת המשפטים איילת שקד את אותה עמדה, והחמיאו ליכולות השכנוע של ראש הממשלה בניסיון ללחוץ עליו לשכנע את ממשל טראמפ לרדת מרעיון המדינה הפלסטינית.

לדברי גורמים שנכחו בישיבה, נתניהו סיפר לשרים על שיחת הטלפון שלו ושל טראמפ מיד לאחר כניסתו לבית הלבן לפני כשלושה שבועות. בשיחה, ניסה נתניהו לשכנע את טראמפ שהפלסטינים הם אלה שמסרבים להגיע לשולחן המשא ומתן, והוא אמר לשרים שהנשיא השיב לו: "אני מאמין שהם ירצו ושאפשר להגיע להסדר". בהמשך, יועצו המדיני של נתניהו, יונתן שכטר, סיפר כי בלשכת ראש הממשלה בדקו את ההתבטאויות של מקורביו של טראמפ, שבמהלך הקמפיין ואחריו יצאו בהצהרות לגבי תמיכה שלו בהתנחלויות ובריבונות ישראלית, והגיעו למסקנה כי אלה לא דברים שטראמפ בעצמו אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully