וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: יעדי המחלקה היהודית בשב"כ נעצרו יום לפני פינוי עמונה

שני פעילים הנחשבים ליעדים של המחלקה, נעצרו בנסיעה בכביש שש. מאיר אטינגר, היעד מספר אחת של הארגון, נעצר במהלך הפגנת מחאה בירושלים ביום הפינוי. עורך דינם: "התנהלות חסרת רסן של המשטרה"

צילום: גדעון צנטנר

(פעילי ימין טוענים לאלימות מצד השוטרים במהלך פינוי עמונה, אתמול)

שלושה צעירים פעילי ימין המוכרים היטב לכוחות הביטחון נעצרו בידי המשטרה ביום שלישי האחרון, יממה לפני פינוי המאחז עמונה. לוואלה! NEWS נודע כי נגד שני עצורים, שהפרו צו אלוף האוסר עליהם לעמוד בקשר ולהיפגש עם האחרים, הוגש כתב אישום ביום הפינוי עצמו בגין הפרת הוראה חוקית.

אולם, בקשת המעצר בעניינם נדחתה על ידי בית משפט השלום בירושלים שקבע כי לא הוכח קשר בין הפרת הצו לכאורה לבין פינוי המאחז והם הושמו במעצר בית במקום. במקביל, נעצר גם מאיר אטינגר, המוכר כיעד מס' 1 של החטיבה היהודית בשב"כ במהלך הפגנת מחאה נגד הפינוי.

מעצרם של פעילי הימין הקיצוני מעיד על המאמץ המודיעיני שהשקיעו היחידה לפשיעה לאומנית במחוז שי והשב"כ לקראת הפינוי בעמונה במטרה למנוע פעילות תג מחיר. המעצרים עשויים ללמד על מעקב צמוד אחר יעדי המחלקה היהודית במטרה למנוע מהם לבצע פעילות עבריינית.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסיון חיסול בחולון: עבריין נפצע קשה יחד עם חמשת ילדיו
"איך אפשר לארוז הבית שבנית?": המפונים שבו לעמונה בדמעות
טראמפ: איראן משחקת באש, אני לא נחמד כמו אובמה

עימותים עם שוטרים במהלך פינוי המאחז עמונה. פברואר 2017. ראובן קסטרו
שוטרים מתעמתים עם צעירים במהלך פינוי עמונה, אתמול/ראובן קסטרו

ביום שלישי האחרון, יממה לפני תחילת הפינוי, עצרה המשטרה רכב שנסע בכביש שש לכיוון דרום. ברכב נסעו נועם ווגנר, מרדכי מאייר, דוד חסדאי, משה אורבך וצעיר נוסף. מדובר ביעדים מרכזיים של המחלקה היהודית בשב"כ. אורבך עצמו שוחרר רק השבוע ממאסר ממושך לאחר שהורשע בעבירה של המרדה.

כבר למחרת הוגש נגד ווגנר וחסדאי, שנהג ברכב, כתב אישום בגין הפרת צו של מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, שצומצם מאוחר יותר בצו דומה של מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק. שמות העצורים המופיעים בבקשה מוכרים היטב לשב"כ וליחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית (ימ"ר) ש"י. חלקם מוגדרים במשטרה כגורמים שהיו חלק מפעילות לא חוקית "שעשוייה לסכן חיים ורכוש".

בבקשה למעצרו של חסדאי עד תום ההליכים נכתב כי האלוף נומה חתם על הצו "לאחר שהשתכנע כי טעמים ביטחוניים מחייבים זאת וכי הדבר נחוץ והכרחי בשל טעמי ביטחון החלטיים, לשם שמירה על ביטחון האזור ועל הסדר הציבורי מפני הסיכון הטמון בפעילותו האסורה".

המשטרה טענה ל"מסוכנות גבוהה" אך השניים נשלחו למעצר בית

חסדאי עצמו הורשע רק לפני כשבועיים בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות בגין ריסוס פניו של נהג מונית ערבי בירושלים בגז מדמיע. יחד עם זאת זוכה חסדאי מעבירה דומה שנכללה בכתב האישום ושעסקה בתקיפתו של נהג מונית אחר. השופט אמנון כהן סירב לקבל את קביעת המשטרה כי האירוע בוצע ממניע גזעני, קיבל את טענות הסנגור, עו"ד דוד הלוי, וקבע כי לא ניתן לקבוע האם התקיפה בוצעה כאקט אידאולוגי. "לא ידוע על סממן חיצוני המלמד על היותם של נהגי במוניות ממוצא ערבי", כתב.

עם זאת, לחסדאי הרשעות קודמות אחרות, חלקן בהפרת הוראות חוקיות ובתקיפות שוטרים. בדיון המעצר בעניינו שנערך השבוע טען נציג המשטרה כי חסדאי "לא נענה לצווים שיפוטיים" והוסיף כי "המסוכנות גבוהה היום לנוכח פינוי עמונה". הוא הוסיף: "העובדה שנפגשו אתמול (חסדאי ויתר המעורבים, א"ס) והסיכון בפעולות של תג מחיר בעת הזאת יכולים להבעיר את האזור". לווגנר אין למעשה עבר פלילי, אולם הוגש נגדו כתב אישום בגין הפרת הוראה חוקית. השניים מוכרים היטב לשב"כ ולמשטרה כפעילי ימין שמסוכנות נשקפת מהם, כשנגד כולם קיימים חומרים מודיעיניים הכוללים מעקב.

הפגנה נגד פינוי עמונה בגבעת אסף שליד בית אל, פברואר 2017. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
צעירים מוחים נגד פינוי עמונה בקרבת המאחז גבעת אסף, ביום הפינוי/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

באשר לכתב האישום שהוגש ביום רביעי טענו השניים בדיון המעצר, באמצעות עו"ד עדי קידר, כי הנוסעים הנוספים ברכב נסעו לביקור ב"קברי צדיקים" וכי לא התקיימה ביניהם "פגישה" כפי שאוסר הצו. לדברי חסדאי ברגע שהבחין כי האנשים שנמצאים עמו ברכב ושביקשו לנסוע עמו לעלייה לקברים הם אלו שמופיעים בצו האלוף, לא דיבר עמם לאורך כל הנסיעה.

שופט בית משפט השלום, דוד שאול גבאי ריכטר, קבע בהחלטתו כי גרסתם של השניים הינה "תמוהה ולא הגיונית בעליל". אולם, לצד זאת הוא מתח ביקורת על המשטרה. "הטענה לקשר בין פינוי עמונה לבין מפגשם הלא מקרי של המשיבים היא בגדר קפיצת הדרך ולא ניתן לקבלה, שכן לא הוצגה ולו ראשית ראייה ביחס לכך". השופט ריכטר אף דחה את בקשת המעצר וקבע כי מדובר בבקשה "מופרזת שהוגשה ללא יחס לעובדות המקרה". המשטרה הגישה ערר על החלטה זו, אולם בסופו של דבר הושת על השניים רק מעצר בית.

במקביל, נודע לוואלה! NEWS כי פעיל הימין המוכר, מאיר אטינגר, נעצר אף הוא השבוע בצל אירועי עמונה. אטינגר נעצר ביום רביעי ביחד עם מספר קטינים נוספים בעת שהפגינו נגד פינוי עמונה בשער הכותנה בהר הבית. נציג המשטרה אמר כי אטינגר ויתר החשודים חסמו ממוסלמים את הכניסה להר והניפו שלטים עליהם נכתבו "דברי הסתה", וייחס את מעשיהם לפינוי המאחז. שופטת בית משפט השלום בירושלים, מיקה בנקי, קבעה בהחלטתה כי "מטרת החשודים הייתה פרובוקציה גרידא" וקיבלה את בקשת המשטרה להרחיקם מכל שטחי העיר העתיקה, למעט מהכותל המערבי.

"המשטרה מבקשת להביא לסתימת פיות"

מעו"ד דוד הלוי, שייצג את חסדאי ווגנר, נמסר: "הבקשה לעצור את מרשיי רק משום ששהו יחדיו הוא תיאטרון האבסורד בהתגלמותו. יש בכך כדי להצביע על פאניקה והתנהלות חסרת רסן של המשטרה. למעשה, באדיבות המשטרה 'זכו' מרשיי לשהות יחדיו בתא ולהיות בקשר רציף עד לשיחרורם וזאת כאשר המשטרה טוענת כי עצם השהייה יחדיו מצריך את מעצרם עד תום ההליכים. בתי המשפט דחו ניסיון זה על הסף והדברים מדברים בעד עצמם".

בתגובה למעצרו של אטינגר, המיוצג אף הוא על ידו, מסר עו"ד הלוי: "מרשיי בסך הכל ביקשו למחות כנגד הפינוי ללא אלימות כשהם נושאים שלטים. מעצרם הברוטלי כמו גם שחרורם המידי מצביע על חוסר ריסון מוחלט מצד המשטרה שמבקשת להביא לסתימת פיות בדרך של ביצוע מעצרים".

עימותים עם שוטרים במהלך פינוי המאחז עמונה. פברואר 2017. ראובן קסטרו
שוטרים במהלך פינוי בית הכנסת בעמונה, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully