וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה במחלוקת עם ממשל טראמפ: איראן - איננה מדינת טרור

6.2.2017 / 18:40

דובר הקרמלין אמר כי חרף חילוקי הדעות עם וושינגטון, מוסקבה סבורה כי אין זה צריך להשפיע על שיקום היחסים והשגריר הרוסי בטהראן הציע לתווך בין הצדדים. הדובר דורש התנצלות מרשת "פוקס" שכינתה את פוטין רוצח

צילום: CNN, עריכה:

רוסיה אמרה היום (שני) כי היא אינה מסכימה עם דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכינה את איראן "יצואנית הטרור מספר 1" וביקר בתקיפות את הסכם הגרעין. עם זאת, דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב הבהיר כי המחלוקות בנושא אינן צריכות למנוע את שיפור היחסים בין מוסקבה לוושינגטון. "אין זה סוד שהעמדות של מוסקבה ושל וושינגטון בנוגע לסוגיות בינלאומיות רבות מנוגדות לחלוטין", אמר.

בימים האחרונים החריף הממשל בוושינגטון את הטון נגד טהראן בעקבות השיגור בטיל בליסטי שקיימה ביום ראשון שעבר ותמיכתה במורדים החות'ים בתימן. משרד האוצר האמריקני הטיל ביום שישי סנקציות חדשות על גורמים וגופים הקשורים לתכנית הטילים של איראן ולמשמרות המהפכה, ואלו בתגובה קיימו תרגיל צבאי נרחב ביום שבת.

בשל המתיחות, אמר היום שגריר רוסיה באיראן כי מוסקבה תפעל כמיטב יכולתה להפיגה. השגריר לבאן דז'אגריאן ציין בדברים שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות הרוסית רי"א כי טהראן לא ביקשה ממוסקבה לתווך בינה לבין וושינגטון.

עוד כתבות בנושא:
דרישת התנצלות ומחלוקת על איראן: ברוסיה זועמים על ריאיון טראמפ

על רקע הביקורת והיחסים המתוחים: טראמפ ייפגוש את מנהיגי נאט"ו
טראמפ על השהיית צו ההגירה: "תאשימו את השופט אם משהו רע יקרה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
"התנצלו על שקראתם לנשיא רוצח". פוטין/רויטרס

טראמפ אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי הסנקציות שהטיל ממשלו הן "רק ההתחלה". טראמפ הדגיש: "אני לא הולך לדבר על מהלכים צבאיים בפומבי. אני לא מאמין בזה". במוסקבה טוענים כי הניסוי שערכה טהראן אינו מפר את החלטות מועצות הביטחון של האו"ם ואת הסכם הגרעין.

דובר הקרמלין דרש היום מ"פוקס ניוז" התנצלות לאחר שהמגיש ביל אוריילי כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "רוצח" במהלך הריאיון. "אנו רואים באמירות אלה דבר בלתי מתקבל על הדעת ומעליב", אמר פסקוב. "למען האמת, אנו מעוניינים לקבל התנצלות מרשת טלוויזיה כה מכובדת", הוסיף.

בסוף החודש שעבר שוחחו פוטין וטראמפ בפעם הראשונה מאז שהושבע האחרון לתפקידו, והשניים צפויים להיפגש בעתיד, אך טרם נקבע מועד לכך. לפי הודעת הקרמלין, במהלך השיחה הסכימו שני המנהיגים כי עליהם לשתף פעולה כדי לשקם את יחסי מדינותיהם באופן שיפיק להם תועלת הדדית. כמו כן הם שוחחו על המאבק המשותף בטרור ועל המשבר באוקראינה.

(עדכון ראשון: 11:40)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דונלד טראמפ באירוע לכבוד שר ההגנה של ארצות הברית, וושינגטון ארצות הברית. 27 בינואר 2017. רויטרס
"איראן היא יצואנית הטרור מספר אחת".טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully