וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ שכינה את טראמפ "מטיף שנאה" נבחר לנשיא גרמניה החדש

פרנק-וולטר שטיינמאייר זכה לתמיכת ממשלתה של מרקל ויחליף בתפקיד את יואכים גאוק, שלא התמודד על כהונה נוספת בשל גילו. מדובר בתפקיד סמלי בעיקרו, אך בתור שר חוץ הוא ביקר בחריפות את נשיא ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

פרנק-וולטר שטיינמאייר, לשעבר שר החוץ של גרמניה, נבחר היום (ראשון) לנשיא המדינה החדש. שטיינמאייר בן ה-61, נחשב לפוליטיקאי האהוד ביותר בגרמניה, יחליף בתפקיד הסמלי בעיקרו את יואכים גאוק, בן 77, שלא התמודד על כהונה נוספת בת חמש שנים בשל גילו. שטיינמאייר, מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית החברה בקואליציה, ייכנס לתפקידו ב-19 במרץ.

ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל העניקה את תמיכתה לשר החוץ לשעבר, שגבר על ארבעה מתמודדים נוספים. ההצבעה הייתה חשאית והיא התקיימה בין 1,260 חברי האסיפה הפדרלית - המורכבת מחברי הפרלמנט הפדרלי ומנציגי מדינות המחוז. הוא זכה ב-931 קולות.

במהלך החודשים האחרונים שטיינמאייר ביקר בחריפות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בין היתר בשל תמיכתו בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי ודבריו נגד מהגרים. הוא כינה אותו "מטיף שנאה" שיוביל לזמנים קשים ביחסים בין ברלין לוושינגטון. הנשיא הנבחר גם יצא נגד התחזקות הימין הקיצוני באירופה ובגרמניה בפרט, שנגרמה עקב משבר המהגרים.

הנשיא הנבחר שימש שר החוץ במשך שמונה שנים והוא זכה לשבחים בתור מי שקידם ערכים המקובלים על ידי רוב תושבי המדינה. ב-2009 הוא התמודד מול מרקל בבחירות הכלליות, אך הפסיד ומונה לתפקיד במסגרת הקואליציה בין המפלגה השמרנית והסוציאל-דמוקרטית. מפלגתה של מרקל לא הצליחה למצוא מועמד מוסכם וגיבתה את שטיינמאייר, שבחירתו צפויה לחזק את מפלגתו לקראת הבחירות הקרובות לפרלמנט.

עוד ידיעות מהעולם
גרמניה: עשרות נפגעו מדליפת חומר לא מזוהה בנמל התעופה בהמבורג
לחיצת יד הזויה ומשחק גולף: הסופ"ש של טראמפ וראש ממשלת יפן
תעלומה באוסטריה: מיהו "הכפיל" של היטלר המסתובב ליד בית הולדתו?

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מברכת את הנשיא החדש פרנק-וולטר שטיינמאייר, 12 בפברואר 2017. רויטרס
מרקל מברכת את שטיינמאייר אחרי זכייתו בבחירות לנשיאות, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully