וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה באוסטריה: מיהו "הכפיל" של היטלר המסתובב ליד בית הולדתו?

12.2.2017 / 14:30

תושבים בעיירת הולדתו של הצורר הנאצי מספרים כי אדם המזדהה כ"הראלד היטלר", ולבוש ומסורק כמוהו, נראה כמה פעמים, בין היתר בספרייה מקומית. "תהיתי אם זה אומר משהו", סיפר תושב שפגש בו כמה פעמים

צילום:יותם רונן, עריכה: ניר חן

(דיון על היטלר ועל הציונות באולפן וואלה! NEWS)

הרשויות באוסטריה חוקרות דיווחים על אדם שנראה בציבור בסמוך לבית הולדתו של אדולף היטלר, כשהוא לבוש בבגדיו ושפו ותסרוקתו זהים לאלו של הצורר הנאצי. היטלר נולד בברונאו אם אין ב-1899, כשהייתה חלק מאוסטרו-הונגריה, ושם נראה אותו "כפיל" שגילו המשוער הוא בין 25 ל-30. הוא הזדהה בתור "הראלד היטלר" בפאב מקומי. הרשויות מחפשות אחריו מאחר שתמיכה בהיטלר או בסממנים נאציים אסורה בחוק.

"ראיתי אותו פעמים רבות בברונאו ותהיתי אם זה אומר משהו", אמר תושב בעיירה, שפוסט שפרסם בפייסבוק צוטט בעיתון "Oberoesterreichische Nachrichten". אל הפוסט הוא צירף את התמונה של האדם שמזכיר את היטלר. הוא נראה לאחרונה ביום שבת בחנות ספרים מקומית, שם עיין בחומרים שעסקו במלחמת העולם השנייה. הוא גם הצטלם מול ביתו הולדתו של היטלר.

בדצמבר האחרון אישר הפרלמנט בווינה את רכישת המבנה בן שלוש הקומות שבו נולד היטלר, אחרי שהפך מוקד עליה לרגל של פעילים ניאו-נאצים. מ-1972 ועד אז הוא הושכר על ידי בעלת הבניין.

לקריאה נוספת בנושא
אוסטריה: הבית שבו נולד היטלר ישמש קרן צדקה לבעלי מוגבלויות
"יתכחש לעבר הנאצי": באוסטריה לא יהרסו את ביתו של היטלר

הבית בו נולד אדולף היטלר בעיירה בראונאו אם אין שבאוסטריה. AP
לא ייהרס. המבנה שבו נולד היטלר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully