וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גויס סכום הכסף הנדרש לשחרור הישראלי שעצור במדינה ערבית"

25.1.2017 / 17:36

זק"א הודיעו כי בסיוע מאות תורמים הושג 120 אלף דולר לשחרורו של בן חסין שנלחם מול דאעש ומואשם ברצח. במקביל, עמותה נוספת הצליחה לגייס 50 אלף דולר לטובת המטרה. אביו: "אנחנו במרוץ נגד הזמן"

עריכה: ניר חן

ארגון זק"א הודיע היום (רביעי) כי הוא הצליח לגייס את הכסף הנדרש לשחרורו של בן חסין, הישראלי שמואשם ברצח ועצור במדינה ערבית. "עמדנו ביעד", הודיעו בארגון, "בסיוע מאות אנשים בעלי חסד מישראל ומהעולם גייסנו את הסכום הנדרש לשחרור היהודי העצור במדינה אסלאמית". הארגון הצליח לגייס בתוך פחות מיממה 120 אלף דולר, הסכום הנדרש לתשלום הכופר לשחרורו.

מבצע הגיוס התחיל אמש בשעות הערב המאוחרות. יהודה משי זהב, יו"ר הארגון, יצא בפנייה במטרה לגייס את הכסף שיעזור לחסין להשתחרר מהכלא ולחזור לישראל בריא ושלם. "קיבלנו פנייה נרגשת מאביו של העצור וממשרד החוץ להיכנס לתמונה ולסייע בגיוס הסכום הנדרש לשחרורו", אמר משי זהב. "הבנו מיד שהזמן לא לטובתנו, כי המשפט אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב, ואם לא ישולם הכופר כפי שסוכם במשא ומתן עם השלטונות, יש סיכוי גדול שיוחלט להטיל עליו עונש מוות. בסיוע אנשים עם לב חם, מהארץ ומהעולם הצלחנו לעמוד ביעד ולגייס את הסכום הנדרש. בימים הקרובים הכסף יועבר למדינה האסלאמית בתקווה ובתפילה שהם יעמדו בהסכם והוא ישוחרר לחופשי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פנינו לכל עם ישראל שייתרמו להחזיר את בן הבייתה". בן חסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, עמותה נוספת פועלת לגיוס כסף שישמש לשחרורו של חסין לקראת יום ראשון אז צפוי להיגזר דינו של חסין. עד כה גייסה עמותת כרמי העיר בירושלים כ-50 אלף דולר מתרומות ובמקביל הקימה קמפיין למימון המונים לאיסוף תרומות באינטרנט. הקמפיין הוקם אתמול עם הסרת צו איסור הפרסום על מעצרו של חסין באשמה לרצח.

"קיבלנו פנייה מלשכת השר איוב קרא לעזור בגיוס תרומות", סיפר יהודה אזרן מהעמותה, "ברגע שהעסק יצא מהצנזורה התחלנו עם הקמפיין. חיכינו חודשים רבים כדי לגייס את הכסף. ברגע שהתבקשנו – העמדנו את העמותה, פנינו לכל התורמים ולעם ישראל שירתמו להחזיר את בן הביתה". לדבריו של אזרן, עד כה גייסו 50 אלף דולר במוקד הטלפוני והמטרה של הגיוס האינטרנטי היא 400 אלף שקלים. עד כה גויסו בקמפיין ב"הד סטארט" מאות שקלים בלבד. העמותה יצאה בקריאה לציבור לבוא ולסייע ולתמוך בקמפיין האינטרנטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איוב קרא ואביו של אדם חסין, הישראלי שנלחם בדאעש ומואשם ברצח נהג מונית במדינה ערבית זרה. פייסבוק, צילום מסך
איוב קרא ואילן חסין/צילום מסך, פייסבוק

אני מבקש מהציבור ומכל אחד שיכול לעזור לנו, אפילו בשקל אחד, אנחנו במרוץ נגד הזמן. ביום ראשון ייקבע גזר הדין ואני מנסה לקבל הארכת זמן, אבל זה לא בטוח", אמר אילן, אביו של חסין, "מדובר בעונש של 25 שנות מאסר או עונש מוות. הזמן הולך ואוזל. גם אם נגייס את הכסף, צריך להעביר אותו ואין לנו זמן. אני מאתמול בלחץ. כבר שנה ושבעה חודשים אני בלחץ". עוד הוא הוסיף כי אתמול הוא שוחח עם בנו: "הוא אמר לי 'אני דואג, לא נשארו לי הרבה ימים. אני כבר כל כך הרבה זמן שם והממשלה לא עזרה לי. למה לא עשו כלום?'. אני מקווה שעכשיו הציבור יעזור לנו". במקביל, היות וחסין הוא בעל אזרחות קנדית, הקונסוליה הקנדית הודיעה כי היא עוקבת אחר הדיווחים בתקשורת וכי פקידיה נמצאים בקשר עם הרשויות המקומיות כדי לקבל מידע נוסף ולספק סיוע.

אתמול הותר לפרסום כי חסין, צעיר בן 20, שנלחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה ערבית, שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מואשם ברצח ונמצא במעצר זה שנה וחצי. תקרית הרצח אירעה ימים בודדים לאחר שהגיע חסין למדינה כדי לסייע לכוחות מקומיים להילחם בארגון דאעש. חסין מואשם שביוני 2015, במהלך נסיעה במונית במדינה הערבית, הוא רצח את הנהג ככל הנראה אחרי עימות שהחל ביניהם כשהנהג גילה את זהותו ואיים לחשוף כי הוא ישראלי ויהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully