וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לעליון בארה"ב: דברי טראמפ על מערכת המשפט מייאשים

בשיחה פרטית עם הסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד בלומנטל מתח מועמדו של טראמפ ביקורת על התנהלותו ואמר כי דבריו "מורידים את המורל". במקביל, אושר מינויו של ג'ף סשנז לתפקיד שר המשפטים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ניל גורסץ', המועמד לבית המשפט העליון בארצות הברית, מתח ביקורת על הנשיא דונלד טראמפ ואמר כי דבריו על מערכת המשפט "מייאשים ומורידים את המורל". גורסץ' אמר את הדברים בפגישה פרטית עם הסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד בלומנטל. דוברו של גורסץ' אישר את הדברים.

גורסץ' התייחס בדבריו לדברים שכתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו על השופט הפדרלי בסיאטל שהקפיא את הצו האוסר על כניסת מוסלמים משבע מדינות לארצות הברית וכינה אותו "שופט לכאורה". טראמפ הכריז על בחירתו בגורסץ' לשופט בעליון לפני שבוע. "אמרתי לו שהוא מחויב להבהיר את עמדתו בנושא לאמריקנים כדי שהם יבינו עד עמה מתקפותיו של טראמפ על הרשות השופטת הן מתועבות או בלתי מקובלות", אמר בלומנטל.

בתוך כך, הסנאט האמריקני אישר הלילה את מינויו של ג'ף סשנז לתפקיד התובע הכללי בממשלו של טראמפ. מינויו אושר ברוב של 52 תומכים מול 47 מתנגדים. התובעת הכללית בפועל סאלי ייטס, שמונתה בידי הנשיא לשעבר ברק אובמה, הודחה בשבוע שעבר משום שסירבה להגן על הצו בבית המשפט.

עוד בנושא:
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"
ממשל טראמפ לביהמ"ש: "המדינות שמהן נאסרה הכניסה מאיימות על ארה"ב"
ממשל טראמפ מודה: "היה צריך לדחות את יישום צו ההגירה"

ניל גורסץ' שנבחר לשופט בית המשפט העליון בבית הלבן בוושינגטון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
גורסץ', בשבוע שעבר/רויטרס

צו ההגירה הנשיאותי, שהתקבל ב-27 בינואר, אסר באופן גורף על כניסת אזרחים מאיראן, מעיראק, מלוב, מסומליה, מסודאן, מסוריה ומתימן למשך 90 יום, וכן עצר לחלוטין למשך 120 יום את תכנית קליטת הפליטים. ההחלטה החפוזה, שנכנסה לתוקף מידי, גרמה כאוס בנמלי תעופה בארצות הברית לנוכח העובדה שפקחי הגבולות אינם הבינו במדויק את התקנות.

ביום ראשון האחרון דחה בית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו את בקשת ממשל טראמפ להשיב מידית את איסור הכניסה. עורכי הדין של משרד המשפטים טענו אז במסמך הערעור כי החלטת בית המשפט בוושינגטון "חצתה את הקו" ו"מטילה ספק" בשיקוליו של המפקד העליון של ארצות הברית. אתמול בלילה נערך דיון נוסף בבית המשפט שבסופו מסרו השופטים כי החלטה תתקבל "בהקדם האפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחווה כן על מדשאת הבית הלבן לפניי יציאתו לפלורידה, 3  בפברואר 2017. רויטרס
"נראה שבתי המשפט פועלים באופן פוליטי". טראמפ/רויטרס

אתמול התייחס טראמפ לעתירות נגד הצו ולסירובו של בית המשפט עד כה לחדש את יישומו, וטען כי "נראה שבתי המשפט פועלים באופן פוליטי. זה יהיה מעולה למערכת המשפט אם הם יוכלו לעשות את מה שנכון. כרגע אנחנו בסכנה".

מוקדם יותר הוא אמר כי הוא מתקשה להאמין לכך שממשלו צריך להילחם בבית הדין כדי ליישם את הצו, שלטענתו יגן על המדינה. "הרבה אנשים מסכימים איתנו, האמינו לי", אמר הנשיא האמריקני. "אם אותם האנשים היו יוצאים להפגין, הייתם רואים הפגנות אמיתיות. הם רוצים לראות את המדינה שלנו ואת הגבולות שלנו בטוחים".

השר לביטחון המולדת של ארצות הברית ג'ון קלי בשימוע בקונגרס, 7 בפברואר 2017. AP
הודה שהיה צריך לדחות את יישום הצו. קלי, השבוע/AP

השבוע הודה השר לביטחון הפנים של ארצות הברית ג'ון קלי כי הוא היה צריך לדחות את יישום הצו. במהלך שימוע בפני הקונגרס האשים קלי את עצמו בכך שלא התייעץ עם חברי הקונגרס על התכנית. "במבט לאחור, הייתי צריך לדחות זאת כדי שאוכל לדבר עם חברי הקונגרס ולהכין אותם למה שעומד לבוא", אמר. "המחשבה הייתה שאם ניישם את התכנית מהר, אנשים שעלולים להזיק לנו לא יוכלו לנצח פרק זמן מסוים כדי לקפוץ על מטוס ולהגיע לכאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully