וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של בן חסין: הגענו להסכמה על העברת התרומות מזק"א

7.2.2017 / 13:38

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על כך שבזק"א העלו ספקות לגבי מניעי אביו של העצור במדינה ערבית בחשד לרצח - אמר בא כוחה של המשפחה כי הושג הסדר מול היו"ר יהודה משי זהב להעברת התרומות. זק"א: חייבים לוודא שהכסף לא עובר ליד פרטית

עריכה: ניר חן

משפחתו של בן חסין, העצור במדינת ערב בחשד לרצח נהג מונית, הגיעה להסכמה עם זק"א לפתיחת חשבון נאמנות בישראל שיסדיר את העברת כספי התמורות למשפחה. ההסכמה הגיעה לאחר הפרסום בוואלה! NEWS אתמול (שני), לפיו זק"א שוקלים להחזיר את כספי התרומות למשפחה עקב ספקות לגבי התנהגותו של אביו של חסין ומניעיו לקבלת הכסף.

בא כוחה של המשפחה, עו"ד אסף טל, אמר כי סיכם עם יו"ר זק"א יהודה משי זהב כי חשבון הנאמנות שייפתח יהיה על שמו, בישראל, ונציג מהמשפחה ייסע לחבל הארץ שבו עצור חסין כדי להעביר את הכסף למשפחה. "כך נוכל לפייס את עם ישראל והתקשורת, שחושדת במעשה רמייה של האב בפרסום סיפורו של הבן ובפרסום דרישות הכופר שלו", אמר טל. "עלו טענות שהכופר לא קיים בכלל, מיום שישי אני מדבר עם עו"ד חאלד חאלד, שמייצג את בן חסין באותה מדינה ערבית. אני לא יודע למה בזק"א מעלים את הטענות האלו, הם רק מוציאים לנו שם רע".

עוד בנושא:
"גויס סכום הכסף הנדרש לשחרור הישראלי שעצור במדינה ערבית"
ישראלי שנלחם בדאעש עצור במדינה ערבית ומואשם ברצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בזק"א באים בבקשות שונות ואחר כך יורדים מהן". חסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי טל, מאז התחילה הפרשה, בזק"א "באים בבקשות שונות ולאחר מכן יורדים מהן. בהתחלה עורך הדין האמריקני שלהם רצה לדעת שמשפחת נהג המונית לא מדאעש, כדי לוודא שהוא לא מעביר את הכסף לארגון טרור", הסביר. "אחרי זה הם ירדו מזה, וביקשו אישור שמתקיימת עסקה כזאת על ידי בית המשפט. בכל שנייה יש דרישה חדשה שצצה, לא ברור למה. הסברנו שאין מסמך כזה כי משפחת הנרצח רוצה לראות כסף, ואז הם יחתמו".

טל הוסיף כי היום הגיעו מהמדינה שבה עצור חסין מסמכים המאשרים את נכונות האירועים כפי שדיווח אביו. כעת, המסמכים מתורגמים לעברית. "מה שקרה אתמול זו התנהלות לא נכונה מצד זק"א", הבהיר. "אני כבר ביום שישי ביקשתי אסמכתא להימצאות הכסף והם סירבו לתת לנו אותה, גם עכשיו אנחנו לא יודעים אם אכן לזק"א יש כסף או לא". לפי טל, בינו לבין משי זהב יש הסכמה לפיה ישוחחו בשעות אחר הצהריים, יפתחו חשבון נאמנות ולאחר מכן יתקדמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

זק"א: "רוצים לוודא שיש עו"ד שהכסף מועבר אליו, ולא יד פרטית"

מוטי בוקצ'ין, דובר זק"א, הגיב לדברים ומסר לוואלה! NEWSכי עד עכשיו לא התקבל מסמך ממשי לידי הארגון. לדבריו, "אנחנו מחכים שהמשפחה תעביר לנו שיש לאן להעביר את הכסף, אנחנו רוצים לוודא שיש עו"ד שמעבירים אליו את הכסף ולא יד פרטית, ושיש מסמך מבית המשפט שמאשר שברגע שהמשפחה תקבל את הכסף אז הבחור ישוחרר. אנחנו רוצים עורכי דין שיקבלו מאתנו את הכסף בחשבון נאמנות, שיוודא שבאמת הכסף הולך רק למטרה הזו, כדי שלא יגידו אחרי זה שזה לא הסכום המלא רק המקדמה".

בוקצ'ין הוסיף כי כספי התרומות מגיעים מכספם האישי של תורמים, ועל כן בזק"א חייבים להיות "בטוחים ונעולים". לטענתו, בניגוד לדבריו של טל, הומצאו בפני האב האישורים לאיסוף התרומות. "הבאנו להם את כל האישורים שהכסף נמצא בארצות הברית, מה שהדליק לנו נורה הוא שברגע שגייסנו את הכסף, השר איוב קרא כעס עלינו למה הודענו על זה, כי הם רוצים להמשיך ולגייס כסף באמצעות הארגון 'כרמי ירושלים'. ארגון זק"א הוא לא ארגון קיקיוני, הוא קיים 30 שנה, לא נמציא פנטזיה בשביל כותרת בעיתון".

חסין, צעיר בן 20, שנלחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה ערבית, שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מואשם ברצח ונמצא במעצר זה שנה וחצי. תקרית הרצח אירעה ימים בודדים לאחר שהגיע חסין למדינה כדי לסייע לכוחות מקומיים להילחם בארגון דאעש. חסין מואשם שביוני 2015, במהלך נסיעה במונית במדינה הערבית, הוא רצח את הנהג ככל הנראה אחרי עימות שהחל ביניהם כשהנהג גילה את זהותו ואיים לחשוף כי הוא ישראלי ויהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully