וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי שניים מבחוץ: עלייה במחירי הסמים בבתי הכלא - וירידה באיכות

9.2.2017 / 16:45

פעולות של יחידת "דרור" בשב"ס נגד הסחר בסמים בבתי הסוהר בישראל הובילה לקפיצה במחירים, כמו גם לפגיעה באיכות הסם שמגיע לאסיר. "אנחנו משכללים את המודיעין ומצליחים לחשוף שיטות הברחה חדשות", סיפר קצין המבצעים של היחידה

צלמים זמניים מורשים

עלייה חדה במחירי הסמים הנסחרים בין כותלי הכלא נרשמה בשבועות האחרונים, בעקבות פעולות של יחידת "דרור" של שב"ס נגד ההברחות והסחר בסמים בבתי הסוהר השונים ברחבי הארץ. ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי כדור סובוטקס, המהווה תחליף סם ונמכר ברחובות הארץ בכמה עשרות שקלים, עולה כ-500 שקלים בבית הסוהר. כמו כן, מנה מהולה של הרואין עולה כעת בין 150-100 שקלים. זאת, ביחס ל-70-50 שקל למנה מחוץ לבתי הכלא.

האסירים מקבלים מנת הירואין "איכותית" פחות ממה שהיו זוכים לה מחוץ לכלא. גרם הרואין טהור, שממנו ניתן להפיק שש מנות סם מהולות בשוק הסמים בישראל, נמהל עוד יותר בכלא כך שניתן יהיה להפיק 13 מנות.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"
אחרי העימותים: הצעה לשלילת תקציבים לישיבות שהפגינו נגד הגיוס
מנהרות נשק וקניבליזם: הצצה לאחד מבתי הכלא המסוכנים בברזיל

סמים שנתפסו בבתי כלא ברחבי הארץ. פברואר 2017. דוברות שירות בתי הסוהר, מערכת וואלה! NEWS
"מנהלים מלחמה יום-יומית". סמים שנתפסו השנה בבתי הכלא/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שירות בתי הסוהר

"צרכן סמים שנכנס לכלא ממשיך לחפש לצרוך את הסם", סיפר רב-כלאי נ', קצין המבצעים של יחידת דרור. "אנחנו מנהלים מלחמה יום-יומית וזה מחייב אותנו להשתכלל כדי לתפוס את ההברחות. אנחנו מעמיקים את המודיעין בתוך בתי הכלא ומחוץ לו כדי לסכל הברחות". נ' ציין כי לאחרונה הצליחה היחידה לחשוף שיטות חדשות של הברחת סמים, הכוללות בין היתר הסלקה בתוך בגדים או השלכה של סמים מבחוץ אל תוך בתי הכלא.

בשנת 2016 תפסה היחידה 3,962 קילוגרם הרואין, קוקאין וחשיש, ומתחילת השנה הנוכחית נתפסו 533 גרם נוספים. כמו כן, בשנה שעברה אותרו 163 כדורים החשודים כסם, בעוד השנה נתפסו 71 כדורים. במקביל נתפסו בשנה שעברה 2,000 בולי LSD, ובשנה הנוכחית נמצאו שישה בקבוקונים עם נוזל החשוד כסם.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ההברחות מבוצעות על ידי ספקי שירות הפועלים במתקני הכליאה, אסירים שחוזרים מחופשה ובני משפחות שמגיעים לביקורים", הוסיף נ'. "נתקלנו באירועים שבהם איימו על אסירים, שנדרשו תחת סחיטה להבריח לכלא סמים בעת שחזרו מחופשות". לדבריו, הסחר בסמים מתבצע באגפים, כשבראש עומד הספק ומתחתיו פועלים אסירים שמשמשים כנושאי הסם על גופם או בלדרים היוצרים קשר עם אנשים הנמצאים מחוץ לכלא.

"תשלום על הרכישה מתבצע על ידי הפקדה לחשבונות בנק מחוץ לכלא, ורק לאחר שמגיע אישור ההפקדה ניתן הסם לאסיר", ציין. "במקרים אחרים נדרש האסיר לרכוש מוצרי קנטינה לדילר או לאחד מאנשיו". בשב"ס מזהים לאחרונה לחץ על משפחות אסירים שנדרשים לגייס כספים עבור מימון מנות הסם ליקריהם הכלואים במתקני הכליאה.

סמים שנתפסו בבתי כלא ברחבי הארץ. פברואר 2017. דוברות שירות בתי הסוהר, מערכת וואלה! NEWS
"הסחר מתבצע באגפים". סמים שהוסלקו במברשת שיער/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שירות בתי הסוהר
סמים שנתפסו בבתי כלא ברחבי הארץ. פברואר 2017. דוברות שירות בתי הסוהר, מערכת וואלה! NEWS
סמים שנמצאו בתוך נייר טואלט/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שירות בתי הסוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully