וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ לביהמ"ש: "המדינות שמהן נאסרה הכניסה מאיימות על ארה"ב"

8.2.2017 / 2:54

נציג הממשל ניסה לשכנע הרכב של שלושה שופטים לבטל את השעיית הצו הנשיאותי האוסר על כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות. עם זאת, הוא הודה כי טרם נאספו מספיק ראיות. הדיון הסתיים ללא הכרעה, שצפויה להימסר השבוע

רויטרס

הצו הנשיאותי השנוי במחלוקת האוסר על כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות, שהושעה בשבוע שעבר בהחלטת בית המשפט, עמד הלילה (רביעי) למבחן המשפטי המשמעותי ביותר עד כה. נציג משרד המשפטים, אוגוסט פלנטג', ניסה לשכנע את שלושת השופטים בבית המשפט הפדרלי לערעורים בסן פרנסיסקו כי ההחלטה אינה מנוגדת לחוק או לחוקה האמריקנית, כפי שטען השופט במדינת וושינגטון שהורה על ההשעייה. מולו ניצב נואה פרסל, המייצג את מדינת וושינגטון המתנגדת לצו.

בתום הדיון מסרו השופטים כי החלטה תתקבל "בהקדם האפשרי", ועל פי ההערכות היא צפויה להינתן היום או מחר. בין אם יחליט בית המשפט להשיב את הצו או להאריך את השעייתו, שני הצדדים יוכלו לגשת לבית המשפט העליון כדי שיכריע באופן סופי בנושא.

פלנטג' אמר בדיון, שנמשך למעלה משעה, כי "הקונגרס אישר במפורש לנשיא למנוע באופן זמני את כניסתם של קבוצות מסוימות של זרים, וזה מה שהנשיא עשה". כמו כן הוא ציין כי הן הממשל והן הקונגרס קבעו כי שבע המדינות שאליהן מתייחס הצו מהוות איום על ארצות הברית.

עוד כתבות בנושא:
ממשל טראמפ מודה: "היה צריך לדחות את יישום צו ההגירה"
טראמפ על השהיית צו ההגירה: "תאשימו את השופט אם משהו רע יקרה"
בית משפט פדרלי ידון בצו טראמפ; משרד המשפטים: "שימוש חוקי בסמכות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בבסיס של הפיקוד המרכזי בצבא, 6 בפברואר 2017. רויטרס
"הנשיא מילא אחר החלטת הקונגרס". טראמפ/רויטרס

כשנתבקש בידי השופטים לקבל ראיות התומכות בצו, אמר פלנטג' כי אזרחים זרים נעצרו בארצות הברית מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, וכי נמצא קשר בין אזרחים סומלים שהגיעו למדינה לקבוצות טרור. עם זאת, הוא הודה כי בשל העובדה שההליך המשפטי מתנהל במהירות, משרד המשפטים טרם הספיק לאסוף את כלל הראיות.

נציג מדינות וושינגטון פרסל טען כי האיסור פגע בתושבי ארצות הברית. לדברי פרסל, האיסור הפריד משפחות, הביא למעצר בנמל התעופה של סטודנטים שביקשו ללמוד בארצות הברית ומנע מתושבים לבקר את משפחותיהם בחו"ל. פלנטג' טען כי הצו לא השפיע כלל על תושבי המדינה.

פרסל נשאל על ידי השופט כיצד ניתן לטעון שהצו מפלה מוסלמים אם הוא משפיע רק על 15% מהמוסלמים בעולם. פרסל בתגובתו הביא את דבריו של טראמפ במהלך הקמפיין לפיהם יש לאסור על כניסת מוסלמים, וכן את טענותיו של יועץ הנשיא, רודי ג'וליאני, לפיהן נתבקש לייעץ על עניין איסור הכניסה למוסלמים. לכך הגיב נציג משרד המשפטים כי על בית המשפט שלא להטיל ספק בסמכות הנשיא לדאוג לענייני הביטחון הלאומי בהסתמך על כתבות בעיתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
"הרבה אנשים מסכימים איתנו". טראמפ מציג את חתימתו על צו נשיאותי/רויטרס

מוקדם יותר אמר טראמפ כי הוא מתקשה להאמין לכך שממשלו צריך להילחם בבית הדין כדי ליישם את הצו, שלטענתו יגן על המדינה. "הרבה אנשים מסכימים איתנו, האמינו לי", אמר הנשיא האמריקני. "אם אותם האנשים היו יוצאים להפגין, הייתם רואים הפגנות אמיתיות. הם רוצים לראות את את המדינה שלנו ואת הגבולות שלנו בטוחים".

ביום ראשון האחרון דחה בית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו את בקשת ממשל טראמפ להשיב מידית את איסור הכניסה. עורכי הדין של משרד המשפטים טענו אז במסמך הערעור כי החלטת בית המשפט בוושינגטון "חצתה את הקו" ו"מטילה ספק" בשיקוליו של המפקד העליון של ארצות הברית.

השר לביטחון המולדת של ארצות הברית ג'ון קלי בשימוע בקונגרס, 7 בפברואר 2017. AP
"הייתי צריך לדחות את יישום הצו". קלי/AP

אמש הודה השר לביטחון הפנים של ארצות הברית ג'ון קלי כי הוא היה צריך לדחות את יישום הצו. במהלך שימוע בפני הקונגרס האשים קלי את עצמו בכך שלא התייעץ עם חברי הקונגרס על התכנית. "במבט לאחור, הייתי צריך לדחות זאת כדי שאוכל לדבר עם חברי הקונגרס ולהכין אותם למה שעומד לבוא", אמר. "המחשבה הייתה שאם ניישם את התכנית מהר, אנשים שעלולים להזיק לנו לא יוכלו לנצח פרק זמן מסוים כדי לקפוץ על מטוס ולהגיע לכאן".

הצו הנשיאותי, שהתקבל ב-27 בינואר, אסר באופן גורף על כניסת אזרחים מאיראן, מעיראק, מלוב, מסומליה, מסודאן, מסוריה ומתימן למשך 90 יום, וכן עצר לחלוטין למשך 120 יום את תכנית קליטת הפליטים. ההחלטה החפוזה, שנכנסה לתוקף מידי, גרמה כאוס בנמלי תעופה בארצות הברית לנוכח העובדה שפקחי הגבולות אינם הבינו במדויק את התקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully