וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט פדרלי ידון בצו טראמפ; משרד המשפטים: "שימוש חוקי בסמכות"

7.2.2017 / 2:39

בית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו יקיים ביממה הקרובה דיון בעניין צו ההגירה של הנשיא האמריקני, האוסר על כניסת תושבי שבע מדינות מוסלמיות למדינה. משרד המשפטים ינסה לשכנע את השופטים כי הצו חוקי, ונוגע בביטחון הלאומי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט פדרלי לערעורים צפוי לקיים ביממה הקרובה (שלישי) דיון בנוגע לצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, האוסר באופן זמני על כניסתם של תושבי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי לתחומי המדינה. השימוע בבית המשפט בסן פרנסיסקו יתקיים בלילה שבין שלישי לרביעי, וייערך באופן טלפוני.

במהלך השימוע ינסו נציגי משרד המשפטים לשכנע פאנל של שלושה שופטים להפוך את החלטת בית המשפט הפדרלי בסיאטל, וושינגטון, שהוציא ביום שישי בלילה צו מניעה זמני נגד הוראת הנשיא למנוע את כניסתם של אזרחי עיראק, איראן, סוריה, סומליה, סודאן לוב ותימן לארצות הברית. בעקבות פסיקתו של השופט ג'יימס רוברט, הושהתה מדיניות טראמפ וכניסתם של אזרחי שבע המדינות לארצות הברית מותרת עד להודעה חדשה.

עוד בוואלה! NEWS:
מסע במזרח: "הכלב המשוגע" של טראמפ נשלח לכבות את השריפות שהצית
טראמפ: התקשורת לא מדווחת על פיגועים באירופה - ויש לה סיבות לכך
רוסיה במחלוקת עם ממשל טראמפ: איראן - איננה מדינת טרור

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פברואר 2017. רויטרס
התייחס להשהיית הצו לא פחות משמונה פעמים בטוויטר. טראמפ/רויטרס

הטיעון שאותו יציגו נציגי משרד המשפטים בסן פרנסיסקו הוא כי מדובר בשיקולים של ביטחון לאומי – שיקולים שבהם בית המשפט לא צריך להתערב. "על בית המשפט להימנע מהצעד יוצא הדופן שפקפק בשיקול הדעת של הנשיא בנושאי ביטחון לאומי. הצו הוא שימוש חוקי בסמכותו של הנשיא", נכתב בתשובת משרד המשפטים לבית המשפט נכתב. "מטרת ההשעיה הזמנית (של כניסה לארצות הברית, ע.נ) היא לאפשר עיון מסודר של נהלי הסינון, באופן שיבטיח שננקטים צעדים הולמים להגן מפני מתקפות טרור".

זמן קצר לאחר ההודעה על דיון בית המשפט לערעורים בצו, צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו פעם נוספת בהתייחסו לסוגיה. "איום טרור האסלאם הקיצוני אמיתי מאוד, רק תסתכלו על מה שקורה באירופה במזרח התיכון. בתי המשפט צריכים לפעול מהר", כתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה נגד מדיניות ההגירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשדה התעופה דאלאס בוושינגטון, 31 בינואר 2017. רויטרס
מפגינים נגד מדיניות ההגירה בשדה התעופה בוושינגטון/רויטרס

בסוף השבוע האחרון ביקר הנשיא טראמפ בחריפות את החלטת השופט הפדרלי בסיאטל להשהות את הצו הנשיאותי עליו חתם, והתייחס להחלטה לא פחות משמונה פעמים בחשבון הטוויטר שלו. "אני פשוט לא מאמין ששופט ישים את ארצנו סכנה שכזו", כתב. "אם משהו יקרה, תאשימו אותו ואת מערכת המשפט. אנשים נכנסים פנימה, רע!". בציוץ אחר כתב כי "בתי המשפט הופכים את עבודתנו לקשה מאוד", ובהזדמנות נוספת כינה את השופט במילים "שופט לכאורה".

"השופט פותח את ארצנו בפני טרוריסטים פוטנציאליים ואחרים שאין בלבם את הכוונות הטובות ביותר. האנשים הרעים שמחים מאוד", הוסיף הנשיא. במקביל לערעור של משרד המשפטים, הגישו 16 מדינות נוספות, בהן ניו יורק, קליפורניה, מסצ'וסטס ווירג'יניה וכן וושינגטון הבירה עתירות דומות לאלה של מינסוטה ומדינת וושינגטון כנגד הצו של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully