וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער במתקפה נגד בנט: "מופרך לטעון שחלה הידרדרות בחינוך"

1.9.2016 / 1:22

שר החינוך לשעבר פרסם פוסט בפייסבוק שבו יצא נגד השר המכהן. "בנט טען כי הידרדרנו בעשור האחרון, אך מאז שנכנס לתפקיד מורגש שינוי - לטענות אלו אין יסוד. זו סטירת לחי למאמצי המערכת שהוא עומד בראשה", כתב

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(שר החינוך נפתלי בנט בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לרגל פתיחת שנת הלימודים)

שר החינוך לשעבר גדעון סער תקף אמש (רביעי) בחריפות את שר החינוך הנוכחי נפתלי בנט על פועלו במשרד. "ראיתי את שר החינוך בנט מדבר בערוצי הטלוויזיה על 'עשור של הידרדרות בהישגי תלמידי ישראל במתמטיקה ובמדעים'", כתב סער בעמוד הפייסבוק שלו. "באחד הראיונות הוא אף הפליג וטען כי 'הידרדרנו ב-40% בעשור האחרון'. לצד זה, גרס כי מאז כניסתו לתפקיד, לפני קצת יותר משנה, כבר מורגש 'שינוי מגמה משמעותי'".

"כמובן שאין כל יסוד לטענות אלה", המשיך סער, "אם שר החינוך היה טוען שההישגים אינם מספקים וטעונים שיפור - היה קל להסכים עמו. אבל לטעון שבעשור האחרון חלה הידרדרות בהישגים במתמטיקה ובמדעים זה מופרך. זה גם מקומם ולא מוצדק לתת סטירת לחי למאמצי המערכת שהיום אתה עומד בראשה ושבהחלט שיפרה ביצועים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חולדאי: "ראש הממשלה טוקבקיסט"; נתניהו: "הוא צריך להתבייש"
מחאות הורים וליקויי בטיחות: היכן לא ייפתחו הלימודים הבוקר?
ים רוצה להתחיל ללמוד: "למה אף אחד לא מוכן לעזור לנו?"

שר הפנים גדעון סער מחדר המצב של משרד הפנים, בכפר המכביה. ניב אהרונסון
"דברי בנט מקוממים ואינם מוצדקים". סער/ניב אהרונסון

בהמשך דבריו, מנה סער ארבע עובדות המוכרות לו מתקופת כהונתו כשר החינוך. ראשית, טען סער כי במבחני הטימס (Timss) הבינלאומיים שבוצעו לפני כחמש שנים היה זינוק דרמטי בהישגי ישראל במתמטיקה ובמדעים. לדבריו, גם במבחנים בינלאומיים אחרים הייתה עליה. העובדה השנייה לפי סער הוא כי בהישגי התלמידים במתמטיקה ובמדעים חלהעליה משמעותית ועקבית למדי, וזאת כמשתקף מתוצאות מבחני המיצ"ב. העובדה השלישית היא כי חלה עליה בהשתתפות ובהישגים בתחרויות הבינלאומיות ("האולימפיאדות") במתמטיקה ובמדעים והעובדה הרביעית היא כי נוספו עשרות אלפי שעות במתמטיקה ובמדעים, בעיקר בחטיבות ביניים, דבר שלטענת סער, נשמר עד היום.

שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
"בניגוד לרושם שעלול להיווצר, הוא אינו ראש הממשלה או שר הביטחון". בנט/הארץ, מוטי מילרוד

"אגב, גם ההישג שבו התהדר בנט באחרונה על עליה במספר נבחני חמש יחידות במתמטיקה הוא תוצאת מאמצים שנעשו בשנים שקדמו לכניסתו לתפקיד", המשיך סער. "הרי בחירת המגמות על ידי תלמידי החטיבות העליונות לא נעשתה ביום השקת הקמפיין הפרסומי של השר. ככה זה בחינוך: אתה נהנה מהשקעה שנעשתה קודם".

את דבריו סיכם סער בכך ש"את כל הנתונים הרלוונטיים הסותרים את מה שאמר שר החינוך, הוא יוכל למצוא בנקל באתר הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך. אני ממליץ לשר בנט להתמקד במשרדו ובתחום החינוך החשוב שעליו הופקד. בניגוד לרושם שעלול להיווצר, הוא אינו מכהן כראש הממשלה או כשר הביטחון. הוא שר החינוך ועליו להתמצא בנושאים שמצויים תחת אחריותו המיניסטריאלית. וחוץ מזה: קצת צניעות לא תזיק, גם זה ערך שחשוב להנחיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully