וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חמש שנים: מספר הניגשים לבגרות בחמש יחידות מתמטיקה הוכפל

8.2.2017 / 9:45

על פי נתוני משרד החינוך, 16,644 תלמידי כיתה י"ב לומדים השנה לקראת בגרות מורחבת במקצוע – גידול של כ-4,000 לעומת השנה שעברה. בשנתיים האחרונות נפתחו כ-160 מגמות חדשות לחמש יחידות מתמטיקה. השר בנט: "אנחנו בשיא כל הזמנים"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

שנה וחצי מאז יצא שר החינוך נפתלי בנט בתכנית להגדלת מספר התלמידים הניגשים לחמש יחידות במתמטיקה, מציג הבוקר (רביעי) משרדו מספרים מעודדים. על פי נתוני המשרד, 16,644 תלמידי כיתה י"ב לומדים השנה לקראת בגרות מורחבת במתמטיקה – גידול של כ-4,000 ניגשים לעומת שנת הלימודים תשע"ו, מתוכם כ-800 שהמשיכו מכיתה י"א לי"ב. בפתח שנת הלימודים הקודמת השיק בנט תכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה שנקראת "לתת חמש", והציב יעד של 18 אלף נבחנים בחמש יחידות בתוך ארבע שנים.

על פי נתוני משרד החינוך, בשנה שעברה ניגשו 12,864 תלמידים לבגרות של חמש יחידות במתמטיקה. לשם השוואה, בשנת 2012 ניגשו 8,869 תלמידים – כלומר מספר הניגשים כמעט הוכפל בתוך חמש שנים. לפי הערכות המשרד, הגידול צפוי להימשך גם בשנה הבאה: 18 אלף תלמידי כיתה י"א לומדים במגמת חמש יחידות, אם כי חלקם צפויים לנשור לארבע ושלוש יחידות עד לבחינות הבגרות.

לקריאה נוספת:
בנט: "לימודי היהדות חשובים יותר ממתמטיקה ומדעים"
שעשועונים והכשרת מורים: נחשפת תכנית בנט לחיזוק לימודי מתמטיקה ביסודיים
"עגל הזהב של משרד החינוך": תלמידים נגד קמפיין חמש היחידות של בנט
צמצום בפערים החברתיים, אין שיפור במתמטיקה ואנגלית: נתוני המיצ"ב

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
"אנחנו בתנופה אדירה". בנט/יותם רונן

במשרד החינוך מציינים כי בשנתיים האחרונות נפתחו כ-160 מגמות חדשות לחמש יחידות מתמטיקה בבתי ספר שבהם לא היתה אפשרות להרחיב את המקצוע. מדובר בעיקר בתיכונים בפריפריה, ובכלל זה במגזר החרדי, הערבי והבדואי. במטרה להגביר את לימודי המתמטיקה עודד בנט סטודנטים ללמוד את הוראת המקצוע, וכך זינק מספר הסטודנטים שהחלו השנה את ההכשרה באוניברסיטאות להוראת מתמטיקה ברמת חמש יחידות מ-73 בשנת הלימודים תשע"ו ל-268 בשנה הנוכחית.

לדברי בנט, הנתונים מעניקים לישראל סיבות לאופטימיות. "אחרי שנים של הדרדרות מתמדת במספרם של בוגרי חמש יחידות מתמטיקה, שהיה בה בכדי לסכן את היתרון היחסי של מדינת ישראל, המדינה נמצאת בתנופה אדירה ומתמקמת במקום הראוי לה על מפת ההצטיינות העולמית. במתמטיקה ומדעים, אנחנו נמצאים במקום שמעולם לא היינו בו בעבר עם כמות בוגרי חמש יחידות שהיא שיא כל הזמנים".

הוא הוסיף כי ההתפתחויות החיוביות ניכרות בעיקר בפריפריה. "באופקים, לומדים כיום פי שישה תלמידים בחמש יחידות בהשוואה ללפני שלוש שנים בלבד. מצב דומה אנו רואים גם במגזר הערבי והבדואי. אני מדמיין את כמות הרופאים, המהנדסים והחוקרים שיהיו כאן בעוד שנים ספורות, ואת בוגרי בתי הספר בפריפריה הגאוגרפית והחברתית, והלב מתחמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully