וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימותים: הצעה לשלילת תקציבים לישיבות שהפגינו נגד הגיוס

מלבד הצעת החוק, הנחה ליברמן גם לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס לתלמידי הישיבות של הרב אוירבך, שהובילו את העימותים שבהם נעצרו 65 בני אדם. המהלך לא צפוי להשפיע רבות על התלמידים, שבכל מקרה לא מתייצבים בלשכות הגיוס כדי לחתום על הסדר הדחייה

צילום: מתי עמר/tps וישראל קליין, ישראל כהן/כיכר השבת, אלי שלזינגר ואיציק מן/בחדרי חרדים, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה היום (רביעי) לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות מעלות התורה וגרודנא, שבראשן עומד הרב שמואל אוירבך, בעקבות ההפגנות שקיימו אתמול תלמידי הרב בשל מעצר של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל. המהלך לא צפוי להשפיע רבות על התלמידים, מאחר שבהנחיית הרב הם לא מתייצבים בלשכת הגיוס ולכן לא חותמים על הסדר דחיית הגיוס.

כמו כן, הוא ביקש מחבר סיעתו עודד פורר לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות הללו. בשעות הערב, הוא הגיש הצעת חוק בנושא. לפי ההצעה "לא יוצא סכום שנקבע בחוק תקציב שנתי לצורך תמיכה במוסד ציבור שהוא ישיבה או אוניברסיטה או מכללה מתוקצבת שבראשם עומד אדם הקורא להשתמט משירות צבאי, לאומי או אזרחי ו/או המסית כנגד מי שמשרת בשירות צבאי או לאומי או אזרחי, ולא יוכל לקבל תקציב או תמיכה כספית ממדינת ישראל לגבי באותה שנה".

השר ליברמן אמר כי הוא לא יסכים לעבור לסדר היום על ההתפרעויות ועל ההסתה הקשה נגד חיילי וחיילות צה"ל. "עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס", נמסר מהשר. "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה"ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו".

עוד בנושא:
לא רק התנגדות לגיוס: "הפלג הירושלמי" שמנסה להביך את ההנהגה החרדית
65 עצורים בהפגנות חרדים נגד מעצר עריק וגיוס לצה"ל, שלושה שוטרים נפצעו

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל, בני ברק. פברואר 2017. אלי שלזינגר ואיציק מן, 'בחדרי חרדים', מערכת וואלה! NEWS
ההפגנות אמש בבני ברק/מערכת וואלה! NEWS, אלי שלזינגר ואיציק מן, 'בחדרי חרדים'

אמש הפגינו אלפי חרדים נגד מעצר עריק וגיוס לצה"ל בכמה מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנות, שנמשכו אל תוך הלילה, נערכו בירושלים, בבית שמש, בבני ברק, בצומת שילת שבכניסה למודיעין, בצומת אלעד, בצומת מורשה, בצומת שעריה ובצומת ניצן בסמוך לאשדוד.

במהלך ההפגנות נעצרו כ-65 איש, אחדים מהם קטינים, בחשד להתפרעויות, חסימת כבישים, הפרת הסדר הציבורי ותקיפות שוטרים. 15 מהם נעצרו בבני ברק, שבעה בירושלים וחמישה בבית שמש. 20 נוספים נעצרו בצומת אלעד וצומת שעריה, ואחד נוסף בצומת ניצן.

(עדכון ראשון: 17:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully