וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "לימודי היהדות חשובים יותר ממתמטיקה ומדעים"

13.9.2016 / 7:40

שר החינוך אמר באירוע הצדעה לקרן חינוך לתגבור לימודי יהדות כי שיעורי דת ומורשת לא פחות משמעותיים מלימודי מדעים. "לי זה קשה לומר, אבל גם כמעצמת הייטק עלינו להיות מעצמה רוחנית", אמר יו"ר הבית היהודי

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ריאיון עם בנט על פתיחת שנת הלימודים, בתחילת החודש)

שר החינוך נפתלי בנט אמר אמש (שני) באירוע הצדעה לקרן חינוך תל"י (תגבור לימודי יהדות) כי "לימודי היהדות וההצטיינות בה חשובים בעיניי יותר מלימודי המתמטיקה והמדעים".

בדברים שנשא בכנס באמפיתיאטרון קיסריה הסביר יו"ר הבית היהודי את החשיבות בלימודים אלו. "לי זה קשה לומר, אבל גם כמעצמת הייטק, יצואני ידע וחידושים לעולם, עלינו להיות מעצמה רוחנית ולייצא ידע רוחני לכל העולם. זה הפרק הבא של החזון הציוני שלנו. ככה נשוב להיות אור לגויים. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".

לדברי בנט, אנשי הקרן עושים עבודת קודש. "אתם אלה שמאפשרים לעץ לצמוח ומעניקים לו את כוחו ואני גאה בכם על העשייה שלכם. אנחנו מבקשים לבנות, ליצור, לחדש ולצמוח דווקא מתוך הארץ העתיקה הזאת ובשפה העתיקה שלנו, במין מהלך רטרו קוסמי. אתם מבקשים כאן בתל"י לחדש את הימים של כולנו כקדם כי אתם יודעים, היהדות היא של כולם. לאף מגזר אין מונופול על היהדות והיצירה הזאת היא של כל עם ישראל במידה שווה".

לקריאה נוספת:
גדעון סער במתקפה נגד בנט: "מופרך לטעון שחלה הידרדרות בחינוך"
בנט וחולדאי סיכמו: "בית ספר 'שבח מופת' לא ייסגר"
טקסים ועדויות אישיות: כך יציינו בבתי ספר את יום הגירוש ממדינות ערב

נפתלי בנט שר החינוך מלמד חשבון בבית ספר קרול בפתח תקווה 28 מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"לימודי יהדות חשובים יותר ממתמטיקה". בנט/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

דבריו של בנט מגיעים על אף שאחד הדגלים שהניף מאז שנכנס למשרדו הוא תגבור לימודי המתמטיקה. בתחילת השנה הקודמת הציג בנט את התכנית "לתת חמש" על רקע ירידה במספר הניגשים לחמש יחידות לימוד במקצוע. כבר בשנת הלימודים האחרונה נרשמה עלייה במספר הניגשים, שיוחסה לתכנית הלאומית החדשה. עם הצלחת התכנית ביקש בנט מבכירי המשרד לגבש תכנית דומה לחיזוק לימודי הפיזיקה, שצפויה להיות מוגשת לו בקרוב.

התכנית "לתת חמש" הוסיפה מגמות לימוד של חמש יחידות מתמטיקה בבתי ספר רבים ברחבי הארץ, ובעיקר בפריפריה. כמו כן, התכנית שיתפה אנשי אקדמיה והייטק בהוראה ואף נתנה בונוסים בקבלה לאוניברסיטאות לנבחני חמש יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully