וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משבוע לפני הבגרות בתנ"ך: משרד החינוך כשל בגיוס מאות משגיחים

11.5.2016 / 15:22

המשרד הודיע כי חברת כוח האדם שזכתה במכרז לגיוס משגיחים לא הצליחה במשימה, והמורים יאלצו לבצעה. יו"ר ארגון המורים: "שוב המשרד מטיל עלינו עבודה שאף אחד לא מוכן לעשות בשכר מינימום מבלי להסדיר את התשלום המגיע"

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
על פי ההערכות מדובר בכ-500 משגיחים בבגרות שהחברה לא הצליחה לגייס/נועם מושקוביץ

משרד החינוך לא הצליח לגייס מאות משגיחים לבחינת הבגרות בתנ"ך, שתתקיים ביום שני הקרוב. לפני כמה ימים הודיעה למשרד החינוך חברת כוח האדם שזכתה במכרז לגיוס משגיחים לבחינה כי לא הצליחה לגייס את כל העובדים שהתחייבה לספק. מנהל אגף הבחינות במשרד, דוד גל, שלח אמש (שלישי) הודעה למנהלי בתי ספר רבים באזור המרכז ולפיה "לחברה יש קושי עצום בגיוס עובדים".

על פי ההערכות מדובר בכ-500 משגיחים שלא הצליחה החברה לגייס, ולאור זאת החליטו במשרד החינוך לגייס מורים ממקצועות אחרים שישמשו כמשגיחים בבחינה. שימוש במורים כמשגיחים הוא מהלך חריג שנזקק לאישור הנהלת המשרד, שלאור הנסיבות והזמן הקצר אישרה אותו.

במשרד חוששים ממצוקת משגיחים גם בבחינות הבאות הקיץ. גל כתב למנהלים כי "זוהי הודעה התקפה לבחינה בתנ"ך, ולאחריה תעשה הערכה מחודשת לקראת הבחינות הגדולות באנגלית ומתמטיקה". הוא הוסיף ואמר כי "אני מאוד מבין שהעיתוי כמעט בלתי נסבל, אך זוהי תמונת המצב העכשווית. כולנו יחד בספינה הנוכחית ואין לי ספק שבעתיד הדברים יראו הרבה יותר מסודרים ומאורגנים".

לקריאה נוספת:
התלמידים הקפיאו את השביתה בתיכונים: "המאבק שלנו הצליח"
סטודנטים ערבים הפגינו נגד הכיבוש: "רצו לפגוע במשפחות השכולות"
זעם על ספר האזרחות: רצח שירה בנקי הוגדר "אלימות על רקע דתי"

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"דווקא את הדבר הטרוויאלי ביותר לא מצליחים לארגן, והוא מוטל על המורים"/נועם מושקוביץ

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, תקף את משרד החינוך. לדבריו, "זוהי דוגמה נוספת לחוסר מקצועיות וחוסר אכפתיות. דווקא את הדבר הטרוויאלי ביותר לא מצליחים לארגן, ורק בערב יום הזיכרון מודיעים על כך, שני ימי עבודה לפני הבחינה. שוב מנכ"לית משרד החינוך מטילה על המורים עבודה שאף אחד לא מוכן לעשות בשכר מינימום, מבלי להסדיר את התשלום המגיע להם".

ארז הוסיף ואמר כי "ארגון המורים לא מופתע מכך. אנו מתריעים חודשים רבים על התנהלות לא נכונה וחוסר אכפתיות של מי שעומד בראש משרד החינוך ועל חוסר ההבנה שלו, שהביטחון האמיתי הוא איכות החינוך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

משרד החינוך: "מדובר בתגבור מצומצם"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בחינת הבגרות בתנ"ך תתקיים באופן תקין וכסדרה. בשל מחסור במשגיחים באזור המרכז, אישר המשרד תגבור של מורים עבור תלמידים לקויי למידה. יודגש שמדובר במספר מצומם של תגבור, כ-5% בלבד מהכיתות. בצוות התגבור לא יהיו מורים לתנ"ך, ומורה לא ישגיח על תלמידיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully