וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בבלארוס: הבלוגר הישראלי יוסגר לאזרבייג'ן

דנה ירקצי רומן רייב

26.1.2017 / 21:40

אלכסנדר לפשין נעצר בחודש שעבר במינסק לאחר שהביע ביקורת על הממשל האזרי. בית המשפט המקומי הורה כי הוא יוסגר לבאקו, אך הוא צפוי לערער על ההחלטה. בת זוגו: "מידע הוסתר מעורכי הדין, כל התהליך היה קלוקל"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העירוני במינסק, בירת בלארוס, קבע היום (חמישי) כי הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין, שנעצר בחודש שעבר לאחר שהביע ביקורת על הממשל באזרבייג'ן, יוסגר לשלטונות בבאקו. זאת, לאחר דחיית עתירתו. לפשין מחזיק באזרחות ישראלית ורוסית והנציגים הדיפלומטים משתי המדינות נכחו בדיון. כעת ללפשין יש עשרה ימים לערער לבית המשפט העליון במדינה, ולפי כלי תקשורת בבלארוס, עורכי דינו הודיעו שכך יעשו.

מעצרו של לפשין, שהעביר ביקורת בחודשים האחרונים על הממשל באזרבייג'ן ועל הנשיא, בוצע לבקשת המשטר האזרי, לאחר שביקר במחוז נגורנו-קרבאך, שארמניה ואזרבייג'ן טוענות לריבונות עליו – כך טענה משפחתו של לפשין באמצעות עמוד הפייסבוק שלו. החוק האזרי דורש תיאום עם הרשויות בבאקו לפני ביקור במחוז, אולם לפשין לא עשה זאת. במקביל, בכלי תקשורת באזרבייג'ן וברוסיה דווח כי באקו הוציאה צו מעצר בינלאומי נגד הבלוגר בגין הפרת חוקי ההגירה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו מגיב לריאיון ברק בוואלה! NEWS: "ניסיון הפיכה שלטונית"
נשיא מקסיקו ביטל את פגישתו את טראמפ: "לא נשלם על החומה"
צ'ילה: שישה הרוגים בשריפות היער הקשות ביותר בהיסטוריה של המדינה

אלכסנדר לפשין, בלוגר ישראלי-רוסי שנעצר בבלארוס. פייסבוק, צילום מסך
הוחלט כי יוסגר לשלטונות בבאקו. לפשין/צילום מסך, פייסבוק

הרשויות בבלארוס רואים בלפשין אזרח רוסי, אך משרד החוץ הישראלי פועל לסייע לו דרך השגרירות בבלארוס. ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב פרסם הצהרה בשבוע שעבר ובה הודיע כי מוסקבה תתנגד לכל הסגרה של אזרח רוסי למדינה שלישית. לאור הדברים אלה ייתכן כי הרוסים יפעילו לחצים על מינסק כדי למנוע הסגרתו.

בת זוגו של לפשין התייחסה למעצר וטענה כי ההליך המשפטי לקה בחסר. "החליטו על ההסגרה בתוך יומיים ועורכי הדין קיבלו את החומרים שלוש שעות לפני הדיון", כתבה בת הזוג בעמוד הפייסבוק של לפשין. "במילים אחרות, אם החליטו להסגיר אז יסגירו, ללא קשר לעברות על בחוק, לתהליך קלוקל, להסתרת מידע מעורכי הדין, ואפילו להסתרת העובדה שהיינו צריכים לקבל שימוע. את אלכסנדר אבטחו שישה שוטרים שהרחיקו ממנו כל הזמן את עורכי הדין. את כל זה ראיתי בעיניים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully