וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלארוס: העליון קבע כי הבלוגר הישראלי-רוסי יוסגר לאזרבייג'ן

דנה ירקצי וסוכנויות הידיעות

7.2.2017 / 13:19

עתירתו של אלכסנדר לפשין - שנעצר לאחר ביקור במחוז בדלני - נדחתה, והוא צפוי להיות מועבר לידי הרשויות בבאקו, חרף התנגדות רוסיה, ארמניה וישראל. נשיא בלארוס: "אנחנו חייבים להסגיר אותו על פי התקנות"

צילום: Armenia Media, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון בבלארוס, קבע היום (שלישי) כי הבלוגר הישראלי-רוסי אלכסנדר לפשין, שנעצר בסוף השנה שעברה לאחר שהביע ביקורת על הממשל באזרבייג'ן, יוסגר לשלטונות בבאקו. זאת, לאחר שנדחתה עתירתו בכל הערכאות.

בסוף השבוע התבטא נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בנושא, וקרא לרשויות להשלים את הליך הסגרתו, חרף עמדתן המנוגדת של ממשלות רוסיה, ארמניה וישראל. "אזרבייג'ן פנתה לאינטרפול, לא אלינו", הבהיר לוקשנקו, בהתייחסות להוצאת צו מעצר בגוף המשטרה הבינלאומי. "עצרנו אותו בהתאם להחלטת אינטרפול, ואנחנו חייבים להסגיר אותו לידי אזרבייג'ן, כפי שמחויב מכל התקנות והחוקים".

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: סרקוזי יעמוד לדין בגין מימון קמפיין הבחירות לנשיאות
"הרג שיטתי": דוח חדש חושף תלייה המונית של אסירים בכלא הסורי
מנהיג הימין הקיצוני בהולנד פרסם תמונה מזויפת של יריבו: "תומך חמאס"

אלכסנדר לפשין, בלוגר ישראלי-רוסי שנעצר בבלארוס. פייסבוק, צילום מסך
רוסיה, ארמניה וישראל מתנגדות להסגרה. לפשין/צילום מסך, פייסבוק

מעצרו של לפשין, שהעביר ביקורת בחודשים האחרונים על הממשל באזרבייג'ן ועל הנשיא, בוצע לבקשת המשטר האזרי, לאחר שביקר במחוז נגורנו-קרבאך, שארמניה ואזרבייג'ן טוענות לריבונות עליו – כך טענה משפחתו של לפשין באמצעות עמוד הפייסבוק שלו. החוק האזרי דורש תיאום עם הרשויות בבאקו לפני ביקור במחוז, אולם לפשין לא עשה זאת. במקביל, בכלי תקשורת באזרבייג'ן וברוסיה דווח כי באקו הוציאה צו מעצר בינלאומי נגד הבלוגר בגין הפרת חוקי ההגירה.

הרשויות בבלארוס רואים בלפשין אזרח רוסי, אך משרד החוץ הישראלי פועל לסייע לו דרך השגרירות בבלארוס. בחודש דצמבר העבירה ירושלים בקשה לרשויות בבלארוס להימנע מהסגרתו. ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב פרסם הצהרה בשבוע שעבר ובה הודיע כי מוסקבה תתנגד לכל הסגרה של אזרח רוסי למדינה שלישית.

בת זוגו של לפשין התייחסה למעצר וטענה כי ההליך המשפטי לקה בחסר. "החליטו על ההסגרה בתוך יומיים ועורכי הדין קיבלו את החומרים שלוש שעות לפני הדיון", כתבה בת הזוג בעמוד הפייסבוק של לפשין. "במילים אחרות, אם החליטו להסגיר אז יסגירו, ללא קשר לעברות על החוק, לתהליך קלוקל, להסתרת מידע מעורכי הדין, ואפילו להסתרת העובדה שהיינו צריכים לקבל שימוע. את אלכסנדר אבטחו שישה שוטרים שהרחיקו ממנו כל הזמן את עורכי הדין. את כל זה ראיתי בעיניים שלי".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בעניינו של מר לפשין ונמצאים בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בצינורות דיפלומטים וקונסולריים".

(עדכון ראשון: 12:41)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנת תמיכה בבלוגר הישראלי-רוסי אלכסנדר לפשין מול שגרירות בלארוס, אוסטרליה, 27 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הפגנת תמיכה בלפשין, מונטריאול, קנדה, השבוע/צילום מסך, טוויטר
הפגנת תמיכה בבלוגר הישראלי-רוסי אלכסנדר לפשין מול שגרירות בלארוס, אוסטרליה, 27 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הפגנת תמיכה בלפשין מול שגרירות ארמניה, קנברה, אוסטרליה, לפני כשבועיים/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully