וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: "ראש הממשלה טוקבקיסט"; נתניהו: "הוא צריך להתבייש"

הפיכת בית ספר בת"א למוסד לילדי זרים והתנגדותו של רה"מ עוררו התגוששות בינו לבין העירייה. "במקום לטפל בבעיית הזרים, הוא מוציא הודעות", אמר חולדאי. נתניהו הגיב שמדובר ב"סגנון לא ראוי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

הודעתו של ראש הממשלה על התנגדותו לסגירת בית הספר "שבח מופת" בתל אביב והפיכתו לבית ספר לפליטים גררה אמש (רביעי) תגובה חריפה מצד ראש העירייה רון חולדאי. "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה", נמסר מהעירייה.

"על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח", הוסיפו בעירייה. "כפי שנכתב במכתב ששלח ראש העירייה לשרי הממשלה ולראש הממשלה בחודש יולי, צופה העירייה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו".

הודעת העירייה הובילה לתגובת נגד מצד לשכת ראש הממשלה: "ראש העיר ועיריית תל אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא-ראוי של תגובתם. בעקבות מדיניות ראש הממשלה נתניהו יצאו מישראל בהסכמה יותר מ-20 אלף מסתננים בעשר השנים האחרונות".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
"סגנון לא ראוי של תגובה". ראש הממשלה על רון חולדאי/ראובן קסטרו

לצדו של ראש הממשלה עמדה שרת התרבות מירי רגב. "מי שצריך להתבייש הוא ראש עיריית צפון תל אביב רון חולדאי שבצעד נוסף משלים את תכנית ההיפרדות שלו מדרום תל אביב ומפקיר את השכונה הישראלית ואת תושביה", נמסר מלשכתה. "אני מחזקת את ראש הממשלה על התנגדותו לסגירת בית ספר שבח מופת, עתיד דרום תל אביב חייב לעמוד לנגד עינינו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ליברמן לבנט, אתמול: "סדר עדיפויות לא נכון"

עניינו של בית הספר "שבח מופת" הגיע שלשום לישיבת הממשלה. שר הביטחון אביגדור ליברמן התפרץ לדבריו של שר החינוך נפתלי בנט ואמר כי שמע בכלי התקשורת על אודות החלטה של עיריית תל אביב לסגור את בית ספר "שבח מופת" בעיר, שאותו הגדיר "ספינת דגל בקליטת עלייה" ולפתוח במקומו "בית ספר לילדי פליטים". בהמשך התערבו השרים אופיר אקוניס ומירי רגב ו"תיקנו" את דברי ליברמן: "לא פליטים, מסתננים". ליברמן, שקיבל את ההערה, פנה בשנית לבנט ואמר: "מסתננים. זה מבטא סדר עדיפויות לא נכון ואני מקווה שתתערב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"ראש העירייה צריך להתבייש". נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

בשלב זה הפסיק ראש הממשלה את ליברמן ואמר: "זה נושא מעניין ונדון בו בישיבת הממשלה". אחרי שהוצאו המצלמות מהחדר העיר נתניהו לליברמן: "זו לא במה לטוקבקים". בתגובה להערתו של ליברמן, אמר בנט כי "החוק כרגע מחייב חינוך חובה. וזו החלטה של ראש העיר תל אביב. כל השאר זה פופוליזם".

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר אתמול בנט על רקע המתיחות בינו לבין ראש הממשלה: "אני חושב שראוי שראש הממשלה ייתן גב לשר החינוך שעובד מסביב לשעון ויחדול מהמתקפות".

בית הספר ייסגר לתושבי חוץ חדשים רק ב-2017

עיריית תל אביב החליטה לאחרונה לשנות את ייעודו של בית הספר "שבח מופת" בעיר בשל מצוקה מספרית בבתי הספר בעיר. העירייה התריעה כי כמות ילדי הזרים שצריכים להיקלט במוסדות החינוך גדולה מכמות התלמידים שיכול להכיל בתי הספר ביאליק-רוגוזין ובית הספר הירדן.

בעירייה חיפשו אחר פתרון לחובתם, במסגרת חוק חינוך חובה, לתת מסגרת לימודית לכל ילד שמתגורר בעיר. בתחילה העירייה דיברה על אפשרות של הקמת קריית חינוך לתושבי ילדי הזרים בגן לוינסקי אך בעקבות מחאת תושבי דרום תל אביב שקראו לא לפגוע בריאה הירוקה היחידה בשכונה, ניסו בעירייה לבדוק אופציה אחרת.

על פי העירייה, בבית הספר "שבח מופת" 75% מהתלמידים אינם תושבי העיר ולכן המצוקה במתן מענה לימודי לתושבי העיר הביא להחלטה להפוך את בית הספר ממוסד פרטי של רשת "עמל" למוסד עירוני שישרת אך ורק את תושבי האזור. ההחלטה התקבלה בעירייה לקראת תחילת שנת הלימודים הנוכחית והיא תיושם רק בדצמבר 2017 כחלק מתכנית רב-שנתית. כלומר, שנת הלימודים הנוכחית תחל כרגיל.

לפי התכנית, כל הילדים שכבר לומדים בבית הספר ימשיכו ללמוד בו אך לא ייקלטו תלמידים חדשים שהם אינם תושבי העיר. החל מהשנה הבאה תלמידי כיתה ז' שייקלטו יהיו אך ורק תושבי האזור, והתלמידים שלומדים בו כעת יסיימו את לימודיהם כרגיל. בתום התכנית הרב-שנתית המתחם ישוב חזרה לידי העירייה.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully