וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בודקת אם יש התיישנות על האישום החמור ביותר נגד קסטיאל

6.2.2017 / 13:06

יזם הנדל"ן, שמואשם בשישה מקרי אונס ועבירות מין, הגיע לדיון בתנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. סנגוריו טענו כי האירוע החמור ביותר שבו הוא הואשם, אירע ב-2006 ולא ב-2007. מלבדו, עומד נגדו אישום אונס נוסף וכמה ניסיונות אונס

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

המשטרה בודקת בימים אלה אם חלה התיישנות על אישום האונס החמור ביותר נגד יזם הנדל"ן אלון קסטיאל - כך עולה מדבריהם של עורכי דינו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם מתקיים דיון בתנאי מעצרו. קסטיאל מואשם בשני מקרי אונס ובשורה של ניסיונות אונס, מעשים מגונים ומעשים מגונים בכוח. אם אכן יתגלה שחלה התיישנות על אחד ממקרי האונס, הפרקליטות עשויה לחזור בה מהאישום.

לטענת הסנגורים של קסטיאל, רועי בלכר ומיטל דנינו, בעת מסיבת החברה שבה התקיימה לכאורה העבירה, בשנת 2007, הוא כבר לא עבד בחברת רואי החשבון עם המתלוננת - מאחר שסיים להיות מועסק בה ב-2006. הסנגורים פנו עם הטענה לפרקליטות מחוז תל אביב, שהחזירה להשלמת חקירה את התיק. לפי כתב האישום, קסטיאל אנס את האישה לאחר מסיבת פורים בשנת 2007 כשהרגישה מעורפלת, "שלא בהסכמתה, למרות שבכתה ולמרות התנגדותה".

עוד בוואלה! NEWS:
בבית ההורים ובמועדונים - עם אלכוהול: אלון קסטיאל מואשם באונס ועבירות מין
פרשת קסטיאל: איש תקשורת לשעבר חשוד בשיבוש הליכי חקירה
התפתחות בחקירת קסטיאל: שתי נשים נוספות התלוננו נגדו

דיון במעצרו של אלון קסטיאל המואשם באונס והטרדה מינית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 6 בפברואר 2017. מגד גוזני
"נשקפת מסוכנות של ממש". קסטיאל, היום/מגד גוזני

בבקשת הפרקליטות להארכת מעצרו עד לתום ההליכים נכתב כי "נשקפת מסוכנות של ממש, נוכח מאפייני העבירות בהן הוא מואשם הכוללים ניצול מתלוננות הנתונות תחת השפעת אלכוהול, נוכח ריבוי המעשים, משך הזמן בהן ביצע את העבירות על פני כעשור ועד לעת האחרונה, ובשים לב ליחסו המחפיץ של המשיב כלפי נשים, העולה, לא אחת, מגרסאותיו שלו עצמו".

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רוני מודריק מהפרקליטות, מתאר שישה מקרים. האישום השני מתייחס לאירוע נוסף מאותה השנה, אז אנס קסטיאל לכאורה אישה שהגיעה למועדון שהיה בבעלותו. על פי כתב האישום, הוא הזמין אותה ואת חבריה לשתות אלכוהול על חשבונו, ואחר כך הוביל את המתלוננת לחדר אחורי, שם אנס אותה למרות שאמרה לו כי אינה מעוניינת בו וכי יש לה חבר. הוא חדל והרפה ממנה רק לאחר שבן זוגה התקשר לטלפון הנייד שלה.

על פי האישום השלישי, קסטיאל ניסה לאנוס ידידה שלו בשנת 2013, לאחר בילוי משותף במועדון "הרדיו". הנאשם שב לביתה של המתלוננת, ונשכב במיטתה למרות שהורתה לו לישון על הספה. במהלך הלילה, על פי כתב האישום, הוא ניסה לאנוס אותה פעמים רבות. כמה חודשים לאחר מכן הזמין קסטיאל את אותה המתלוננת ללון בבית הוריו לאחר בילוי משותף, וניסה לאנוס אותה כמה פעמים במהלך הלילה, בחדר שבו לנה אישה נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דיון במעצרו של אלון קסטיאל המואשם באונס והטרדה מינית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 6 בפברואר 2017. מגד גוזני
כתב האישום מתאר שישה מקרים. קסטיאל, היום/מגד גוזני

במקרה נוסף המתואר בכתב האישום, קסטיאל ניסה לנשק אישה שפגש במועדון "הבוטלג", אולם זו אמרה לי כי היא לא מעוניינת. על פי כתב האישום, קסטיאל הזמין עבורה משקה, ולאחריו היא חשה ברע, הקיאה והתעלפה בשירותים. למרות שביקשה להזעיק ידיד שלה, קסטיאל גרר אותה, על פי כתב האישום, יחד עם אדם נוסף אל מחוץ למועדון והסיע אותה לבית הוריה – שם ניסה לאנוס אותה וביצע בה מעשה מגונה ללא הסכמתה, ולמרות שהביעה התנגדות.

סעיף האישום החמישי מתאר מקרה משנת 2010, אז קסטיאל היה עם המתלוננת במועדון "הבלוק". השניים הסיעו מבלה נוספת לביתה, ולאחר שזו ירדה מהמכונית, המתלוננת עברה למושב הקדמי, ואז אחז בה לכאורה קסטיאל וניסה בכוח לנשקה בפניה ובצווארה למרות שהבהירה לו שאינה מעוניינת. רק לאחר שהנוסעת הנוספת שבה לרכב, שחרר הנאשם את אחיזתו והמתלוננת יצאה מהרכב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה במתלוננות נגד קסטיאל, דצמבר 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה האחרון המתואר בכתב האישום, מחודש פברואר 2015, קסטיאל והמתלוננת עמדו ליד הבר במועדון הבלוק, והוא הזמין אותה לשתות משקה אלכוהולי על חשבונו. במהלך השיחה בין השניים, הניח קסטיאל, על פי כתב האישום, את ידו על חזה שלא בהסכמתה. המתלוננת הדפה אותו והתרחקה ממנו. לאחר זמן קצר שבה לבר כדי להתעמת איתו על מעשיו, ובתגובה, כך על פי כתב האישום, שלח קסטיאל שוב את ידו והניח אותה על חזה.

פרקליטתו של קסטיאל, עו"ד מיטל דנינו, מסרה כי "טרם קיבלנו את חומר הראיות ולכן קשה לי להתייחס לגופו של עניין. מה שכן אפשר להגיד זה ששמענו בהתחלה על 14 מקרים וכרגע נותרנו עם שישה".

בדיקה המשטרתית נגד קסטיאל החלה לאחר שעדויותיהן של כמה נשים עלו לאתר "המקום הכי חם בגיהנום". בעקבות עדויות אלה הוא הורחק מכמה מועדונים בתל אביב - "הבלוק", "דלי", "ברקפסט" ו"הפנדה". במגזין העיתונאי העצמאי פורסמו שבע עדויות של נשים שסיפרו על תקיפות מיניות שביצע בהן לכאורה היזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully