וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות גילו הצעיר: הורשע נער שהפיץ סרטון מיני לחבריו

6.2.2017 / 20:15

בן ה-14 הועמד לדין לאחר שצילם יחסי מין שקיים עם נערה ללא ידיעתה. לאחר שבית משפט השלום החליט שלא להרשיעו בשל גילו, התקבל ערעור המדינה והשופטים פסקו כי הנער ייענש. "צריכה להיות אפס סובלנות כלפי עבירות אלו"

אילוסטרציה אלימות ברשת, בי"ס גוונים, ראש העין. 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
הפיץ את הצילום לשבעה חברים/ראובן קסטרו

נער בן 14 שהועמד לדין בגין הפצת סרטוני מין הורשע השבוע בעבירת פגיעה בפרטיות למרות גילו הצעיר, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המדינה. הנאשם, שקיים יחסי מין עם המתלוננת, הציב את הטלפון הנייד שלו בסלון ביתו וצילם את המתרחש ללא ידיעתה. לאחר מכן, הפיץ את הצילום ללפחות שבעה נערים, וחשף בפניהם מי הם המופיעים בסרטון.

לאחר שבית משפט השלום בתל אביב החליט שלא להרשיעו בשל גילו הצעיר, הרכב של שלושה שופטים מבית המשפט המחוזי קבע כי "הימנעות מהרשעה במקרה זה אינה ראויה ואינה נותנת ביטוי נכון למכלול האינטרסים בהם צריך להתחשב".

לטענתם, אי הרשעה הייתה נותנת משקל יתר לגיל הנאשם ומתעלמת מהתמונה המורכבת. הם טענו כי לא ניתן משקל מספיק למתלוננת, לנזק שנגרם לה ולצורך להגן עליה ועל קורבנות פוטנציאליים בתחום נפיץ זה. עוד הדגישו השופטים כי המסר האמור לצאת מבית משפט, צריך להיות ברור וחד ולא נתון לפרשנויות וכי "יידע כל בן נוער, כי הקשה על מקש עלולה לגרור לגביו תוצאות קשות לצד הכיעור והפגיעה שבמעשה".

עו"ד סולי לביא מפרקליטות מחוז תל אביב מסר: "בפסק דין זה, הועבר מסר חד וברור לפיו תהא אפס סובלנות כלפי נאשמים שעוברים עבירות מעין אלו, גם אם הם קטינים". לדבריו, "על כל בן נוער לדעת שאם יפיץ סרטון או תמונה בעלת אופי מיני, יהיו לכך השלכות קשות על חייו בדמות הרשעה פלילית".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: ראש עיריית צפת הוא הבכיר שנעצר בחשד לשחיתות
המשטרה נגד ה"אלטעזאכן": מבצע אכיפה במודיעין להשקטת הרעש
המשטרה בודקת אם יש התיישנות על האישום החמור ביותר נגד קסטיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully