וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיצת יד הזויה ומשחק גולף: הסופ"ש של טראמפ וראש ממשלת יפן

נשיא ארה"ב קיבל בחמימות את שינזו אבה, אך כמו בכל מפגש עם מנהיג זר, גם הפעם נרשמה מבוכה. טראמפ לחץ את ידו במשך 19 שניות, ולא שם אוזניה במהלך נאומו ביפנית. הוא אירח אותו באחזותו בפלורידה ושיחק עמו גולף, והבטיח: "הברית בינינו חזקה"

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ממשלת יפן שינזו העבירו את סוף השבוע האחרון בפגישות ובמשחקי גולף, שהופרעו על ידי ההתגרות האחרונה מצדה של קוריאה הצפונית, ששיגרה הלילה (ראשון) טיל בליסטי. טראמפ, שבמהלך קמפיין הבחירות שלו גרם לחשש בטוקיו בשל ביקורתו על עלות נוכחות הכוחות האמריקניים ביפן, הבטיח כי הברית בין המדינות איתנה וכי וושינגטון עומדת מאחורי טוקיו.

ביום שישי אירח טראמפ את אבה בבית הלבן, שם הוא נפגש עמו פנים מול פנים וקיים עמו מסיבת עיתונאים. כמו בכל מפגש או שיחה בין נשיא ארצות הברית למנהיג זר, גם זו עם ראש ממשלת יפן התאפיינה בתקריות מוזרות. טראמפ לחץ את ידו של אבה, במשך 19 שניות תמימות, שבסופן ראש ממשלת יפן גלגל את עיניו בתמיהה. טראמפ, מצדו, ציין כי יש לאבה "ידיים חזקות" ודימה חבטת גולף.

לקריאה נוספת בנושא
"הפגנת כוח מול טראמפ": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי
מדיניות טראמפ יוצאת לדרך: מאות מהגרים לא חוקיים נעצרו בארה"ב

דונלד טראמפ לוחץ את ידו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה, 10 בפברואר 2017. AP
19 שניות תמימות. טראמפ ואבה, שישי/AP
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה 10 בפברואר 2017. רויטרס
לא הסתדר עם האוזנייה. טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים עם אבה/רויטרס

בהמשך, במסיבת העיתונאים בין שני המנהיגים שנפגשו עוד בנובמבר, בטרם הושבע טראמפ, אבה דיבר ביפנית - אך נשיא ארצות הברית, שככל הידוע אינו דובר את השפה, לא יכול היה להבין את דבריו מאחר שלא שם אוזנייה ולא שמע את התרגום הסימולטני. לאחר המפגש הרשמי, לקח טראמפ את אבה במטוס האייר פורס 1 לאחוזתו בפלורידה והם סעדו יחד עם נשותיהם

אתמול, השניים שיחקו גולף במתחם הפרטי של טראמפ, ואחרי ארבע שעות של משחק לצדו של האלוף הדרום אפריקני ארני אלס, פרסם הנשיא בחשבון הטוויטר שלו תמונה מהמפגש האקסלוסיבי. "אני נהנה מאוד לארח את ראש ממשלת יפן שינזו אבה בארצות הברית", כתב. בהמשך אותו יום עמוס וגדוש, טראמפ ואבה סעדו ארוחת ערב עם משלחת יפנית עד שהניסוי של פיונגיאנג אילץ אותם להגיב.

טראמפ הכריז כי הוא "רוצה שכולם ידעו שארצות הברית עומדת מאחורי יפן, בעלת בריתנו הגדולה, במאה אחוז", ומעבר לכך הוא לא פירט. "הניסוי שערכה קוריאה הצפונית הוא בלתי נסבל. עליה לציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם במלואן", אמר אבה. "במהלך הפגישה שלי עם הנשיא טראמפ הוא הבטיח לי שארצות הברית תמיד תעמוד לצד יפן במאה אחוז, וכדי להמחיש את עמידתו הוא כאן איתי במסיבת העיתונאים המשותפת הזו".

טראמפ ואבה במגרש הגולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully