וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה אחרי - רוצח הנערות בנהריים ישתחרר: "מגיע לו להירקב בכלא"

8.2.2017 / 17:56

אחמד דקאמסה, שירה למוות בשבע תלמידות ב-1997 ונשפט למאסר עולם, ייצא מבית הכלא בירדן בעוד 33 ימים. בנו, נור, הכחיש את הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, לפיהם אביו ישוחרר עוד היום. אם אחת הנרצחות: "מאחלת לו שהיציאה היחידה שלו מהכלא תהיה בהלווייה שלו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישוחרר בקרוב. דקאמסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחמד דקאמסה, החייל הירדני שטבח בקבוצת תלמידות מבית שמש בנהריים ב-13 במרץ 1997, ישתחרר בעוד 33 יום – 20 שנה בדיוק לאחר האירוע, שבו נרצחו שבע נערות. בנו של דקאמסה, נור, התייחס היום (רביעי) לדיווחים בכלי תקשורת ירדניים, לפיהם אביו ישתחרר ב-24 השעות הקרובות, והבהיר: "אנו מדגישים כי אין כל חדש בנושא השחרור". לדבריו, מהמידע שקיבלו ממנגנוני הביטחון בירדן, דקאמסה ישתחרר ב-12 במרץ.

דקאמסה מרצה מאסר עולם בכלא אום א-לולו, בעיר אל-מפרק שבצפון ירדן. באוקטובר האחרון הודיע דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, כי דקאמסה ירצה את עונשו עד תום.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"
אחרי העימותים: ליברמן בוחן שלילת תקציבים לישיבות שהפגינו נגד הגיוס
מנהרות נשק וקניבליזם: הצצה לאחד מבתי הכלא המסוכנים בברזיל

אתר ההנצה גבעת הפרחים בנהריים. ארכיון הצילומים, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
מחר יתקיים במקום אירוע נטיעות לזכר הנערות. אתר ההנצחה לטבח בנהריים/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון הצילומים, קק"ל

מחר יגיעו משפחות שבע הנערות שנרצחו לאירוע נטיעות לכבוד ט"ו בשבט במקום שבו אירע הטבח. נורית פתיחי, אמה של סיון פתיחי שנרצחה עם ששת חברותיה, הביעה את כאבה מהשחרור הקרוב. "זה מצער אותי מאוד, מבחינתו שיירקב עד סוף ימי חייו בכלא על הרצח הנורא", אמרה פתיחי לוואלה! NEWS. "הוא רצח שבעה פרחים, שבע בנות מקסימות שיצאו לטיול ושמעו הסבר. במה חטאו? מה עשו שהגיע להן למות ככה? לא זכו להקים משפחה, מתו מוות כזה אכזרי. אני מאחלת לו שהיציאה היחידה שלו מהכלא תהיה אך ורק לבית העלמין, בהלוויה שלו".

פתיחי נזכרה שנכחה במשפטו של הרוצח שהתקיים בירדן לפני 20 שנים. "הרוצח של בתי עמד מולנו וקרא לנו קריאות מעליבות מהכלוב, סימן "וי" כאות ניצחון וצעק בערבית. הלוואי שהייתי יכול לחזור ולסיים את העבודה". האם ציינה כי לפני כמה שנים, כאשר פורסם לראשונה שרוצח בתה עתיד להשתחרר עוד בטרם סיום עונשו, פנו המשפחות לשגריר הירדני ודרשו למנוע את השחרור המוקדם.

שלומית פתיחי, אחותה הבכורה של סיוון, הוסיפה: "הוא לא מעניין אותי, מקווה שלא ישתחרר לפני תום ריצוי העונש שלו. אם הוא רק ינסה שוב להתקרב לישראל, אני סומכת על שירותי הביטחון הישראליים ועל המדינה שיסיימו את העבודה. מבחינתי כל דקה שהוא בכלא הוא בטוח ומוגן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חוסיין מלך ירדן וראש הממשלה בנימין נתניהו מבקרים את משפחתה של סיוון פתיחי, שנהרגה בטבח בנהריים, 16 במרץ 1997.. AP
חוסיין מלך ירדן וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבית משפחת פתיחי לאחר הרצח/AP

אתי מלכה, אחותה של עדי מלכה שנרצחה גם היא בטבח, אמרה כי התחושות שלה לקראת השחרור המתקרב קשות. "המחשבה שהרוצח בקרוב ישתחרר כואבת ובלתי נתפסת", אמרה. "זה כאב שאי אפשר לתאר אותו".

מלכה היא הביעה כעס מהדיווחים השונים לפיהם חברי הפרלמנט בירדן שמחו מהשחרור הקרב. "מריעים לו כאילו הוא גיבור מלחמה", ציינה. "על מה? על זה שרצח שבע ילדות תמימות? מי היה מאמין שעל רצח של שבעה פרחים כאלה יפים הוא קיבל רק 20 שנה. בישראל העונש שלו בטוח היה יותר קשה ויותר חמור. חבל שבירדן אין מי שיילחם את המלחמה שלנו. אלה ימים מאוד קשים עבורנו. הורי מאוד כועסים וכל שיחה ומחשבה על זה בשבילנו היא כמו מכה כואבת בפצע פתוח".

הטבח אירע שלוש שנים לאחר חתימת הסכם השלום בין ישראל וירדן. דקאמסה ירה לעבר התלמידות מבית הספר אמי"ת שהיו בטיול שנתי ב"אי השלום", הנמצא בגבול בין המדינות. שבע נערות ישראלית נהרגו ושש אחרות נפצעו, שתיים מהן באורח קשה. כמה ימים לאחר הרצח הודיע חוסיין מלך ירדן שהוא מתנצל אישית, קטע ביקור בספרד והגיע לביקור בישראל שבמהלכו ביקר בבית הורי הנרצחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully