וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ: אושרו במשאל עם הקלות להתאזרחותם של מהגרים מדור שלישי

כ-60% תמכו בריכוך קבלת האזרחות למי שנולד במדינה ושסביו והוריו חיו בה בקביעות. זאת על אף אזהרות מפלגת הימין הלאומנית כי המהלך יביא לאסלאמזציה של שוויץ. ואולם, החוק החדש נוגע בעיקר למהגרים ממוצא איטלקי

כרזה של מפלגת העם השוויצרית בציריך הקוראת לגירוש עבריינים זרים מהמדינה, פברואר 2016. רויטרס
כרזה של מפלגת העם השוויצרית נגד הגירה, פברואר 2016/רויטרס

אזרחי שוויץ הצביעו אתמול (ראשון) בעד הקלה על תנאי קבלת האזרחות, שלא מאפשרים לכל מי שנולד במדינה לזכות באופן אוטומטי באזרחות. ההצעה החדשה תאפשר למהגרים מדור שלישי, שנולדו בשוויץ ושסביהם והוריהם חיו בה בקביעות, שלא להידרש לריאיונות ולמבחנים כדי להגיש בקשה לאזרחות. כיום, תושבי קבע נדרשים להמתין 12 שנה בטרם יוכלו לנסות ולהתאזרח. כ-60% מהמצביעים תמכו בהקלות, שנדחו בשלושה ניסיונות דומים ב-30 השנה האחרונות.

תומכי התכנית טוענים כי אין זה הגיוני לדרוש מאנשים שנולדו בשוויץ והתגוררו בה במשך כל חייהם להוכיח כי הם השתלבו בחברה. מנגד, מתנגדיה גורסים כי מדובר בסכנה ביטחונית לנוכח גלי הטרור והמהגרים השוטפים את אירופה. חלקם אף הגדירו את ההצעה ככזאת שתוביל לאסלאמיזציה של שוויץ. תוצאות המשאל הן מכה למפלגת העם השוויצרית, שהזהירה כי זהו הצעד הראשון בדרך להתאזרחותם של כל המהגרים החיים במדינה – כרבע מכלל האוכלוסייה.

עם זאת, החוק החדש ישפיע רק על כ-25 אלף איש, רובם ממוצא איטלקי. יותר ממחצית ממהגרים מדור שלישי החיים במדינה הם צאצאים למהגרים איטלקים, ולאחרים יש שורשים בבלקן ובטורקיה.

עוד ידיעות מהעולם
טראמפ בדמות היטלר ורבבות מפגינים: מחאה במקסיקו נגד טראמפ
בהלה בגרמניה: עשרות נפגעו מתרסיס פלפל בנמל התעופה בהמבורג
שר החוץ שכינה את טראמפ "מטיף שנאה" נבחר לנשיא גרמניה החדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully