וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס דחה הצעה ישראלית להחליף נעדר ישראלי באסיר מהארגון

לפי דיווח ברשת ב' מפי מקורות בארגון, חמאס סירב לעסקת שבויים שבמסגרתה יוחזרו אחד משני הישראלים המוחזקים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, בתמורה לאחיו של בכיר חמאס העצור בישראל ולוקה בנפשו. "חמאס דורש 'עסקה שלמה' – או כלום"

צילום: המכון למדיניות נגד טרור, עריכה: מתן חדד

חמאס דחה הצעה ישראלית לעסקת שבויים, שבמסגרתה יוחזר אחד משני הישראלים המוחזקים בידי חמאס בעזה – אברה מנגיסטו והישאם א-סייד – בתמורה לאחיו של בכיר בחמאס העצור בישראל – כך דווח הבוקר (ראשון) ברשת ב'. על פי הדיווח, הארגון התנגד לעסקה, בטענה כי הוא דורש "עסקה שלמה, או כלום", כלשונו.

על פי ההצעה, העציר, בילאל רזאיינה, פעיל חמאס הלוקה בנפשו שנעצר לפני כחודשיים, יוחלף על בסיס הומניטרי במנגיסטו או בא-סייד, שסובלים גם הם מבעיות נפשיות. בתוך כך, מקור בחמאס מסר לרשת ב' כי הארגון יברך על מעורבות של מצרים בסוגיה, אך כי המצרים לא הביעו נכונות לתווך בפרשת הנעדרים הישראלים בעזה.

עוד בוואלה! NEWS:
מפקד מג"ב על הפעילים שתקפו שוטרים בעמונה: "אוכלוסייה לא נורמלית"
"שרביט קסמים" משלים את ההגנה על העורף: "אין דומה לו בעולם"
מונעים את הפיגוע הבא? הושלמה חומה של עשרה ק"מ בדרום הר חברון

חמושים של חמאס במהלך הפגנה ברצועת עזה. רויטרס
הארגון יברך על מעורבות מצרים במשא ומתן. חמאס/רויטרס

לפני כשבועיים הבהירו גורמים פלסטינים וישראלים לוואלה! NEWS כי המשא והמתן בין ישראל לחמאס בנוגע להשבת שלושת האזרחים הישראלים שנכנסו לרצועת עזה וגופותיהם של שני חיילי צה"ל המוחזקים בידי חמאס תקוע. המבוי הסתום במגעים, על פי הגורמים המעורים בפרטי המשא ומתן, נובע בעיקר מהתנאי המוקדם שהציב הארגון הפלסטיני, לשחרור כל אסירי חמאס ששוחררו בעסקת שליט בשנת 2011 ונעצרו מחדש במהלך מבצע "שובו אחים" בשנת 2014, עוד לפני שמתחיל המשא ומתן על השבת האזרחים וגופות החיילים הישראלים.

על פי חמאס, מדובר ב-58 אסירים, שאותם דורש הארגון לשחרר בשלב הראשון, ואילו מקורות שונים הסבירו לוואלה! NEWS כי ישראל מסרה את הסכמתה לשחרור אותם אסירים אך ורק במסגרת העסקה הכוללת, ורק אם הם אינם מואשמים בניסיונות פיגוע או תכנון פיגוע בתקופה שלאחר שחרורם ב-2011.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשא ומתן תקוע. מפגינים למען שחרור מנגיסטו מול בית ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע זה, מקור בחמאס אמר לרשת ב' כי מצרים דורשת מחמאס להסגיר לידיה עשרה מבוקשים, חלק מהם מרצועת עזה וחלקם מצרים. ואולם, לדברי המקור, כמה מהשמות שהועברו לחמאס ממצרים כלל לא נמצאים ברצועה, ואין בהם אנשי חמאס.

בשבוע שעבר דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי משלחת של מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה יצאה למצרים דרך מעבר רפיח, במסגרת הידוק הקשרים בין הצדדים. גורם בחמאס המעורה בפרטי המגעים מסר כי בראש המשלחת עומד סגן שר הפנים בממשלת חמאס, תופיק אבו נעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully