וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עגל הזהב של משרד החינוך": תלמידים נגד קמפיין 5 היחידות של בנט

30.5.2016 / 11:40

מועצת התלמידים והנוער הארצית יצאה במחאה על קמפיין משרד החינוך להכפלת מספר תלמידי חמש יחידות במתמטיקה. יו"ר מועצת התלמידים אליאב בטיטו: "מדובר בקרב על אופייה של מערכת החינוך"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

(ריאיון עם יו"ר מועצת התלמידים הארצית לאולפן וואלה! NEWS)

מועצת התלמידים והנוער הארצית יצאה אתמול (ראשון) בקמפיין נגד שר החינוך נפתלי בנט, במחאה על הדרך שבה מוביל משרד החינוך את הקמפיין להכפלת מספר תלמידי חמש יחידות במתמטיקה. במסגרת הקמפיין, העלו יותר ממאה תלמידים תמונה לדף הפייסבוק שלהם עם שלט שעליו כתוב: "מוצלחים – ולא בחמש".

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, אמר כי "משרד החינוך יצר 'עגל זהב' חדש - חמש יחידות במתמטיקה, ואיננו יכולים לעמוד מנגד". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר בטיטו כי התלמידים לא מתנגדים למסלול של חמש יחידות במתמטיקה באופן כללי. "יש כאן עניין אחר, השאלה אם צריך להצליח רק ב-5 יחידות מתמטיקה ואם זאת הדרך להצלחה. אפשר להצליח בעוד דרכים, וליצור דה-לגיטימציה ל-3 ול-4 יחידות ולרמוס אותם זה לא מה שמשרד החינוך רצה, אבל בשטח זה קטסטרופה", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר מפתיע: התלמידים נחושים יותר מהוריהם להשיג חמש יחידות במתמטיקה
מקצוע מבוקש: 25 אלף מורים הצטרפו למערכת החינוך בתוך חמש שנים
פחות משבוע לפני הבגרות בתנ"ך: משרד החינוך כשל בגיוס מאות משגיחים

מחאת תלמידים על קמפיין חמש יחידות מתמטיקה של משרד החינוך 30 מאי 2016. מועצת התלמידים והנוער הארצית, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו/מערכת וואלה! NEWS, מועצת התלמידים והנוער הארצית

לדברי בטיטו, "הבעיה במסר שמשרד החינוך יוצר, זה שרק 5 יחידות היא המפתח להצלחה ואני חושב ש-3 ו4- יחידות לא צריכים להרגיש נחותים, למה תלמיד כזה צריך להרגיש נחות? אנחנו לא מציעים לבטל את המטרה, היא חשובה, אבל צריך לשנות את הדרך. צריך לשנות את המסרים כי תלמיד לא יכול לקבל מסר שהוא שווה פחות רק בגלל מבחן במתמטיקה".

השר בנט בתגובה: "מנענו אסון בתחום המדעים והמתמטיקה"

משר החינוך נפתלי בנט נמסר בהתייחס למחאה: "ישראל עמדה בפני אסון עתידי של תחום המדעים והמתמטיקה, עם התדרדרות דרמטית במספר מסיימי חמש יחידות, וזאת לאחר עשור של ירידה ב-40%. לכל ילד מגיעה הזדמנות שווה להצטיין בתחומו, בין אם זה בספורט, באמנות, במדעים או במתמטיקה. תלמידי 3 ו-4 יחידות אינם שווים פחות בעיני המדינה, או בעיני מערכת החינוך. אלה שרוצים להתעקש ולהתאמץ ב-5 יחידות - חובתנו לעזור. איזה צדק יש בכך שילדי הפריפריה לא יכלו כלל לבחור במצוינות כי לא היו להם כיתות לימוד ל-5 יחידות במתמטיקה? מאות ילדים נדחפו מטה על ידי מערכת שלא הצליחה להביא להצלחה".

"עשור של התדרדרות במספר מסיימי 5 יח"ל הגיע לסיומו והמגמה מתהפכת", סיכם בנט. "פתחנו כיתות לימוד בפריפריה, הגדלנו את הכשרות המורים, ובעיקר - נלחמנו על כל ילד, ונמשיך בכך. בעוד שלוש שנים נכפיל את מספר המסיימים, ונציל את עתידה המדעי של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully