וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האלימות הקשה נגד השוטרים בעמונה: רק 3 פעילי ימין נעצרו

כ-60 שוטרים נפצעו בפינוי המאחז הבלתי חוקי, כששיא האלימות נרשם בפינוי בית הכנסת. אתמול שוחררו 12 פעילים לבתיהם והיום נעצרו עוד שלושה. מנגד, למרות הטענות לאלימות משטרתית מצד המתנחלים - רק תלונה אחת הוגשה למח"ש. בתיעוד: שוטר משליך כיסא על פעיל

צילום: ללא קרדיט

למרות האלימות הקשה שננקטה היום (חמישי) נגד כוחות הביטחון במהלך פינוי בית הכנסת במאחז הבלתי חוקי עמונה – רק שלושה נעצרו על ידי המשטרה. מנגד, אף שנשמעו מצד המתנחלים טענות רבות לאלימות דווקא מצד השוטרים, מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי רק תלונה אחת נגדם הוגשה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

בשעות אחר הצהריים, עת הגיעו שוטרי מג"ב ומשטרת ישראל לפנות את המתבצרים בבית הכנסת בעמונה, הם ספגו אלימות רבה מצדם. הפעילים קיבלו את פניהם במוטות ברזל, התיזו לעברם חומר בלתי מזוהה והפעילו מטפי כיבוי.

צוותי מד"א יחד עם כוחות הרפואה של צה"ל ומשטרת ישראל העניקו היום טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 57 בני אדם שסבלו מפגיעות שונות. 27 פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, 18 להדסה עין כרם ו-12 שערי צדק. לפי המשטרה, יותר מ-60 שוטרים נפצעו במהלך הפינוי, חלקם פונו לבתי החולים.

פינוי עמונה - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
אחרי אלימות קשה ומעצרים: הושלם פינוי עמונה; 57 נפצעו
המתבצרים ריססו צלב קרס על קיר בית הכנסת בעמונה: "ציונאצים"
מעבירים את בעלי החיים, מפרקים את היקב: שלב ב' של מבצע פינוי עמונה

שוטר מפונה מבית הכנסת בו מתבצרים מתנגדי פינוי המאחז עמונה, 2 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
פינוי שוטר פצוע, היום בעמונה/ראובן קסטרו

ואולם, רק שלושה נעצרו בגין תקיפת שוטרים והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם. הם הובאו בשעות האחרונות למשטרת מחוז ש"י לצורך חקירתם. בתום החקירה יוחלט אם להביא את השלושה לדיון בהארכת מעצר בבית המשפט. אתמול נעצרו 12 פעילים נוספים במהלך פינוי בתי התושבים במאחז, רובם בגין הפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם. כל ה-12 שוחררו בתום חקירתם בתנאים מגבילים.

במהלך הפינוי היום עוכבו כמה נערים, שהועלו לאוטובוסים, ופוזרו במקומות שונים ברחבי הארץ. על פי ארגון "חוננו", המייצג את העצורים והמעוכבים, הם הורדו בנתניה, באזור תל אביב ובאזור נמל התעופה בן גוריון. אתמול חלק מהמעוכבים הורדו באזור מודיעין. המשטרה הצהירה כי נהגה בכל מהלך הפינוי באופן מכיל, ונדמה כי גם מספר העצורים הזעום קשור במדיניות זו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

פעילי ימין ומתנחלים טענו לאלימות שוטרים - רק תלונה אחת הוגשה

בתוך כך, ביממה האחרונה העלו פעילי ימין ומתנחלים שהיו בעמונה טענות רבות בנוגע לאלימות משטרה שהופעלה בעמונה. לדבריהם, הרחק מעיני המצלמות נהגו השוטרים באלימות לא מוצדקת. הם אמרו כי בזירות שאליהן לא הגיעו כלי תקשורת, כמו בבית משפחת ניזרי ובאוטובוסים שאליהם פונו המפגינים, ננקטה נגדם יד קשה מצד המשטרה.

עימותים עם שוטרים במהלך פינוי המאחז עמונה. פברואר 2017. ראובן קסטרו
אזרח שנפצע בפינוי/ראובן קסטרו

עו"ד איתמר בן גביר מארגון "חוננו" שנכח בעמונה כל עת הפינוי טען כי השוטרים עשו שימוש מופרז בכוח ובאמצעים לפיזור הפגנות. אלא שלמרות טענות אלה, בתגובה לפניות וואלה! NEWS, נמסר ממח"ש כי רק תלונה אחת התקבלה בנוגע לאלימות משטרתית או להפעלת כוח מופרז. לפי מח"ש, תלונה זו נמצאת בבדיקה.

בנוסף לכך, בתיעוד שהפיץ ארגון "חוננו" נראה שוטר משליך כיסא לעבר פעיל במהלך פינוי בית הכנסת בעמונה. מהמשטרה נמסר בתגובה לסרטון: "במהלך הפינוי של בית הכנסת שבו הופעלה אלימות קשה נגד השוטרים, עסק הכוח הראשון שפרץ לבית בפינוי המכשולים והרהיטים שפורעי החוק ששהו במקום ערמו. הכוח פינה את הכיסאות במטרה להגיע למתבצרים. אם הייתה חריגה בהתנהגות במקום היא תיבדק והנושא יטופל".

כמו כן, היום אחר הצהריים מחו כמה פעילי ימין בבית המשפט העליון נגד שופטי בג"ץ במחאה על פסיקתם לפינוי עמונה ודחיית המתווה לפינוי המתנחלים לחלקות אחרות על ההר. כעשרים פעילים הגיעו לבית המשפט עם שלטים והפגינו במקום. במהלך ההפגנה צעקו המוחים "בג"ץ תתפטר לא רוצים אותם יותר". לאחר מכן התיישבו המפגינים בכניסה לבניין. הם טענו כי מאבטחי בית המשפט העליון פינו אותם תוך כדי נקיטת אלימות.

מדוברות מערכת בתי המשפט נמסר בתגובה: "בסמוך לשעה 14:30 הגיעו כ-30 מפגינים לבית המשפט העליון. חלקם ניסו להתפרץ לבית המשפט ללא בידוק בטחוני של המשמר תוך הפרת הסדר. הפעילים התבקשו לצאת מבית המשפט אך לאחר שסירבו לצאת נאלץ משמר בתי המשפט לפנותם.
לאחר שהוצאו מהיכל בית המשפט חסמו הפעילים את הכניסה לבית המשפט ובשל כך נאלץ המשמר לפנותם גם משם. במקביל הזמין המשמר משטרה ועם הגעתה עזבו המפגינים את המקום. סמכויותיו של משמר בתי המשפט מעוגנות בחוק בתי המשפט, פרק ג'1: משמר בתי המשפט".

מעו"ד איתמר בן גביר נמסר: "הצעירים שלנו בדרך כלל לא פונים למח"ש, כי אין להם אמון במח"ש. אלא בדרך כלל פונים בתביעות אזרחיות. אנחנו מגבשים בשלב זה שורה של תביעות אזרחיות נגד שוטרים. לא כל השוטרים פעלו שלא כחוק, היו שוטרים שפעלו ללא דופי, קציני משטרה שהפעילו שיקול דעת. היו לא מעט שוטרים אחרים שהרביצו. אני הייתי עד לכך בבית הכנסת. מעניין שהוציאו את כל התקשורת מבית הכנסת. אני דוחה בשאט נפש את הטענה שמדובר במספר מועט של עצורים – לא היה צריך להיות שום עצור. יש אמירות טיפשיות ואומללות שנאמרו. לא מקובל עלי להגיד 'נאצי' לשוטר. אבל אני לא זוכר שבהפגנות של בדואים וחרדים עוצרים מי שמקלל שוטרים. צריך לשים את הדברים בפרופורציה. היה כאן שיקול דעת, אבל מקרים של הכאת ילדים באוטובוסים, הרחק מעיני המצלמות והוצאת התקשורת מבית הכנסת – זה חמור מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • עמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully